Gå til innhold

bekkenløsning?


pennywise*tobarnsmor<3*

Anbefalte innlegg

har fått så vondt i ryggen, med stråling til lyske/hofter. Smertene er så ille at jeg ikke kan gå, og jeg SLITER med å komme meg opp av stoler etc. trapper er bare helt forferdelig vondt... er annengangs gravid, og hadde INGEN slike plager forrige gang. Skal til legen å få det sjekka ut. Har noen av dere noe erfaring med bekkenløsning så tidlig i svangerskapet? blir litt fortvila av dette med tanke på at det er 31 uker til termin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan desverre ikke hjelpe deg, men jeg har akkurat samme type smerter, men har ikke gjort noe med det. På meg går det litt opp og ned, av og til kan jeg nesten ikke gå, men blir likevel bedre etter at jeg har gått litt. Jeg vet ikke hva det er. Har hatt det samme før (når jeg ikke har vært gravid) og da var det betennelse i senefestet i hofta. Har du vært hos legen? Funnet ut om det er bekkenløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Jeg fikk bekkenløsning i uke 6, så det er fullt mulig å få det meget tidlig. Mange får dette som første symptomer på graviditeten. Jeg kom meg tidlig til lege og fikk henvisning til fysioterapi. Plagene er kraftig reduserte nå, så jeg anbefaler og komme deg avgårde så snart som mulig!!

 

Håper du får behandling raskt og at det hjelper for deg også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Det er veldig vanlig å få sånne plager. Hadde selv det i forrige svangerskap og kjenner det nå også. Sist gikk jeg til kiropraktor hele svangerskapet, det er en livredder! Hos legen blir du henvist til fysioterapeut - jeg tror dette er noe stort tull........ Kiropraktor er tingen! Jeg hadde kjempevondt i hofta og benet for noen dager siden, var til kiro igår - vips så var det borte.

JA du må bruke mer penger MEN du slipper å väre sykemeldt og stakkarslig i de neste 7 mnd!

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk alle sammen:) legen min mente det dreier seg om bekkenløsningsplager. Jeg gikk til anskaffelse av en rispute, og en stang til å henge meg etter for å strekke ut ryggen. Etter en uke ble det bra. nå er det bare ubehag. :) går nå over i andre trimester!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg fikk tidlig symptomer i forrige svangerskap, så jeg gikk jevnlig til bekkentrening hos fysioterapeut i hele svangerskapet (vet jeg er i stor risiko for å få det). Er selv overbevist om at det hjalp, ettersom jeg kun fikk moderate plager med bekkenet. Nå har jeg akkurat fått henvisning til fysioterapeut for å forebygge igjen. Forresten har jeg aldri hatt så sterke smerter i bekkenet som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...