Mammaønske Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Er i uke 31 og har hyppige og til tiderveldig vonde kynnere. Sist gang jeg var hos jordmor fikk jeg beskjed om å trappe ned på treningen (nå har jeg sluttet helt!) og ta det mer med ro, men det hjelper ikke. Kynnerene er like hyppige som før og jeg vokner 3-6 ganger per natt av at det strammer så det verker. Er litt redd for at vetlejenta har det travelt med å komme ut, men jeg vil ha henne der inne i minst en måned til! Har andre hatt eller har vonde kynnere når det er under 7mnd på vei? Er det noen sammenheng med det og tidlig fødsel?
missM79 Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har hatt vonde kynnere siden 4 mnd. Før det hadde jeg mye smerter som muligens var kynnere... Førstegangs. Har vært mye bekymret, men i følge min jordmor er det ingenting å engste seg for. Hun sa videre at kynnerne gjerne er sterkest 6-7 måned? Kynnerne er gode forberedelser.... Jeg kan ikke gå noe særlig tur, og tar det mye med ro for å klare å holde ut. Men gleder meg så til å bli mamma at det er helt i orden :-)
Mammaønske Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2010 Akkurat det jeg trengte å høre! Tusen takk :-) Var ikke bekymret til å begynne med, bare bet tenna sammen og tenkte dette er sånn man må igjennom for å bli mor, men så ble jeg mer og mer bekymret etter å snakket med jordmor- trappet ned på trening, uten at det hjalp. Men det er absolutt verdt det :-) Gleder meg veldig veldig veldig veldig mye :-)
minitromsø <3 Odinn <3 Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 hei er i uke 32 å har selv en del kynnere,, de har vært så vonde at jeg rett å slett ringte føden i går for en sjekk. heldigvis var det bare noen intense kynnere, men det var godt med en sjekk. greit å få sjekket at kynnerene ikke påvirker livmor halsen, å at mini hadde det godt inni der vist du føler at det ikke gir seg, ville jeg ringt. har lært at det er bedre å ringe en gang for mye, en en gang for lite
Mammaønske Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2010 Skal ha det i bakhodet! Om de blir verre skal jeg ringe! Skal heldigvis til jordmor igjen også snart, så da får jeg høre litt mer om hvordan ståa er ;-)
Gjest Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Hei ! Huff, hørtes ikke noe kjekt ut. Har selv masse kynnere, men er noen uker siden jeg våknet av de på natta.Puster litt ekstra noenganger av de og må ta pauser i jobben. Er de regelmessige? For de tar deg nok gjerne imot på føden/obs-posten for en sjekk. Hadde spørsmål om premature rier i uke 23 og da sjekket de grundig. Nå er jeg bare glad den skumle premature tiden er over Men de bør holde seg i magen i allefall til over uke 34. Håper det ordner seg
Mammaønske Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2010 Takk Julriken :-) Skal sjekke meg opp litt ekstra dersom det ikke bedrer seg. Venter til etter innlevering av semesteroppgave- har ein følelse at eg kanskje stresser meir enn nødvendig og at det er det som trigger de. Så etter 19 mai så blir nok alt mykje betre håpar eg :-)
Gjest Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Stress har MYE å si ja! Prøv å slappe av litt innimellom selv om innleveringer er stressende. Lov at du tar kontakt med KK om de blir regelmessige da Lykke til med oppgaveskrivingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå