Gå til innhold

uke 32 og gutten min ligger i seteleie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen osm har opplevd det samme? Vil han snu seg? Håper han gjør det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lå i tverrleie for 2 uker siden(er i 34.uken nå), men på UL i forrige uke lå han med hodet nede.Jordmor sa han kunne snu seg mange ganger ennå, så du skal ikke bekymre deg:)

Hun sa også at de ikke begynte å tenke på babyens leie før 37.uke.

Har du født før, har de større tumleplass der inne også:)

Skrevet

Da har han fortsatt ganske god tid. Jeg er i uke 37 og her har han snudd seg ganske nylig :o)

Skrevet

Jeg var på sykehuset sist uke pga seteleie, da 37+3. Etter en liten vurdering fikk jeg beskjed om at jeg hadde tre valg; setefødsel, forsøk på snuing eller ks. Jeg valgte snuing og på kontroll i dag 38+1 ligger h*n fortsatt i hodeleie og det er nå regnet som en risikofri fødsel :)

Min snudde seg til seteleie 36+6, og det var mye turning hver dag fra det ene leie til det andre. Så lille i magen har god tid til å finne rett vei, og om ikke er det ingen katastrofe!

Skrevet

Eg har ei jente på 6 år som la seg tidlig i seteleie, var inne på sjukehuset i veke 36 og prøvde å snu ho, men ho hadde sett rumpa si godt nede i bekkenet mitt. Eg fekk ho med planlagt keisersnitt to veker før termin. Kunne født i seteleie siden eg hadde født ein gut normalt før, men eg valgte keisersnitt=)

Skrevet

Min lå i tverrleie i uke 33, seteleie uke 34 og hodeleie uke 36 og siden:-) Han snudde seg selv som de ofte gjør.

Så om du har født før (?) er det mest sannsynlig at han snur seg

Ikke stress med det før uke 36 uansett, betyr ikke så mye ennå

Skrevet

Jeg er i uke 32 nå. På ultralyd i uke 30 så låg den i seteleie, og jeg har ikke kjent spark oppover før nå de siste dagene. På kontroll i går så trodde legen at han låg med hodet ned, men med et spørsmålstegn. Er tredjemann, så regner med han snur seg og hvis ikke så får vi prøve det som prøves kan :)

Ei bekjent fødte i natt en liten i seteleie, 4 uker før tiden. Skulle til kontroll for å sjekke leie, så hadde ho 4 cm åpning :) Ingen komplikasjoner under fødselen, men så var dette fjerdemann også da.

Skrevet

Her ligger også gutten min i seteleie. Er 34+4 i dag.. Begynner å kjenne panikken nå, ja. Har så inderlig lyst til at han skal snu seg med hodet ned. Begynner å bli litt dårlig med tid igjen.

Skrevet

Hei,

Jeg er i uke 39, og akkurat nå ligger baby i sete IGJEN. Babyen min er en ordentlig turner, og snur seg fortsatt frem og tilbake.. Håper han ligger riktig vei den dagen det setter i gang..

Den ene dagen høyrevendt hodeleie, neste dag venstrevendt hodeleie, så sete, så hodeleie igjen.. Snur seg hovedsakelig på natta..

Har gitt tydelig beskjed på sykehuset om at setefødsel er uaktuelt. Neste uke setter de meg i gang om den er korrekt vei nå jeg er på kontroll..

Første gang jeg fikk bekreftet seteleie fikk jeg litt panikk. Etter time hos kiropreakor og akupunktør snudde han seg..

Tar litt ekstra akupunktur og kiropraktorbehandlinger frem mot fødselen, så føler jeg at jeg har gjort mitt :-)

Skrevet

Vesla her lå i tverrleie i uke 30.

men i uke 32 lå a vist i hodeleie som jm kunne kjenne da..

så håper hu fortsatt ligger sånn..

Skrevet

Uke 32 jeg og. Gutten min ligger også i sete, og jeg skjønner bekymringen din. Selv om det fremdeles er god tid, så er det så rart med det. Tassen min lå i hodeleie et par dager i forrige uke, så da tenkte jeg at nå har han snudd seg og der skal han ligge. Han har tydeligvis bestemt seg for noe annet, han snudde seg etter et par dager, og ligger i sete... Slik er det, vi får vel bare vente og se :-)

Skrevet

Grunnen til at jeg er en smule bekymret, er at jeg har en funky magefølelse på at fødselen kommer til å skje tidligere :/ Er litt kjipt hvis han fortsatt ligger i seteleie hvis noe skulle skje no! Har ikke sovet på flere netter, for jeg kjenner på ondten i magen! Sykt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...