Gå til innhold

Dere som ammer, hva blander dere mais/risgrøten med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pumper dere eller bruker dere mme?

Finnes det 4 mnd grøt som skal blandes med vann forresten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal begynne med grøt nå og jeg har melk i fryseren jeg pumpa for lenge siden som jeg kommer til å bruke.

med min føste sønn brukte jeg mm til han begynte med 6 mnd grøten og så hadde jeg mme i den,selv om man kan bruke vann i 6 mnd grøten (om jeg ikke husker feil!)

Skrevet

Hmm.. jeg har noe melk i fryseren som jeg pumpa i desember.. kan jeg bruke denne? eller bør jeg bare kaste den?

Skrevet

Jeg bruker mm i grøt. Det fins 4 mnd grøt som du kan ha vann i, feks risgrøt og havregrøt fra Nestle. (Jeg bruker mm i disse også så smaken skal bli kjent... )

Skrevet

det står i spebarnsboka så du må dobbeltsjekke det jeg sier nå!men tror jeg husker å ha lest at melk som er dypfryst kan vare 6-8 mnd,så det skulle gå bra å bruke den melka du pumpa i desember.

Skrevet

Takk for svar :) jeg skal sjekke det.

Skrevet

jeg har hørt at en bare skal oppbevare den i 3 mnd i frysen.

Skrevet

Har akkurat begynt m grøt. Ammer og pumper og har masse melk i fryseren, men liker best å bruke mme i grøten. Da holder den konsistensen gjennom hele måltidet. Blander du med mm, blir grøten tyntflytende suppe etter ganske kort tid. Det er fordi enzymene i mm løser opp konsistensen. Det er somm om mm begynner fordøyelsesprosessen i matskåla. Holle har grøt for 4 mnd som kan blandes med vann. Se http://www.hollebaby.no/?ItemID=1960.

Skrevet

jeg ammer men bruker kun vann i grøten. Synes det er litt pes å pumpe og siden jeg ammer bruker vi ikke mme. I følge hs var dette helt ok, barnet fåt i seg mm, mat og vann.

Skrevet

Jeg ammer også, og bruker bare vann i grøten. Jeg bruker hirsegrøt foreløpig, og i denne har jeg most gulerot/pastinak/sviskemos/blåbær/eple/banan eller pære. Lille er snart 7 mnd forresten. fullammet til 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...