Gå til innhold

Jeg er IKKE lei enda, er det bare meg?


Erle79

Anbefalte innlegg

Jeg er 38 uker på vei, og jeg har inntrykk av at alle andre pleier å være skikkelig lei på dette tidspunktet. At de håper fødselen skal starte når som helst og gjør alt mulig for å sette den i gang. Jeg har det ikke sånn...

 

Jeg nyter denne siste tiden av svangerskapet. Koser meg masse sammen med jenten vi har fra før, nyter hver natt der jeg ikke trenger å stå opp hver halvtime, nyter alenetid sammen med mannen min, osv. Jeg tenker som så, at det haster jo ikke, babyen kommer når den er klar. Og jeg har ikke noe enkelt svangerskap, bare så det er sagt.

 

Det kan godt hende at jeg også snart går på en smell og ønsker barnet ut i fjor, men er det bare meg som har det sånn, som ikke er lei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det kommer litt an på hvor mye svangerspasplager man har, for å si det sånn.

 

Bra du nyter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bare deg. Jeg hadde det helt på samme måten da jeg var i uke 38 og 39 og før det. Jeg hadde så mye jeg skulle ha gjort, og håpet han ikke kom før termin, slik at jeg skulle bli ferdig. Men... Så kom termindatoen, og da snudde alt seg på hodet. Jeg var ferdig med alt som skulle gjøres og selv om jeg ikke forventet at han skulle komme da, så var det liksom så rart at han ikke kom allikevel. Jeg har ikke hatt noen plager annet enn litt kvalme helt i begynnelsen, og kan nærmest sprette rundt og har masse energi. Nå har jeg gått 4 dager over termin og det føles nesten som 4 uker... Og det hjelper ikke på at familie og venner minner meg på at jeg snart skal føde hele tiden, ved å spørre om formen og om jeg har merket noen tegn... Og så må jeg passe på å jevnlig skrive ting på Facebook, for ellers tror mange at ting er i gang, og det rykter seg fort innpå der... :)

Men ja, før termin bare nøt jeg å være gravid, og håpet egentlig at han ville bli inni her lengst mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er inne på noe Suen, det er forskjell på to uker før termin og to uker etter. Tipper jeg også blir rimelig utålmodig hvis jeg må vagge rundt i fire uker til...

 

Jeg tror kanskje også at historien min spiller litt inn på humøret. Jeg har hatt tre ufrivillige aborter før dette svangerskapet, og jeg er bare så hoppende glad og takknemlig for hver eneste dag som går når babyen min trives og vokser som den skal. Og søvnproblemer og bekkenløsning gjør liksom ingenting når jeg vet at jeg snart er i mål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...