Gå til innhold

Kjenner dere spark utenpå???


barn-er-lykke

Anbefalte innlegg

I dag sparket det veldig og jeg klemte hånda utenpå magen og kunne kjenne dultene også utenfra. Trodde det var for tidlig, men jeg er helt sikker. Den lille lå sikkert slik til at jeg kunne kjenne sparkene. Skulle så gjerne ønske at mannen min var her og kunne kjenne det når jeg gjorde det.... Er 18 uker på vei. Er det noen andre som kjenne spark utenpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yes, jeg har også kjent dult utenpfra,- og i går fikk jeg bekreftet at jeg kjente rett for da la samboeren min hånden på magen og kjente ett skikkelig spark...fantastisk artig:-) Jeg er 18 uker og 5 dager på vei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, vihar kjent spark utenpå en stund, mannen min kjente det for to uker siden, det er morro å kjenne livet på en annen måte:)

er idag 18+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! i går da jeg la meg kjente jeg det nok en gang utenpå og måtte rope så mannen min kunne komme å kjenne. Han fikk også kjent flere kraftige spark:) Moro!!!!! Så deilig at også han får bekreftelser. Gleder oss veldig til UL, har neste torsdag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjent så vidt men inni har jeg kjent veldig lenge allerde. trodde liksom ikke meg selv siden alle sier at det er umulig osv men joda det er spark jeg har kjent heøe tiden. Er 19 fullgåtte og UL neste tirsdag,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente det utenpå 17+5, er 18+2 i dag, men samboeren har ikke vært så heldig enda. Gleder meg til han kjenner det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er ikke 100% sikker at jeg har kjent noe, begynner å lure på om jeg kan ha morkaken foran.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjent noen ting enda jeg..trur j kjente så vidt innvendig tidlig i svangerskapet, men nå har jeg ikke kjent noe verken utenpå eller inni..jeg er førstegangs gravid og er 19+3..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei alle sammen,så morsomt å se at mange av dere har begynt å kjenne liv i magen..spennende!!

har kjent spark innvendig noen dager.men har ennå ikke kjent noe på utsiden..Er 20 uker nå,så venter i spenning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 16+3 i dag og er heller ikke 100% sikker på om jeg har kjennt innvendige spark enda :S

Dette er mitt 3. svangerskap og forrige gang kjennte jeg tydelig bevegelse i uke 12. Første gangen aner jeg ikke, for da visste jeg jo ikke hva jeg skulle kjenne etter, så tror ikke jeg merket det før etter UL i uke 18 i allefall :)

 

Snodig at det skal være så forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente bevegelse for et par uker siden, men så gav det seg, og jeg blei sakte, men sikkert bekymra...

...men så var vi på ultralyd og fikk se at morkaka ligger foran, så da blei jeg veldig beroliga.

 

Kjenner noen ganger bevegelse når mannen holder på magen, men bare såvidt inni - ikke utenpå. Men, nå har jeg ihvertfall en forklaring for meg selv og er ikke bekymra lenger :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, og det er så kjekt!! =)

Satt hjemme 16.mai (17+3) og da kom de første sparkene utenpå. Har kjent spark innvendig i ca 2 uker før det. Er ikke hver dag jeg kjenner noe utenpå.

Er annengangs og husker ikke når jeg kjente noe med førstemann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!

 

Har i flere uker ment jeg har kjent noen dult og "rullende bevegelser" på innsiden.. men vet ikke om jeg "tør" å tro at det er jentaa vår jeg kjenner.. hehe.. litt rar sånn.. dere som kjenner på innsiden.. hvor tydelig kjenner dere det? forvirra jeg..

 

Et par ganger har jeg ment jeg har kjent noen "dytt" på utsiden også.. men har alltid en "logisk forklaring" på at det må ha vært mitt eget pulsslag eller noe.. (ja, jeg er litt rar..)

 

Gleder meg sånn til jeg ikke er i tvil lengre! Håper det ikke er lenge til!

 

Er 19+2 i dag..

 

Det er forresten første barnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg rett og slett registrere meg for å svare litt på disse innleggene:) Jeg er 19+2 dager på vei. Har i over en uke sett barnet utenpå magen. Den rullende bevegelsen er velkjent, og etterfulgt av en klump som stikker opp et sted, antar det er hodet eller rumpa. Er førstegangsgravid, men ganske tynn, så regner med at det er derfor jeg ser og føler en del allerede. Har kjent disse trykkene/rullingene siden starten av mai...

 

Jeg lurer på om andre får ekstra vondt i magen når barnet er veldig aktivt en dag? Og om det er fler som har vondt i skambeinet også? Særlig de dagene barnet er veldig aktivt altså.

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, begynner nesten å bli litt bekymret...ser at de fleste kjenner liv i uke 18 og 19..j er nå i uke 21, men fortsatt ikke kjent noe.. : / noen med samme erdaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har sikkert vært på ultralyd hvor alt var ok? Jeg snakket med ei forrige uke som enda ikke hadde kjent noe, og hun nærmet seg uke 20 hun også. Jeg tror det er mye individuelle forskjeller, og at mange ting har noe å si. Kanskje du kjenner liv, men tolker det som noe annet? Ingen hadde sagt til meg at det kunne føles som trykk i allefall, så jeg kjente kun etter den berømte sommerfuglen eller fjæren.

 

VI har alle noe som skiller oss fra andre som får oss til å bekymre oss. Litt typisk jenter kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, vært på UL to ganger, en da jeg var 12 uker og en da jeg var 18 uker...alt var bra begge gangene..og jeg fikk beskjed om at morkaka lå foran babyen sånn at det kom til å ta tid før jeg kjente noe, men er vel naturlig bekymret..uke 21 liksom, trodde jeg hadde kjent noe innen nå. Jeg har veldig mye rumling og strekk i magen, men det er nok kynnerer tror jeg. Det kommer spesielt når jeg trener elle beveger meg. Men som du sier, jeg aner ikke hva jeg skal kjenne etter så. Håper ihvertfall jeg merker noe tydelig snart : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag kunne vi faktisk se sparkene fra utsiden av magen. Skikkelige dult som vistes temmelig godt. Moro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er kjempemoro :) Er 24 uker på vei nå. Storesøster og pappa har også fått kjenne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i uke 21, og har fortsatt ikke kjent spark.. Men er førstemann, så vanskelig å vite hva jeg skal kjenne etter! Håper jeg kan kjenne noe snart da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig skjer d ting : ) tror j... er ikke kraftige sparkene, og vanskelig å kjenne utenpå, men j er ganske sikker på at d j kjenner er små "karate spark" ; ) er nå i 24. svangerskapsuke...med førstemann. Så d tok tid, men heldigvis kom d : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 uker og han sparker som bare det. Men det har bare skjedd de siste dagene.

 

Har ikke hvert overbevist når jeg har kjent noe dult før, men nå er jeg virkelig overbevist.

Så jeg koser meg. Så var det å la pappaen få kjenne, men da slutter jo han med en gang. Men så skulle han reise, og vi prøvde en gang til, da sparket gutten vår kjempe hardt. Så pappa ble overrlykkelig. Håper ikke han spenner så hardt hele tiden, kvapp jo.

 

Så nå er jeg ikke lenger i tvil, men har hvert veldig utålmodig på å kjenne han skikkelig.

 

Så det kommer nok snart jenter.. bare å vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min har kjent spark utenpå i to-tre uker allerede. Er i uke 22 nå.

SER også godt spark og annen bevegelse.

Spennende :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAA endelig i går kjennte jeg et bittelite dult inni handa mi :D

Er 20+4 i dag.

Regner med at det har gått så lang tid pga at jeg har morkaken liggend rett under navlen... Kjempefin buffer å sparke i lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...