Gå til innhold

jeg har født og det var


alexander`s mamma

Anbefalte innlegg

intenst og gikk fort

hadde termin 3 mai

 

 

tirsdag 4 mai følte jeg kansje at var noe på gang. hadde hodepine hele dagen. har hatt mye utflod en ukes tid, og jeg trodde at vannet mitt gikk hele tiden.. hadde tatt meg en dusj på kvelden etter det satt jeg meg ned for å slappe babyen i magen sparket seg bevegde seg konstant i 3 timer. kl 24 lå jeg på sofaen og hostet og kjente det rant løp på badet og når jeg tok av meg buksen rant det nedover beina, var ganske sikker på at det var vannet, fikk komme oppå føden, satt med ctg først, jordmor kjente litt på magen min, og da rant det når jeg reiste meg opp.. men hun trodde det ikke var vannet fordi det var gult og at jeg hadde hatt så mye utflod. jeg var skuffet men sku komme til kontroll dagen etter.. reiste hjem å lå meg. like før kl 3 sku jeg snu meg i senge, og fikk det knepet i magen pluss en rie det var så vondt, jeg løp ned på badet å så at det hadde kommet mer vann og blod, ringte føden igjen. blodet var normalt og jeg sku ringe nar riene kom hvert 5 min.. riene mine startet med 3 min mellom, det var helt jævlig. jeg skjønte ikke at de var regelmessig. var på sykehuset kl 4 og da hatt jeg 5 cm åpning og jordmor var ganske overasket.. riene ble bare verre og verre og jeg måtte sitte med ctg og da ble jeg sint det var så vondt.. satt 20 min med det. kom inn på fødestua og fikk pressrier og jordmor sjekket meg i igjen og jeg hadde full åpning og da ble hun litt stresset hehe.

lille elias kom ut 05:50, riene mine stoppet opp og jeg måtte presse han ut selv han begynte å bli blå stakkar..

jeg er så stolt av meg selv etter den fødselen

 

 

han veide 4280 g og 53 cm lang

 

hadde aldri trodd at det sku gå så fort

for med første mann hadde jeg vannavgang i 72 timer og ble satt i gang..

 

lille elias hadde en tøff og rask fødsel,, lå å ynket seg mye den ettermidagen og de tok en del prøver, og han hadde høy crp. så vi måtte være en på sykehuset.. jeg var så redd for han den kvelden og dagen etter jeg sov ikke i det hele tatt..

 

men nå er vi hjemme og han er helt frisk, og verdens nydeligste så klart:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GRATULERER :)

 

Er så flott å høre om slike fine fødsler:) Lykke til med gutten og stor klapp på skulderen fra meg for flott gjennomført fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer:)

så bra alt gikk fort og greit:)

er deilig å høre fine historier også ikke bare de om hvor vondt og ille ting er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...