Gå til innhold

Lekker litt vann, noen med erfaring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med mine tidligere fødsler har ikke vannet gått før langt uti fødselen. Våknet i dagtidlig av at det rant ut litt fostervann. Disse ble etterulgt av to tette rier. Har litt murringer nå men ikke noe regelmessig. Kan jeg ikke regne med at det skjer noe mer i løpet av dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Min forrige fødsel startet med litt lekking av fostervann, jeg skjønte ikke hva det var fordi jeg trodde det skulle si splasj og alt vannet skulle fosse ut. Men jeg ringte etterhvert føden, da det fortsatte å lekke i trusa/bindet. De ba meg komme til kontroll for å konstatere at det virkelig var vannet som hadde gått, da de evt vil kontrollere jevnlig pga infeksjonsfare.

Kom til sykehuset og fikk konstatert fostervann, hadde ingen rier. Fikk dra hjem og vente på rier, men skulle tilbake morgenen etter på ny kontroll. Like før jeg var fremme begynte riene så smått, så det tok en halv dag og en hel natt fra vannet gikk og til riene begynte.

Jeg vil anbefale deg å ringe føden og høre om de vil undersøke deg eller om du bare skal vente på rier - som kommer når som helst :-) Spennende!

Lykke til!

Skrevet

ja ring føden fordi hvis vannet er gått så skal de sette i gang fødselen etter 24 timer hvid du ikke får regelmessige rier... men det kan jo være utflod... Det har eg.... Renner innimellom gulaktig vann fra sjeden som er utfold som samler seg opp inni sjeden

Skrevet

Takk for svar. Jeg er sikker på at det er vann og det kom mens jeg lå nede. Det var så mye at det ble en skikkelig flekk på madrassen... Får bare vente i spenning da...

Skrevet

Min første fødsel startet sånn:)

Bare litt lekksaje på morgenen, og i løpet av ettermiddagen var hun ute!

Lykke til, og ring føden:)

Skrevet

Min første fødsel startet med slik vannavgang..du skal da inn på føden for å sjekke om det er åpning og om ting er i gang. Du må også følge med på om det blir misfarging i fostervannet pga at da må de få satt i gang ting kjapt siden mini kan ha bæsjet i fostervannet og må ut. Var det jeg fikk beskjed om hvertfall. Når jeg var på sykehuset, så satte de ikke i gang fødselen før etter 72 timer, noe som er alt for lenge etter min mening...for jeg gikk med maserier og var helt utslitt når jeg endelig kom til fødsel og ble satt igang.

Så ting kan ta tid, men du skal ta kontakt med føden hvertfall. Sånn at de også er klar over at det kan være fødsel på gang og er klare.

Skrevet

Min første fødsel startet også sånn. Fostervannet begynte å lekke i 7 tiden om morgenen og kl 11.50 var gutten ute :).. Lykke til :o)

Skrevet

Med min første startet det med litt vannavgang. Riene startet etter 1,5 time. Babyen ble født 55 t. senere.

Har termin i morgen og har lekket vann siden 14-15 tiden i dag. Ingen rier enda. Har snakket med sykehuset og skal uansett inn på kontroll i morgen tidlig. Nå vet jeg i hvert fall at innen 3 døgn så skal babyen ut. Blir evt. satt i gang hvis ikke riene kommer har jeg lest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...