Gå til innhold

Hvordan få lavere puls?Gode tips mottas med takk:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er mest effektivt?Er plaget over tid med høy hvilepuls..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange grunner til at man kan få høy hvilepuls egentlig.

Råd nr 1: begynn å trene litt kondisjonstrening eller gå raske turer 2-3 ganger i uka ( om du ikke allerede gjør det)

Råd 2: Kutt ned/ kutt ut koffein, evt røyk

Råd 3: Kutt ned på godis og sukkeholdig drikke og mat.

Råd 4: Spis grovt brød, knekkebrød og magert pålegg:)

Om det ikke hjelper, eller du allerede gjør alt dette kan du kanskje kontakte lege om pulsen er veldig høy. Hva er hvilepulsen din på egentlig?

man kan og få høy hvilepuls hvis man som småbarnsforeldre har lite søvn over tid. Det er jo noe som går ned igjen av seg selv så fort adreanlinet synker når dere sover bedre.

Lykke til:)

Skrevet

Den er nå mellom 70-90 ofte...Lå på 50-60 under siste graviditeten,barnet er nå snart 2 år og en på 4.Er sikkert våken 5 ganger hver natt.Er sliten og stresser mye synes jeg.Bøtter innpå med kaffe nå,og liker desverre søtt altfor godt.Går hele dagen på jobb og går tur innimellom.

Skrevet

Tren, ikke spis mye stivelse og sukker, få i deg fiber og unngå prosessmat. Drikk vann. :)

Skrevet

Kombinasjonen kaffe (da med koffein) og søtt er ikke bra.

Skrevet

Begynn med yoga, det finnes også pusteøvelser man kan gjøre, bøker om yoga finner man på bibloteket (;

Skrevet

Jeg har samme problem, bare at min ligger over 100.. Fyker fort opp til 125 av og til når jeg reiser meg opp. Er utreda litt for det, men de finner ingenting annet enn at den er lavere på morgenen før jeg har stått opp (rundt 70-80 da). For min del er det stress som gjør det, så jeg øver på avslappingsteknikker og pusteøvelser.

Skrevet

Takk for gode tips:)

Julie har du hatt det slik lenge?Er du svimmel?

Skrevet

Jeg har hatt det sånn ganske lenge.. I hvertfall et år.

For min del tror de at det kan være mye stress som har "satt seg fast", slik at pulsen generelt er ganske høy. Jeg merker ikke så mye til at den er høy, men jeg merker når den "hopper opp" til f.eks 120, da får jeg litt hjertebank og det føles som det går litt rundt et par sekunder.

Jeg jobber med å avspenne kroppen, slappe av i alle kroppsdeler når jeg ligger, puste helt ned i magen etc.. Får håpe at det over tid gjør at pulsen blir litt lavere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...