Gå til innhold

Hvilke ammeinnlegg kan dere anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vurdert å kjøpe noe papir-innlegg og kanskje ull, silke eller bambus for å holde brystene varme

Har noen erfaring med dette? Kan man bruke papir innlegg under og ull utenpå for å holde dem varme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg startet med å bruke ullinnlegg. Hadde et par fra Tom og Trine fra sparkjøp og et par fra Ull-Rik. De var like gode. Men synes egentlig de var ganske upraktiske fordi de var litt store i tillegg til at det kunne komme igjennom/lekke. En annen ting er at man må vaske dem litt ofte om man ikke har veldig mange par.

Jeg gikk etterhvert over til engangsinnlegg (først fra Thermobaby som er kjøpt på Barnas hus etter anbefaling her inne). Jeg synes det var mye bedre. De var litt mindre og passer bedre inni bh.-en. Ullinnleggene klumpet seg så mye, synes jeg da.

Etter at jeg hadde brukt Thermobaby sine engangsinnlegg, kjøpte jeg vanlig libero og avent på butikken. De var minst like gode syns jeg da.

Når jeg skulle ut i kulden la jeg ullinnlegg utenpå engangsinnleggene, det funket fint. Etterhvert tåle brystene mine kulde, uten å bruke ullinnlegg.

Skrevet

jeg kjøpte ullinnlegg sist gang på apoteket men brukte de ikke stort.. hendte jeg brukte de på vinteren når det var veldig kaldt ute..

for at det ikke skulle lekke gjennom brukte jeg engangsinnlegg under.

jeg var veldig fornøyd med chicco sine sist gang. de hadde plast på siden som venter mot bhen så den ikke kunne lekke gjennom. kjempe fornøyd med de! Men nå finner jeg de ikke.. kjøpte de på apoteket

jeg var absolutt ikke fornøud med libero og avent sine innlegg så jeg satser på en av de som er på apoteket.. håper jeg blir like fornøyd som sist =)

Skrevet

man må sikkert bare prøve seg fram når det kommer til ammeinnlegg. Jeg hadde ikke så mye melkelekkasje, derfor opplevde jeg aldri noen engangsinnlegg som ubehagelig eller at det kom melk igjennom.

Skrevet

Brukte dere bare ull? Uten bomull under? He he. Tydelig at man er forskjellig. Det hadde ikke gått for min del. Hadde en del melk som fort lakk utenfor så da hadde jeg sett ganske spesiell ut med store melkeringer på pupene =O).

Jeg brukte både ull og bomull Anbefaler å bruke degge deler. Er det veldig varmt midt på sommeren så kan man droppe ullen da. Men vær forsiktig med å bli kalde på brystene (spesielt utover høsten). Er så sykt vondt å få brystbetennelse... Ullinnlegg kommer i flere størrelser: har noen små fra Troll og noen gigastore fra apoteket. Likte de små best, men brukte de store midt på vinteren da de var varmere.

Bomullsinnlegg: liker ikke så godt Natusan sine. men Chicco (selges på apotek) er superbra. Det har kommet noen nye siden sist som jeg ikke vet noe om enda. Libero sine feks. Noen som har prøvd? Har Dr Greve noen? De har mye andre bra produkter i så fall.

Skrevet

Hvor kan man finne Chicco sine bomullsinnlegg, hørt det er vanskelig å finne slike nå, men de skal visst være best. Hvilke apotek selger dem? Noen som vet?

Har selv kjøpt avent sine og har tenkt til å kjøpe noe i ull til å ha utenpå

Skrevet

jeg har lett etter chicco sine og finner de ikke i noen apotek lenger.. jeg har funnet de på nett om du søker etter chicco ammeinnlegg kan de hvertfall kjøpes der.. =)

da jeg brukte ullinnlegg så hadde jeg engangsinnlegg under

Skrevet

Noen som vet hvor man får kjøpt ullinnlegg fra Troll?

Ja de selger chicco på kindsandcare på nettet, men ikke i noen butikker eller apotek da?

Skrevet

Det var kun Apotek 1 som solgte Chicco. Men pga vanskeligheter fra levrandør, de får visst ikke levert i tide og nok, så har flere av Apotek 1 sluttet å føre de. Nå selges det litt forskjellig fra apotek til apotek.

Men ååå så glad jeg ble når jeg leste at man kan kjøpe de via nettet. *takkogpris*

De er best på markedet uten tvil, mest hygenisk, småe og veldig "tette".

Skrevet

Chicco ammeinnlegg kan kjøpet på apotekhjem.no

Har ikke prøvd å kjøpe dem der, men husker at de var desidert de beste amminnleggene.

Skrevet

Har egentlig samme erfaring som vestlandsfanden!

Av bomullsinnleggene så har jeg prøvd

Boots - merkelig passform

Natusan - jeg syns disse var gode jeg da!

Libero - helt grei

Chicco - gode, men ikke så spes.!

Har kjøpt avent denne gangen, kom over på salg så tenkte å teste ut dem, ellers blir det nok natusan sine jeg bruker denne gang også! Dere får jo prøver i gratispakkene da, men er nok kjekt å ha noen på lager uansett!

Vet ikke om alle har det, men for min del var det viktig at det er lim på- til å feste t bh'en - slik at ammeinnlegget ikke flyr ut når jeg åpner..! Syns dette var noe av det mest plagsomme med ull ammeinnleggene i tillegg, de la seg jo aldri riktig.. krøllet seg hit og dit, og da hadde jeg store pupper til å brette de over også ;)

Skrevet

Nei... er det så vanskelig å få tak i Chicco sine nå? Likte virkelig ikke natusan sine (kjøpte bare i nødstilfeller).

Så at de hadde Chicco på Apotek 1 på St.hanshaugen i Oslo, men bare de små pakkene og det var kanskje bare et restelager. Skal høre med de. Sist så kostet de store pakkene (med dobbelt så mye som det var i de små), bare noen tiere mer enn de små pakkene. Ble ikke så dyrt om man kjøpete de store dermed.

Skrevet

Jeg likte veldig godt de i ull/silke fra Nøstebarn. Silkesiden mot puppen, naturlig + at ulla ikke "setter seg fast". Brukte evt. et stort ullinnlegg utapå, mot kulde eller i perioder med stor lekkasje. Lakk mye, men ble aldri våt gjennom. Fikk heller ikke sår i begynnelsen, noe jeg tror kommer av mye lufting (gikk med puppene på vift) hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...