Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil helst at vi skal gå med han, vuggen skal vugge og vognen være i bevegelse. Han er bare 7 uker så forstår jo at han vil ha nærhet, og det har han fått også. Men det er bare så slitsomt når jeg har barna alene. For storebror på 2,5 skriker etter oppmerksomhet og gjør opprør for å få det. Spesielt tøft er leggetiden. Babyen er ekstra urolig på kvelden og hyler høyt. Knebøy og tur rundt i huset flere timer i strekk er vanlig. Forstår godt at storebror ikke klarer å sovne når han hører hylingen og han vet at jeg må ta babyen. Tror ikke det er kolikk heller for han kan være mye rolig så lenge han blir holdt og vi er i bevegelse.. Regner med det går seg til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, kjenner til dette..men her var det kolikk da. Og det varte langt lenger enn 3-4 mnd..også etter det har han vært veldig fang-barn. Vil helst opp og røres hele tiden..ligger sjelden lenge alene på gulvet og leker. Har blitt bedre med tiden da(nærmer seg 9 mnd), men fremdeles vil han ha mye oppmerkesomhet og helst være sammen med mamman/pappan sin. Han vil også at vogna skal bevege seg..sovner aldri ved at jeg legger han i vogna og går..må trille til hans ovner. Om kvelden går det bra om han er trøtt nok. Men har slitt veldig tidligere, da han måtte bæres eller ammes i søvn.

Det går nok over skal du se! :) Det gjør som regel det, selv om det ikke føles sånn av og til.. :)

Skrevet

Dette inlegget kunne jeg ha skrivit sjelv.... Føler med deg og skjønner akkurat hvordan du har det.

Gutten min er og 7 uker og meget lik din.

Bærer honom fra vi står opp til det han sover om kvelden. -Helst i bevegelse, siter jeg ned hyler han snart.

Sovner kun i mine armer, bære sele eller i vogn (ute på tur til vi stopper opp).

Prøver de fleste søvnemetoder om dagetid, gutten er ju så sliten at han bare hyler inemellom... Inget som fungerer, våkner etter 10-20 min. Sosiale aktiviteter er en prøvelse og tålamodet testes til maks.

Natten fungerer helt ok, er så sliten at han stuper i søvn trots at han kjemper for å holde seg våken... Sover i egen seng og mange timer av gangen.

Nekter å lyssna på en til som sier at "dette går over". Imorgen skal jeg til HS og må få hjelp. Ser ikke meg sjelv takle dette lenge til.

Noe må plage honom, en baby må ju ha mer søvn en dette?

Har lest litt om KISS-syndromet og mye som stemmer her (har en hel del av de "symptomerne", ska høre med HS.

Kanskje dette er noe som stemmer godt på din gutt og?

Håper på en løsning og ikke bare en klapp på skulder og "det løser seg" kommentaren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...