Gå til innhold

stesolid til små barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått dette fordi det har vært mye feberkramper i det siste... men synes det er litt skummelt... leser litt på nettet og ser at stesolid brukes som angstdempende, sovemedisin osv.. Blir barnet helt utslått av dette da? Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min sønn fikk stesolid da han var 3 år, etter gjentatte anfall av feberkramper. Det skal jo ikke brukes med en gang det kommer et anfall, men hvis anfallet varer i mer enn et par minutter. Altså ganske lenge.

Har brukt stesolid den gang til han, da var han fem år tror jeg. Det slo han helt ut. Mistet all kontroll over musklene. Det viktigste var jo at anfallet stoppet, og det gjorde det.

Skrevet

Jeg fikk det til min gutt etter han var på sykehus pga kraftig feberkrampe.

Hadde den med meg over alt (sikkert i 2 år etterpå)

Men jeg slapp heldigvis å bruke det.

Etter erfaringen jeg hadde med lillemann som ble helt blå og ikke fikk puste, syns jeg det hadde vært greit å kunne gi dersom det hadde hendt på nytt.

Skrevet

Skulle ikke være anonym 11:05

Skrevet

Min ble ganske bortevekk av det ja.

Skrevet

stesolid er muskelavslappende og brukes til å stanse kramper.

Styrken barnet ditt skal ha regnes ut fra vekta slik at han/hun ikke blir overdosert. Vanlig å bli veldig medtatt av krampene- + når du får muskelavslappende blir man søvning, og "borte"

Regner med du har fått opplæring i bruk av dette. om det er intramuskulært eller for å sette rektalt?

Greit å følge med på ungen etter det er satt i forhold til respirasjon.

Stesolid blir også brukt ved andre typer kramper, som ved epilepsianfall ol.

Skrevet

blir veldig trøtt og slapp, men bedre det en kramper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...