Gå til innhold

oppkjøring til bil i uke 35? hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg har fortiden lyst til å kjøre opp, men er så usikker på om jeg tør...

ser på trygg trafikk at de anbefaler høygravide å være passasjer....ikke fører....

jeg er førstegangsgravid og har slitt i 2 3 år med å bli gravid, og takler ikke å miste barnet nå like før fødsel hvis jeg skulle kræsje...jeg er kanskje overnervøs, men tar litt forbehandsregler.....føler det er så skjørt....er redd for den lille i magen<3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjører bil hver dag... er 36+1

Skrevet

oki=) ja det er jo mange som kjører bil=)=)

Skrevet

En venninne av meg hadde oppkjøring på termin dagen.. To dager senere fødte hun datteren! :-)

Skrevet

Eg skal ha oppkjøring i uke 37 :-) Tror nok det skal gå bra.

Skrevet

Jeg er 38+1 i dag og har ingen valg. Skal jeg komme meg noen steder må jeg kjøre bil, men jeg tar ingen unødige sjangser heller...... Og har ikke gjort det på lenge.

Har mistet et nært familiemedlem i trafikken, og har selv vært innblandet i en alvorlig ulykke - så trafikken er farlig og vi vet aldri hva som kommer til å skje. Det vi kan gjøre er å være forsiktige når vi kjører, bruke sikringsutstyr (les bilbelte, bilstol til barna og sikre last), holde fartsgrensene og kjøre etter forholdene.

Tror faktisk heller jeg hadde hatt oppkjøring i uke 35 enn etter at babyen er kommet. Kan være greit å ha så mye erfaring som mulig når en skal ut i trafikken med baby i bilen - det kan være stressende............

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar! blir nok å ringe kjørelæreren imorgen og ta det siste nå=)

Skrevet

Hei!

Jeg er nå i uke 33, og skal ha oppkjøring i uke 35. Er helt enig i at det er lurere å ta oppkjøringa før fødsel enn etter. Hadde barn med kolikk, brystbetennelse og bekkenlåsning etter sist fødsel, - og da var det ikke lett å komme fra.. Vi er mye mer fri til å gjøre en oppkjøring nå, og har trolig også mer overskudd til det!

Lykke til, og stå på!

Skrevet

Hva er forskjellen om du kjører eller er passasjer? Uansett har du jo belte på deg... Jeg hadde tatt oppkjøringen, så er lappen i boks. Så hvis du er redd for å kjøre kan jo mannen din kjøre frem til du har født hvertfall.

Du kan jo kjøpe gravidbelte :)

Jeg kjører hver dag uten å tenke over det engang, er i uke 39.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...