Gå til innhold

Søsken som gleder seg??


mor fra Averøy

Anbefalte innlegg

Hallo

 

I familien vår er det full babyfaktor akkurat nå....de to største jentene er i klesbutikker og ser på babytøy med venninnene sine, og lilegutt(9) er spent på alt. Han klemmer og kjenner etter om babyen sparker og snakker så levende til magen at han er til underholdning for oss som ser og hører på.... Det blir nok to lange måneder for ham, han venter sååå på å få bli storebror.

Her blir det dine, mine, og vår....men det ser ut til at babyen er linken til at flokken vår samler seg....De gleder seg. Håper det varer etter at småtten er kommet ut og lager litt røre her...

Noen som har noen tips om dette, så fortell gjerne. Som sagt vår første felles, og det er nok skjær i sjøen en ikke ser, men skulle ønske noen sa fra om.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Her er det også en kommende storesøster som er veldig opptatt av babyer. Men hun er bare to år, så hun skjønner nok ikke så mye av det.

Pappa`n og jeg har pratet mye om hvordan vi skal gjøre overgangen lettest mulig for vesla. Hun skal få en hverdag som er mest mulig lik den hun har nå. Holde fast på rutiner som er innarbeidet. Men naturligvis blir jeg litt opptatt med babyen, men hun skal få være med å skifte bleier, og babyen skal legges før vesla, slik at hun kan få den alenetiden hun er vant til før leggetid.

Alle storesøsken blir vel litt sjalu, men vi har lovet hverandre ikke å bli sinte på henne sjøl om hun gjør dumme ting pga sjalusi, men heller ta henne med og prate med henne. Og kose mye!

Vesla har begynt å sove i stor seng nå, slik at hun kanskje har glemt sprinkelsenga si til babyen kommer og skal bruke den. Hun er veldig opptatt av at hun er stor jente, men vi får se hva som skjer når babyen kommer. Heldigvis er hun skikkelig pappajente for tiden, så det er bra det ikke er han som skal amme baby;)

 

Det var noen tanker jeg hadde omkring storesøster. Fort og gæli rabla ned. Artig å høre hva andre tenker om saken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine jenter på to og tre er utrolig spent på den lille babyen. Spesielt hun på tre år. Hun synger for magen min og gir nattakos til babyen. Lurer veldig på hvor hodet er, for kosen skal jo gis på kinnet. De er veldig opptatt av hvor babyen skal ha rom, sitte ved kjøkkenbordet osv. Prøver å forberede dem på hvor lite en baby kan være med på, men de forstår det ikke helt. De gleder seg til en til å leke med...

 

Her er ventetiden også veldig laaaaaang. De vil ha baby nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...