Gå til innhold

Da var jeg også ferdig :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. mai begynte jeg å få litt sterkere kynnere enn hva jeg vanligvis har brukt å ha, i ca 0930 tiden.. De kom ofte og var vondere enn vanlig, men ikke regelmessig. Jeg tenkte at det kanskje ville skje noe i løpet av et par dager, så jeg brukte dagen på å slappe av og samle krefter til det som ville komme. Etter som timene gikk ble disse kynnerne som jeg trodde det var, mer og mer vond og mer regelmessig. De kom med alt fra 3 til 7 minutters mellomrom..

I 18-tiden dro jeg til føden for å få en sjekk på om noe var på gang (lå på pasienthotell så det var bare å gå til føden), der fikk jeg beskjed om at det var 2-3 cm åpning og at det fortsatt kunne ta litt tid, selv om jeg var andregangs. Jeg har jo også hørt om de som går med 2-3cm åpning i flere dager før det skjer noe..

Jeg dro så tilbake til hotellrommet mitt, og la meg tidlig i tilfelle det skulle ta seg opp med rier. Men det ble helt umulig å få sove eller slappe av. Smertene ble bare sterkere og sterkere, og kom oftere og oftere. I 22-tiden begynte jeg å ta tiden på riene igjen og det viste seg å være kun 2 min mellomrom nå. Dermed dro jeg ned til føden på nytt, og var glad jeg gikk akkorat da. Hadde jeg ventet 10min til hadde jeg antakelig ikke klart å gå dit pga smertene.

Det ble litt venting før jeg fikk en ny sjekk pga det var vaktskifte akkorat da, men mellom 2230 og 2245 fikk jeg komme inn. Da viste det seg å være 5 cm åpning allerede. Jeg fikk komme på fødestua og ble der alene en stund mens jordmor ordnet noen småting før det hele tok av :P

Jeg prøvde å bevege meg mellom takene så lenge jeg klarte det, men til slutt måtte jeg bare gi opp og ringte på jordmora, og spurte om jeg kunne få noe for smertene. Hun ordnet lystgass til meg og masserte korsryggen (hvor alt av smerter lå denne gangen). Det hjalp godt på, men jeg savnet sambo som var på tur til sykehuset (6 timers kjøring).

Etterhvert hjalp ikke dette noe og jeg fikk sprøytet inn saltvann to steder i ryggen. Skulle egentlig få fire, men riene kom så tett at jeg klarte ikke å ligge i ro mens hun stakk.. Dette saltvannet hjalp utrolig mye, og jordmor satte seg ned for å skrive litt i papirene mine. Rett etterpå, kl 2355, gikk vannet og jeg prøvde å forklare jordmor at NÅ må jeg presse. Hun kom løpende å skulle sjekke åpningen og der var det selvfølgelig full åpning. Så hadde jeg 3-4 pressrier før lille prinsessa vår kom ut kl 0001 :)

Hun var 3482gr og 47,5cm, helt perfekt.

Alt gikk så utrolig fort denne gangen, og jeg var i sjokk rett etter fødselen. Jeg minnes at jeg måtte spørre jordmor om jeg virkelig var ferdig allerede :P

Konkluderer med at smertene var MYE sterkere denne gangen enn første gang, MEN denne gangen gikk det så fort at det gjorde egentlig ikke så mye. :) Vil si jeg hadde en utrolig fin fødselsopplevelse, selv om sambo ikke nådde frem før nesten 2 timer etter det hele var over.

Så nå koser vi oss hjemme med en stolt storebror og en nydelig lillesøster :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse. For en rørende historie. Sitter med tårer i øynene. Fikk så vondt av deg også siden du måtte føde alene,men glad du fikk en fin fødselsopplevelse. Kos dere masse. klem

Skrevet

Gratulerer så masse med jenten! Takk for at du delte din fine historie :-) Hørtes ut som en rask og grei fødsel til tross for at det var trist at pappaen ikke fikk være med.

Kos dere masse med den nye familien i tiden som kommer!

Skrevet

Gratulerer! Jeg snufser i vei jeg, hver gang jeg leser disse fine fødselshistoriene - så nå trillet noen tårer for dere også (lykkelig tårer, vel og merke:)

Synd pappen ikke rakk frem, men det viktigste er jo at dere får være sammen nå:)

Kos dere masse sammen!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...