Gå til innhold

Diverse tall på helsekortet - sammenligne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn helt for moro skyld! Ser jo tallene mine liksom, men lurer på hvordan jeg ligger i forhold til "verden."

På kontroll i dag står det følgende;

Blodtrykk 120/70 - Blodprosent 10,6 - Babypuls 146 - Symfysemål 29 cm.

Er 31+3, termin 12.juli og venter jente.

Andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på kontroll i går, og her er mine tall:

Blodtrykk 130/75 - Babypuls 156 - Symfysemål 29

Hvor står blodprosenten? Er det hb? Den ble kun målt første gang hos meg, 13,7 den gang.

Termin 12.juli med jente her også :)

Skrevet

HB er blodprosenten ja. Denne skal måles rundt uke 30 for å sjekke at du har litt å gå på til fødsel. Skal ligge over 10. Jeg halte meg akkurat over og får hive i meg en del leverpostei de neste ukene;)

Jeg hadde forresten 12,4 på første kontroll og så har den bare gått nedover, så kanskje lurt å få sjekket den på nytt?

Skrevet

Rart at ikke det ble gjort, men jordmor tar kanskje ikke blodprøver? Skal til legen på ny kontroll om to og en halv uke, så han tar kanskje blodprøve da. Legen går etter en annen termin, så i hans hode er jeg en uke mindre på vei, var da 28uker sist jeg var hos han. Jeg holder på den terminen jeg har fått ved tre ulike UL, kun ordinær UL jeg fikk en annen termin, men den er jo gjeldene i papirene.

Skrevet

Var Jm som tok på meg i dag, bare lite stikk i fingeren. Men hvis du skal til legen om et par uker holder det i massevis å få tatt den da. Forsto det sånn at det var for å sjekke om en burde ta jerntabletter frem mot fødsel.

Skrevet

Har termin 4 juli med ei jente i vente. Sist kontroll var i uke 29, så blir det ny kontroll nå på fredag.. men i uke 29 var tallene slik:

Blodtrykk: 110/82

Hb:9,7- må ta jern!

Babyen sin hjerterytme: 140

Sf mål: 29 cm (samme som dere hadde i uke 31... sukk)

Var på ul i uke 32 og da var jenta 1,8 kg :-) Spennende å få se at alt er bra inni der og vite hvor stor hun faktisk er nå som det nærmer seg.

Skrevet

Termin 4. juli her også - jente i magen :)

Uke 32+4 (i dag!) hadde jeg følgende mål:

Blodtrykk 120/70

Hb 13,1

Hjerterytme baby 142

Sf mål 29 cm

Har vert på UL og konstantert liten baby i magen, så derfor er SF målet mitt lavt. Får oppfølging på sykehuset så det er fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...