*Stinemor* Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Lurer litt på hva dere andre gjør ang barbering der nede og fødsel? :-) hørt noen veia at jordmødre ønsker at man ikke har så masse hår.. noen andre som har hørt det?
Erle79 Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Det gikk en ganske heftig diskusjon om dette emnet på anonym-forum i forrige uke. Tror det bunnet ut i at å være helt nybarbert (samme dag) ikke var helt heldig, på grunn av infeksjonsfare etc. Men samtidig var det bra å ikke være helt busk der nede, slik at jordmor lettere kan sy pluss at det ikke blir så mye griseri med renselsen. Så et par millimeters stubber var visst optimalt. Om vi bare hadde visst når vi skulle føde, slik at vi kunne time det...
swirly Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 jeg prøvde meg på dette i går, 37 +4, og vel, er vel det man kalle skamklipt der nede, var ikke akkurat lett å manuvrere seg rundt den store magen, var vondt i ryggen å stå sånn bøyd også.. be mannen om litt hjelp neste gang tror jeg
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 æ e nu 36 uke å det e ikke lett å gjøre nå sjøl værtfall.. fikk hjelp av mannen her for litt over ei uka sia men å ligge på rygg i en trang dursj va ikke så behagelig det heller.. hehe men skal prøve å gjøre det før æ føde , altså en gang til:-) æ gjør det for min egen del, lettere å holde reint etter på tenke æ !
termin 18.05.10 *overtid* Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Eg kjøpte meg lady shaver maskin på Elkjøp til 249 som eg brukte først, og så gikk eg over med høvel etterpå. Ropte så på min samboer som måtte komme å se at alt hår var vekke. Håper det er siste barbering. Termin om en uke. Så eg håper ho kommer no en av dagene, tenker det er best med et par dagers hårvekst.
bitthen Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Dere bør tenke dere om to ganger i fht å være glattbarbert. Tenk på infeksjonsfaren. Å ha det nett og stusset er greit nok, særlig dersom man må sy, så bør området rundt mellomkjøttet være barbert.. Kan bli noe lugging om ikke...
*Stinemor* Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2010 Hvorfor er infeksjonsfaren større når man er barbert...?
BeritogMausi Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 Hvis man får små kviser eller rift pga. barberingen er det lett for bakterier å komme under huden og forårsake en skikkelig betennelse/ infeksjon som kan gå helt opp til urinveiene og til livmoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå