Gå til innhold

Homo-eventyr i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva mener du? er det greit med eventyr der prinser er glad i prinser, eller skal barn bare høre om prinser som er glad i prinsesser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes det er helt topp jeg!

Skrevet

Sannheten er jo den at de flotteste prinsene liker andre prinser, det vet vi jo alle :)

Barn må lære om de forskjellige variantene av normalen, deriblant prinser som liker prinser.

Skrevet

Har ikke sett den aktuelle boka, så om den er god barnelitteratur skal jeg ikke uttale meg om, men absolutt på tide at temaet tas tak i av dyktige forfattere.

Skrevet

Liker de gamle eventyrene best jeg.

Skrevet

Går du i barnehagen, 21:20?

Skrevet

er en debatt om de skal forandre grunnverdier i loven som barnehagen går under. den ene siden mener det er bra å innføre literatur i barnehagen som omhandler homofili den andre parten mener barn bør skjermes for å selv ikke ende opp som homofil

Skrevet

Jeg syns ikke seksualitet er noe de trenger å bli introdusert for i barnehagen.

De får tidsnok vite om seksuelle legninger.

Jeg mener forøvrig at det ikke er noe som helst galt med homofili, og vil ikke bli lei meg om sønnen min er glad i gutter...

Skrevet

Jeg synes det er helt greit. Barna våre må lære at ikke alle er like, hverken utenpå eller inni;) Jo tidligere de lærer det, jo bedre. Kan hende det hjelper mot diskriminering av homofile etc senere i livet?

Skrevet

Det synes jeg er helt tåpelig.

Skrevet

Helt moralsk forkastelig!!! Hva skal 3-åringer med kunnskap om dette? Det er tross alt ikke normalt!!

Skrevet

Det syntes jeg er kjempegreit

Skrevet

Nei, men det trur jeg ingen andre her inne gjør heller. Jeg skulle kanskje heller svart: Nei det liker jeg ikke, men trudde alle her inne var oppegående nok til å forstå det jeg skrev først.....................................

Skrevet

Jeg synes ikke det har noe i barnehagen å gjøre, men det er ikke dermed sagt at det er fordi jeg er redd sønnen min skal bli homofil....

blir veldig svart hvitt det du sier 11:05

Skrevet

Hvis an skal følge et resonementet så må man jo også kutte ut eventyr som handler om prinsen/askeladden som får prinsessen også?

Skrevet

Ja det syns jeg er helt greit:)

Skrevet

Det er vel ikke noe mer seksuelt over en historie om prins Per som gifter seg med Espen Askeladd enn det er over en historie om prinsesse Tutte som gifter seg med Espen Askeladd.

Skrevet

21:31 : de blir vel introdusert til homofili ikke seksualitet - altså at mennesker av sammekjønn kan bli glade i hverandre på samme vis som to forskjellige kjønn kan. Sexen er det ingen som har sagt er med i eventyret

Kan man ikke fortelle dem at ei dame kan bli glad i ei dame (eller prinsesse som det heter i barnehagen) så kan man vel ikke fortelle at prinsessa kan bli glad i en prins heller da.

Skrevet

skal barn skjermes fra den virkelige verden? er det ikke greit med en annen legning? Kanskje man unngår at Homo blir brukt som skjellsord.

Skrevet

Dette er da slettes ingen dabatt om å forandre barnehageloven. Regjeringen har sendt ut ett hefte til alle barnehagen der det advares mot det steriotype kjønnsrollemønsteres som finnes i eventyrene. De oppfordrer barnehagen til å reflektere rundt hva dette gjør i forhold til barn og deres verdensbilde og til å ta i bruk utradisjonelle eventyr (som det såkalte homoeventyret) for å virke som en motvekt. Ikke noe mer omfattende en det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...