Gå til innhold

5 uker til termiene å slimpropen har gått

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har 5 uker igjen til termiene å slimproppen har gått. Er veldig plagget med bekkenløsning nesten ikke gangbar. Det er mitt tredje svangerskap. Vet av efaring at jeg har født i løppe av et døgn. E litt små syk. Har letter samentrekninger. Bør jeg ta kontakt med jordmor. Ønsker selv å bli ferdig fordi blir jeg være no med bekkenløsning havner jeg i rullestol. Er redd for at jeg tar kontakt med jordmor skal de gjøre alt for at jeg skal gå tiden ut. Har nettop vært på ul. fikk høre at lille pia er stor for tiden jeg har gått. Legen takster ho til bli runt 4.5 kg ved fødselen vist ho forsette å vokse slik. Har lenge ligget på maksum mål med magemål.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så heldig du er! Hilsen ei med 5 uker igjen og ingen antydning til fødsel i hvertfall...

Skrevet

Damer, skjerp dere! Dere har selv valgt å gå gravide og da får dere slutte å surve over plagene som følger med og heller tenke over hva som er best for barnet. Selv om barnet er stort er det ikke dermed sagt at det er klart til å komme til verden!

Skrevet

om ikke terminen er feilberegnet kan det være stor risiko for barnet om det blir født 5 uker for tidlig.

Når skal du til jm igjen? ville kanskje tatt kontakt med jm for sikkerhets skyld.

1 uke ekstra kan ha stor betydning for barnet.

Skrevet

Takk men går jeg ut tiden må jeg ta keisersnitt da jeg er litta å spe og har tarng bekken. Har 2 barn fra før av de var ikke mer en runt 3 kg da de var født til termien. jeg mener at det er naturen selv som onner opp slik at jeg skal slippe keisersnitt. var oss jordmor i for ei uke siden da var hodefeste seg.

Skrevet

09:39 - men så flott for deg da! Men ikke alle er like vet du og de siste ukene er slitsomme for oss som venter nr 3, det kan jeg skrive under på. Er det ikke slik det skal være da? Og hvorfor kan vi ikke få lov til å synes det og bli glade om man slipper gå tiden ut? Eller som jeg måtte med nr 1, gå 16 dager over termin... Nei, pass dine egne saker og ta den belærende tonen ovenfor noen som ikke vet hva de prater om overhode!

Skrevet

Så du vil heller føde et barn i uke 35?

- Selv om babyens lunger kanskje ikke er skikkelig utviklet og h*n ikke puster selv etter fødsel og h*n kanskje må tilbringe sin første uke i kucøse?

- Selv om det er mye lettere for barnet å ha problemer med å ta puppen?

- Selv om sjansen for gulsot er mye større?

-:Selv om sannsynligheten for at babyen får kolikk er mye større?

Skrevet

Vil si at det er direkte uforsvarlig å ikke kontakte jordmor nrå fødselen starter 5 uker før termin. I slike situasjoner må man tenke mer på barnet enn på seg selv og sine egne plager.

Kontakt jordmor du, så får det være opp til ekspertisen å avgjøre om de vil forsøke å stanse fødselen eller ikke

Skrevet

Er selv født 6 uke før termien hadde ingen propplemer selv om jeg var bare 2 kg. Har fått beskje oss fødsel legen i går da jeg tok ul at babyen var ca 3 kg. Han kunne ikke utelukke at ikke termien var feilberengent da jeg ikke opdaget at jeg var gravid før jeg var i 20 uke svangerskap. Hadde uregmesig mens helt til da. Dermed har de kun en utralyd termin tatt i uke 21 å gå etter. Fikk beskje at jeg kunne føde vist babyen ikke blir over 3,5 kg. Etter det blir bekken for trang. Er selv bare 153 cm høy og er spe. Fødsel legen syntes at det var rart at jeg skulle få en så stor unge. Bor bar 45 unna nærmeste sykehus. Han så på fødselvekt oss meg og mine barn samt hva søskene mine og demes unger. Dem er ikke støre enn fra 2,9 kg til 3,5 ved fødselen selv om de har gått tiden ut.

Skrevet

Fra uke 34 stopper de ikke fødselen. Lykke til!

Skrevet

okei skal ta kontakt med jordmor fødsel legen ment i går at han trude jeg hadde bare ca 3 uke igjen til termien da jenta var stor og at svangerskapet ble opdag sent. hadde ingen plager til da. jeg vet at det kan hørse ratt ut da det e mitt 3 svangerskap men har snaket med min mor ho sa at det var akorat slik oss henne. Ho opdaget selv ikke at ho var gravid før ho var halvgått runt 20 uke svangerskap.

Skrevet

som sagt så stopper di ikke fødselen etter uke 34 så ingen grunn til bekymring...di fleste babyer som blir født etter dette har veldig få problemer,kan havne på nyfødt kansje pågrunn av at di er for kalde,litt liten vekt eller at di trenger bitte litt ekstra surstoff di 2 første døgnene :) jeg fødte i uke 34 å fikk en jente på 2780 gram å 47 cm,fikk henne me meg hjem etter 2 dager....fødte også ei jente i uke 33 å hun var 2541 gram å 45 cm...hun måtte på nyfødt å lå i kuvøse d 1 døgnet me litt surstoff siden hun svelgte så mye fostervann under fødselen også måtte hun ha antibiotika pågrunn av infeksjon men,d gikk kjempe greit :) uansett så ønsker jeg deg masse lykke til!

Skrevet

har snaket med jordmor skal være oss henne om en time. Kynne har økt no har dem med ca 10 min mellomrom. Gitt beskje til svigermor ho sa at ho skulle være her oss meg da de to elste kommer fra skolen. Man min e langtrangsport sjorfør er netteopp i tyskland. Har prød å få kontakt med han men uten hell.

Skrevet

Men i alle dager lær deg å skrive da kjerring!!! Det værste jeg har sett, og du skal bli mor. Skjerp deg og kom deg på skolen!

Skrevet

Verst skrives med E og ikke Æ, så annie 10:51 gjør deg selv en tjeneste og ikke kast stein mens du sitter i glasshus!

Skrevet

Sorry ble så ivrig men jeg skrev en liten feil og hun hadde annet hvert ord feilstavet, det blir fort noe annet!!!!!!

Skrevet

okei jeg har lese og skrivevansker. Fikk ikke dianosen før i voksen alder men har ikke lav iq for det. Har papier på det. Det er ikke min feil men voksne feil da jeg voks opp. Skolen feil der jeg var elev i 9 år.

Skrevet

Herre min da damer! Dere kjefter på HI for alt jo! Skrivefeil? Hun sitter med ansvar for to unger alene mens mannen er i utlandet på jobb og er i ferd med å føde litt tidliger enn normalt - er det lov å være stressa da eller? NOPE - her inne er alle helt perfekte! Urk :(

Skrevet

Du skriver ikke typisk for dem med dysleksi men mer uintelligent spør du meg. Med mindre du er innvandrer. Hva med å få mannen hjem i en farlig fart fra tyskland så han kan trå til litt. Lykke til ;-))

Skrevet

TERMINEN

ikke termien..

LORD den plaget meg.. gjennomgående skrivefeil..

Skrevet

Å jo det kan de gjøre.

har selv vært inne med premature rier i uke 33 og 35, og begge gangene har de forsøkt å stoppe fødselen:)

Skrevet

Okei jeg skriver vel ikke typisk for å ha dysleksi. Men typisk for ubehandla dysleksi. Vist jeg skal tru fagpersonen som utredet meg i voksen alder. Har fått kommet hjem for natten. Er oss svigerfamilien min og skal være der til min mann kommer hjem. Innvandrer er jeg ikke men same og med samisk mormål. Har kun bokmål som sidemål fra grunnskolen. Lærte ikke norsk før i 4-5 års alder da min foreldre verlag samisk. Er du fornøy nå.

Hilsen samejente

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei kjære deg;)Jeg vil bare be deg om å holde deg for god til å la deg provosere av det forferdelige kvinne(?)mennesket som trakasserer deg.

Hun har tydeligvis store psykiske problemer.Hvordan hun angriper deg, bruker hersketeknikk, prøver å latterligjøre og heve seg over deg,når du er i en så utrolig sårbar situasjon er typiske psykopatisk oppførsel.Hun mangler rett og slett empati.Syns heller synd på henne, hun har kansje opplevd noe traumatisk hun ikke har fått bearbeidet med proffesjonelle, eller har en hjerneskade..hvem vet?nytteløst å spekulere men det er tydeligvis noe som er galt med henne.Ikke bli redd.Bare la hver å svar henne direktet og rapporter henne inn til forumet hvis hun skulle dukke opp å trakassere deg igjen!Uff..Håper alt har gått bra med deg, bekken, følelser, familien og den nye lille:)

KLemmer fra

Marion med 2 små

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...