Gå til innhold

Sf mål...

Mor til en godgutt  + en spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Hvordan er det med deres SF-mål?

Legen og jordmor måler helt ulikt og legen får større mål enn jordmor..

Er 39+2 i dag og målte 35 cm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

EY!! Det samme gjør lege og jm med meg! jm. måler ned til skambeinet, mens legen min måler langt nedpå skambeinet. Så når jeg er med jordmor er tassen helt på gj. snittet, mens med legen ligger han noe over.. Hva er rett da i tilfelle??

Skrevet

Jeg stoler mer på jordmor sine mål.. Tror hun kan dette bedre enn legen.. Men hvem vet? Legen min måler også fra lengre ned..

Jeg er i toppen av det grønne til legen.. Men til jordmor ligger jeg rett over den røde streken.. Jordmora "ringet/tegnet" rundt målene hun har gjort gjennom svangerskapet i dag, og da ser jeg at veksten har vært "stabil" eller det jordmora kalte normalt.. Hva nå enn det er? hehe :)

Skrevet

Ta målene fra legen med en klype salt. De er desverre ikke spesialister på området. Noen leger har nok mer interesse for obstetrikk og kan være flinkere, men stol på det jordmor skriver :)

Skrevet

hei, ang det med sf-mål. jeg ligger litt over, litt mye over, det har jeg gjort hele veien, - over den grønne og det er jm som måler. Så skal inn til jm igjen om 2 uker så hun kan 'følge' med..

Hva er sf-mål egentlig?? Hva betyr det om man ligger litt over?

Skrevet

Det er størrelsen på livmora :-) Har du stort sf mål, kan det tyde på stor baby, eller det kan være du har mye fostervann :-) Jeg lå over i begynnelsen av Sv. skapet, men det har normalisert seg.

Skrevet

jeg ligger ganske langt over det grønne feltet men jordmor vil ikke sende meg på sykehuset for å sjekke om han er for stor eller hva det er for noe..

jeg har alltid ligget langt over snittet hele veien dette svangerskapet..

jeg spurte sist om jeg kanskje burde bli sjekket på føden fordi jeg er bekymra for at den er så høyt oppe.. men da sa hun at alle følger sin egen kurve så det var ikke noe vits..

Skrevet

Vits og vits, babyen er jo så stor som den er. Men du burde jo kanskje fått en UL dersom det viser seg at babyen kan bli veldig stor... Jeg hadde masa litt til jeg ;-)

Skrevet

Jeg å ville ha maset til meg en ekstra ultralyd om du ligger veldig langt over det grønne.. Greit å vite om det er babyen, forstervann eller noe annet som gir store mål.. Selv om man også må ta vekstestimering med en klype salt..

Skrevet

Husk på at det også måles med hud og evt fettet på magen. Så om noen har litt ekstra av det så gjør dette også at en ligger over den røde streken. Om det er behov for ekstra sjekk så henviser jordmor helt garantert

Skrevet

Jeg hadde sf mål på 36/37 i uke 38. Jeg har vert til vektestimering, men mest pga stort barn tidligere. Da hadde jeg enda større sf mål, så denne gang mener de hun skal bli mindre enn broren som var 4770g.

Skrevet

så når jeg ligger ak på den røde streken igjenom hele sv.skapet å har litt ekstra på magen fra før så kan faktisk junior være litt liten da? er det større sjans for at han er liten liksom? har jeg ikke tenkt på før... hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...