Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg jeg stikker innom fra 2 tri med et råd. Jeg fikk vite av min fødselslege i dag at ibux er nesten like preventivt som p piller. Jeg er revmatiker og har i perioder brukt mye ibux og slet lenge med å bli gravid. Etter 14 pp og 1 sa satt spiren, da hadde jeg ikke brukt ibux på 6 måneder.. Bare et tips, det er jo mange som bruker ibux mot bla. menssmerter. Videre når du er gravid kan ibux kun brukes mellom uke 12 og 24 i samråd med lege.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for råd, det er sikkert mange som ikke er klar over dette! Tror det samme gjelder for Voltaren/Voltarol og Napren/Naproxen, som også brukes mot menssmerter.

Skrevet

Jepp det er sant...

Jeg har sluttet å bruke Ibux nå som jeg har blitt prøver selv og det er vondt til tider altså(jeg er også en rev.)...Gleder meg til jeg kan starte på medisinene...

Snakket med legen min og vi ble enige om at jeg kan starte på salazyprin(? husker ikke i farte hvordan det skrives) etter 1 tri...Så ser veldig frem til det...Men enn så lenge må jeg vente...

Skrevet

Takk for tips, dette var jeg ikke klar over! Da skal Ibux byttes ut med paracet - eller boer man ikke ta det heller...?

Skrevet

Ibux eller hvilken som helst annen antiinflamatorie er ugunstig fordi den ogsaa virker inn paa livmorveggen og "minsker" den. Paracet er helt greit. Det kan taes gjennom graviditeten ogsaa. Men som alltid, boer man snakke med lege om bruk av medikamenter i denne sammenhengen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...