Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Som får overgangstønad når de bor sammen med barnefar osv. Kjenner noen jenter som gjør dette, og det irriterer meg så innihampen... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, om det er vits å sladre
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Kjenner også til noen som snylter på staten - lever på trygd de ikke har rettigheter til. Paret jeg kjenner hevder de har bodd "fra hverandre" i 2 år, men har hele tiden bodd sammen, fruen orker ikke ta seg jobb og synes det er mer behagelig å leve på OS og være hjemme og dille med barna sine. Kunne heller ha skaffet seg jobb og begynt å tjene penger samt betale tilbake det hun har svindlet fra nav! Funderer også på om det er noen vits i å "sladre".
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har gjort det. Ble rettsak av det da det dreide som 350000 kr...ble en betinget døm på mor samt tilbakebetaling. Ikke dårlig sannvittighet okke som at det ble mye styr for dem.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Selvfølgelig er det viktig å si ifra. DU er med på å betale for at de skal kunne gå hjemme og snylte. Fatter ikke hva slags moral slike folk har.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Det verste er at en av disse mødrene var sååå i mot folk som mottok OS før hun selv satt med barn og ikke gadd å opparbeide seg foreldrepenger. De er rimelig dumme også som er forlova og i forhold med barnefaren på facebook. Hva har dere gjort når dere har "sladra"? Har jo ikke noe lyst til å oppgi navn i frykt for å bli kjent som en tyster:p
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Ring inn en anonym henvendelse, husk at du må sørge for at nummeret vises anonymt i displayet hos nav;) De vil undersøke saken nærmere.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 Dersom den som melder vil være anonym så respekteres dette selv om tlf. nr viser i displayet, altså.... NAV viderformidler henvendelsen til en egen enhet som undersøker slike saker. NAV- frøken (som oppforder alle til å si fra om noen snylter på fellesskaps- kassa.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå