Gå til innhold

Gran Canaria VS Tyrkia????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal altså begynne og tenkke på neste års syden tur... da er barna 2 år og 4 år.

Noen som har noen erfaringer her?

Alle tips og råd taes imot med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gran Canaria er nok tryggere og mer barnevennlig enn Tyrkia - som på sin side har bedre mat og mer å oppleve.

Når på året vil dere reise og hva vil dere gjøre/ha av innhold i ferien?

Skrevet

GC er bedre mht bakterieflora. Jeg har blitt matforgiftet i Tyrkia, men aldri på Kanariöyene.

Kommer litt an på når dere skal dra også. Er ikke så varmt i Tyrkia vinterstid, men GC kan være bra da. I tillegg har Kanariöyene ganske jevn temperatur året igjennom, slik at det ikke blir altfor varmt heller. I Tyrkia kan det jo bli veldig varmt. Men badetemp. kan være bedre i Tyrkia sommer/höst...

Skrevet

Tenkte å dra i slutten av september...hvordan er gradestokken da?

Skrevet

Ja og planene er egentlig ikke å oppleve så mye,hehe,høres jo helt snålt ut når jeg skriver dette. Men planene/ ønskene er bare å kose seg sammen med barna på 2 og 4 år og bare bade og slappe av. Så vi skal ikke dra rundt og se og oppleve for å si det sånn :)

Skrevet

Da ville jeg ha dratt til Gran Canaria hvis jeg var deg - spesielt hvis avreise er i slutten av september slik at det blir oktober når du er borte. Da er temperaturen bra på GC, men kan bli kjølig i Tyrkia (litt ustabilt så sent i alle fall). Det er også helt klart lagt opp til sol og bading og kosing med barna på GC. Er ikke noe galt med å bare skulle gjøre det :-) Ville valgt et av familiehotellene. God tur!

Skrevet

Uten tvil Tyrkia :D Har vært både på GC og i tyrkia flere ganger.. Og Tyrkia er ikke mist myyyye billigere sted å oppholde seg, herlig befolkning og rikt kulturliv!! Etter vi begynte å reise til tyrkia har jeg ingen planer om å dra tilbake til Gran Canaria. Dessuten er flyreisen kortere:)

Fine steder som anbefales i Tyrkia : Side ( veldig barnevennlig), Marmaris og Alanya ( utenfor sentrum - Oba er fint for småbarn).

God tur

Skrevet

En "all inclusive" reise til Tyrkia. Flotte hoteller med egne lekeparker, egne strender, badeland, og all mat og drikke er forhåndbetalt. Dere trenger ikke forlate hotellområdet engang.

Har vært der i august, ikke september, og august er den varmeste måneden. Sånn sett tror jeg det er lurt å vente til september.

Ustabilt vær finnes overalt. Kjenner noen som opplevde bare regnvær på gc i begynnelsen av oktober.

Skrevet

Når det gjelder været så er det godt og varmt i tyrkia i september. vi var der sist i sugust og det var uholdbart. Vært der også i slutten av okt begynnelse av nov, og da var det 30 grader og 25 i vannet:) hehe så er ikke ladt der i september.

Skrevet

Gran Canaria -spesielt når man reiser med mindre barn!

Skrevet

Hvorfor er det så mange som sier Gran Canaria? Er det tryggere? Jeg tenker da på,er det lettere og komme til lege osv? Lurer fælt på hva vi skal velge...har likssom hørt så mye negativt om tyrkia opp igjennom årene,men jeg har jo aldri vært der selv....Anyone?¨

Skrevet

Når man reiser med små barn er det lurt å sjekke ut hvor man finner lege og evt sykehus uansett hvor man reiser. Har vært i tyrkia 5 ganger og i gran canaria 3 ganger. Tror det er fordommer som er ute å går noen ganger når folk tenker på tyrkia, men det er ett flott land å resie til med barn eller ikke. Hadde en i familien som var så uheldig å få blindtarm betennelse sist de var i tyrkia og hadde ett kjempe fint sykehus opphold. Får bare ikke sagt det nok ganger, Tyrkia er stedet! :)

Skrevet

Hei,

dette blir jo smak og behag da men her er min erfaring. Har vært to ganger i Tyrkia og to ganger på GC. Barnelegen vår har sagt at før barna er tre år er det Europa som gjelder, utenom Tyrkia som har en annen bakterieflora. Vet det er mange som reiser utenom uten store problemer, men sønnen vår har astma så vi har ikke tatt sjansen...

I fjor var vi på GC i mars/april. Helt nydelig sted som heter Puerto de Mogan. Det er virkelig et spesielt sted som skiller seg ut fra feks Playa, Puerto Rico og feks Las Palmas. Hvite koselige hus, landsbyaktig og hyggelig stemning på kvelden. Det er jo ikke her du finner disco osv da, men det er kanskje ikke det dere er ute etter heller?

Her kan du lese mer om Puerto de Mogan: http://www.apollo.no/NO/hvor-vil-du-reise/Europa/Spania/GranCanaria/PuertodeMogn/Pages/default.aspx

Vi bodde på dette hotellet: http://www.startour.no/feriereiser/spania/gran-canaria/puerto-de-mogan/hotell-cordial-mogan-playa/

FANTASTISK:)

Her er det noen andre har skrevet om hotellet: Nydelig sted. Enormt anlegg en 5 min gange fra stranda, men likevel koselig og med veldig hyggelige ansatte. Bygget i spansk stil og både bygningene og hagen er meget velholdt.

Vi bodde i en jr suite da denne hadde separat soverom og er i mindre bygninger med kun 4 rom i hver (tror jeg det var). Man får enten 1. eller 2. etg og så langt det går får de som reiser med barn 1. etg. Vi hadde tenkt å spørre om dette ved innsjekking, men resepsjonisten satt oss automatisk på 1. etg når hun så barnevogna.

Vi fikk et rom som lå helt i utkanten av resorten slik at vi hadde en fin hage helt usjenert og med masse sol - utrolig deilig! Anbefaler at dere spør om dette da enkelte av jr suiten har små hager med kun skygge pga palmene i hagen.

2 x flotte svømmebasseng med grovkornet sand rundt slik at jr kunne sitte med spade og spann og leke ved bassengkanten. Liten lekeplass hadde de og.

Buffetfrokost med alt du kunne tenke deg (nå spiste vi frokost separat fra de som hadde standardrom så vet ikke om denne var lik). Prøvde også lunsjbuffeten en dag og den var mer en godkjent! Var en flott og stylish restaurant der og, men så langt kom vi ikke. Mye hyggeligere å tusle inn til havna i Mogan og spise på en av de koselig restaurantene på torget. Av alle turiststedene på Gran Canaria er Mogan helt unik, med sine hvite hus og overdådige blomster - vakkert!

Ja ja, som du skjønner, jeg hadde ikke vært i tvil om hvor jeg ville reist:) God tur uansett hva dere bestemmer dere for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...