Gå til innhold

Venter noen store barn??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter stort barn... Fødte en gutt over 4600 gram sist, og det er ventet minst like stor denne gang. skal på ny vekstkontroll (UL) i slutten av uka.. er spent!

Usikker på om jeg vil gå over termin denne gangen... NOen som tenker å be om fødsel før tiden grunnet størrelse... Vil føde vaginalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa i magen her ble estimert til å være 2600 for en uke siden. Er 35 uker i morgen.

Jeg fikk beskjed om at hun KUNNE bli rundt 4- 4.5 kg.

 

Nå skal jeg ha keisersnitt av andre grunner før tiden. Men ville nok uansett ha bedt om å bli satt i gang før tiden om jegikke skulle ha hatt det.

 

Jeg er veldig liten selv. Å de to andre barna mine var små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs og venter en gutt på litt over 4kg. Nå mener jordmor at det ikke er så stort da, for flere og flere barn er rundt 4kg ved fødsel nå.

Selv synes jeg det kanskje er litt stort. Har termin 4.juni og håper jeg ikke går noe særlig over. Vurderer å spørre om å bli satt igang hvis jeg går over termin og det viser seg at baby er større enn de 4kg som er antatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere hvor stor ca barnet deres er? Jordmoren min sier hun ikke kan svare meg på hvor stort barnet er ca. jeg er i uke 36 + 3, og ligger over det grønne feltet, og må si at det bekymrer meg litt,da jeg er liten selv, og er redd for at gutten skal være veldig stor..skal nemlig føde på et sykehus hvor de ikke utfører hastekeisersnitt.

Mulig jeg skal på UL før termin for å sjekke hvordan det ligger an..Håper på at jeg bare har mye fostervann:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg var på ultralyd i uke 32, og vekta ble estimert til 2661. Dette var en vekt som skulle tilsvart at jeg skulle hatt termin 14 dager tidl.

Noe jeg dessverre ikke har :)).

 

Legen mente babyen ville være rundt 4700 ved termin, noe jeg har hatt før på 3 av barna mine.

 

En av mine letteste fødsler var med en av disse store barna, så vekta trenger ikke ha noe og si for hvordan fødselen blir ..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fulgt opp ekstra grunnet tidligere fødsler med store barn. I tillegg har jeg hatt mye sukker i urin under svangerskapene, slik at det har gjentatte ganger vært behov for glukosebelasning for å utelukke diabetes, som også kan gi store barn... Jeg har hatt 4 ultralyder til nå og skal på to til før fødsel... En nå i uke 35 og siste ved termin... Har hatt en tendens til også å gå noen dager over termin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som vet omtrentlig hvor stort barnet blir får en estimering av størrelsen på ultralyd. Det gjøres ikke på alle og om du er innenfor normalområdet for størrelse er det nok ikke nødvendig. Jeg fjår dette pga tidligere stort barn (stort = over 4,5 kg), noen får det fordi symfyse-fundismålet avviker betydelig fra normalen. Utenfor det grønne området altså.

 

Men det er likevel kun en estimering. Det er avvik mellom estimert og faktisk vekt i mange tilfeller så det er ikke noe fasit.

 

Er litt nysgjerrig på hvilket steinaldersykehus du skal føde ved? Jeg ville ikke uten videre akseptert at sykehuset ikke utfører hastesnitt. Det har vært mer enn ett eller to tilfeller i landet hvor det har vært påkrevd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...