Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 ennå jeg for ca 3 uker siden fikk fine verdier på glukosebelastningstesten... skjønner ikke hvorfor jeg fikk det? Har aldri hatt utslag på dette jeg, tom ikke når jeg hadde sv.dia i forrige svangerskap! Hadde også 1+ på Leukocytter. hmmm.... JM mente vi bare skal se det an.
velsignet med to Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har også hatt mye sukker i urinen ved to urinkontroller dette svangerskapet, men blodsukkeret mitt har vært helt fint. Legen min mente at det kunne være at jeg ligger å vipper på grensa til sv.diabetes, så jeg skal være forsiktig med sukker fremover nå. Første gang jeg fikk utslag på sukker i urinen hadde jeg drukket juice til lunsj (tok urinprøve sent på dagen pga. mistanke om UVI). Andre gang var det morgenurin, men kvelden før hadde jeg spist skive med syltetøy, melk og is.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 jeg har gått gjennom to glukose tester pga sukker i urinen.. sist var d 3 + på sukker men testene viser at jeg tåler sukker helt fint og ikke har svangerskapsdiabetes.. så jordmor på sykehuset sa at noen gravide har lett for å slippe sukker uten at det betyr noen ting som helst og jeg er vist en av dem.. kanskje du også er d?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Hmmmm.... kanskje det ja, bare så rart at jeg aldri har hatt utslag på det før. Jaja, jeg skal på kontroll på Ullevål på onsdag så vi får se om det er noe utslag da. Håper den er helt fin da
tromsøjenta Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har hørt at nyreterskelen (hvor høyt blodsukkeret er før nyrene slipper det ut i urinen) kan synke i graviditeten. Enkelte kan dermed få sukker i urinen ved betydelig lavere blodsukker enn til vanlig. Ei venninne hadde stadig vekk sukker i urinen med nr 2, aldri med nr 1. Hun hadde ikke svangerskapsdia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå