Minimo <3 Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Hvordan blir det der nede etter fødsel med keisersnitt? Bare litt nyskjerrig
(Muskat) Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Renselen er lik. Jeg blødde bare i noen få dager, tror alt var over etter 5-6 dager jeg, normal menstruasjon, liksom.
Minimo <3 Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2010 Så bra det då Ingen sår mus eller rift eller noe.. men hvordan er resten av kroppen? med tanke på arret og sånt?
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 jeg har aldri prøvd normal fødsel da, men fikk beskjed om det var ganske likt.. eneste er at de renser jo livmoren eller inni der for blod når de har åpnet deg, så det var somregel litt mindre blødninger enn ved vanlig fødsel sa de.. de første dagene var det masse blod, så var det etpar små uker med veldig lett/såvidt blødninger etterhvert.. hos meg da
Minimo <3 Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2010 aha Jeg hadde selv en fin vaginal fødsel første gangen Ingen skader der nede, annet at jeg var velldig øm.. men det gikk fort over.. blødde i 2 uker, så var jeg ferdig.. hadde tidlig sex og.. Jeg vil bare være forberedt, HVIS jeg det skulle ende opp i keisersnitt
Knøtte85 Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Jeg tok keisersnitt forrige gang, og jeg blødde nedentil i en uke, så sa det stopp! :-) Håper ikke jeg blør i 12 uker etter vaginal fødsel! Hehe. :-P
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Hmm.. da virker keisersnitt bedre sånn sett..... jeg blødde mye i mange uker. Det tok jo aldri slutt føltes det som. Hvertfall 7 uker :S Håper på en kortere periode denne gangen, når jeg hører om en til et par uker=)
Minimo <3 Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2010 12 uker var jo litt lenge hehe.. Hørt at man ikke skal løfte tungt eller babyen i det hele tatt etter keisersnitt? Litt skummelt det då..
NormaJean Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 jeg hadde ks sist, blødde i ca 9-10 uker viste seg at det var en bit av morkaken igjen i livmoren. Selvfølgelig skal man kunne løfte babyen etter ks, men man sier at man ikke skal løfte tungt de første 6 ukene! Det var veldig vanskelig å følge de siste ukene, spesiellt når formen var mye bedre. Men kjekt å forsøke å ikke bære/dra vognen opp trapper, bære tunge matvarer når man har vært på butikken og slikt.
Minimo <3 Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 12. mai 2010 Bra det då men hvorfor kan man egentlig ikke det? Hva som skjer med kroppen egentlig?
NormaJean Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 hvorfor man ikke skal bære? det er jo fordi kroppen har vært igjennom ett større kirurgisk inngrep hvor bla magemusklene har blitt kuttet i. Så for å sørge for at alt gror riktig skal man ikke belaste for mye. Blir jo litt som når man opererer kneet, så går man med krykker for å avlaste en stund etterpå Man kan få brokk feks hvis man belaster for tungt for tidlig.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 12. mai 2010 #13 Skrevet 12. mai 2010 Jeg blødde i ca 6 uker da jeg hadde keisersnitt.
superspent75gravid Skrevet 13. mai 2010 #14 Skrevet 13. mai 2010 Jeg blødde i 8 uker etter mitt keisersnitt:( Ikke noe gøy akkurat..
Mjølkekua Skrevet 13. mai 2010 #15 Skrevet 13. mai 2010 Jeg hadde også lang renselse.. Tror den varte i ca 8 uker, men den var veldig mild siste 3 ukene, så jeg kunne bruke truseinnlegg. Synes egentlig ikke det var noe stress.
Mjølkekua Skrevet 13. mai 2010 #16 Skrevet 13. mai 2010 Jeg hadde også lang renselse.. Tror den varte i ca 8 uker, men den var veldig mild siste 3 ukene, så jeg kunne bruke truseinnlegg. Synes egentlig ikke det var noe stress.
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 13. mai 2010 #17 Skrevet 13. mai 2010 Gud så lenge noen av dere blødde etter ks, har tatt 2 keisersnitt, og skal ha mitt 3. i juni, og begge gangene blødde jeg ca. ei uke. Da var det bare å prøve seg under dyna igjen,hihi;)
GuttemammaX3 Skrevet 13. mai 2010 #18 Skrevet 13. mai 2010 Ikke bare med KS man har kort renselse. Jeg fødte vaginalt, blødde ekstreme mengder to dager på sykehuset, som vanlig mens da jeg kom hjem. Totalt 7 dager etter fødsel, så var det over:)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 13. mai 2010 #19 Skrevet 13. mai 2010 Jeg hadde bare en liten blødning, som vanlig mensen. Ikke noe smerter eller styrtblødninger el.
mamman til minin Skrevet 13. mai 2010 #20 Skrevet 13. mai 2010 ca 5 uker her. Bleier i starten, truseinnlegge siste uka...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 13. mai 2010 #21 Skrevet 13. mai 2010 jeg hadde akutt keisersnitt 5.april og er ikke helt ferdig med renselsen enda. Blødde bare i 2 uker ca, og resten har det kommer seigt slim. De renser ikke inne i livmora før de syr sammen igjen når man har keisersnitt! Jeg spurte legen om dette under selve keisersnittet(hadde spinalbedøvelse så var våken) og da sa legen nei,det gjorde de ikke. ellers er renselsen lik. Det er veldig inviduelt, men jeg har fått mensen igjen nå tror jeg,gutten min er 6 uker på mandag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå