Gå til innhold

Når skal en gå til lege/jordmor


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Der jeg bor går man til lege og jordmor. Skal til lege innen 10 uker også jordmor i uke 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang gikk jeg kun til jordmord da jeg syns legen min var helt blåst på temaet. Hvor du vil gå velger du helt selv :) Ta kontakt med legekontoret ditt, si du er gravid så sier nok de når de vil ha deg inn til første kontroll :) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kun til jordmor. Synes liksom legen er grei når jeg er syk...;) Fikk time hos jordmor i uke 9, Det er tidlig synes jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også fått den første timen hos jordmor i uke 9.

Var hos legen da jeg var 5+3....tik bllodprøver og sjekka litt..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg legetime i uke 10ca. Tok det bare på internett. Håper det er greit. Er nr 2 for meg. Ser det er litt forskjellig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i uke 9, ser ikke noen grunn til å gå før den tid (for meg altså, det må jo være helt opp til hver enkelt!). Hadde et fint svangerskap som ikke krevde spesiell oppfølging sist, så håper på det samme denne gang. I kommunen her oppfordrer de til å ta første kontroll i uke 8-12. Skulle gjerne gått til jordmor, men andregangsfødende får bare tre jordmortimer her, den første er i uke 24. Så mye for å kunne velge selv..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tullete! Et for dårlig tilbud til gravide da, dersom du ikke får mer oppfølging av jordmor, Notie. Har selv legetime i morgen som jeg hadde fått før jeg visste jeg var gravid:) Så det blir kanskje første kontroll:) (7+5) Ellers har jeg ikke satt opp time hos jordmor enda, men skal ringe henne i løpet av uka for å få en. Er ikke like stressa denne gangen som sist gang. Da kunne jeg ikke forstå at de ikke skulle ta meg inn med det samme krysset var der:) Alt var jo helt nytt! Hehe!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos både lege og jordmor 8 nå. Får litt spesiel oppfølgin da jeg har hatt en abort i uke ni og mistet en sønn 35+5.. Har fått time annenhver gang hos jordmor og lege hver 14 dag.. Skal også jevnlig på kontrol på sykehuset.. Her er det fritt hvalg om du vill gå til jormor eller lege.. Vanlig er vel ofte første kontrol 8-12 uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...