Gå til innhold

min mor sa hun skulle kontakte barnevernet hvis

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lot svigermor være dagmamma. min mor er super pirkete og klager på det meste. mine svigerforeldre driver gårdsbruk og har ikke bad. Svigermor og samboeren min fant ut for lenge siden at hun kunne være dagmamma et år. Jeg synes også det er tidlig å sende barnet i barnehage før fylte 2år. Da min mor fikk vite dette "gikk hun av skaftet"

Du må tenke hygiene sa hun, og truet med at dette skulle barneværet få vite om.

Er litt rufsete hos svigerforeldrene mine, men er kjempe koslige og flinke med sønnen vår. Hva gjør jeg nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør bare som du har planlagt, og glatt overse den tåpelige "trusselen" (som barnevernet bare ville ledd av, om de hadde visst grunnlaget for den).

Skrevet

Da får hun jo bare kontakte barnevernet. Det skal ikke være slik at enhver som ønsker å herske over barnefamilier skal kunne si at de ringer barnevernet for alt mulig rart, og oppnå å kontrollere andre...

Det er du og faren til barnet som bestemmer, og hvis dere synes at det er rent nok og at svigermora di blir en bra dagmamma, da må dere gå for det. Så får barnevernet bare komme og sjekke. Jeg setter penger på at det ikke blir noen sak ut av sånt tull likevel.

Skrevet

Hvis det ikke er direkte farlig hos svigerforeldrene dine bryr nok ikke barnevernet seg, men hvordan i alle dager klarer og orker de leve slik i 2010?

Skrevet

Har ikke bad? Jeg trodde det var kjempestrengt med hygiene på gårdsbruk?

Bortsett fra det, synes jeg din mor går langt over streken. Det må jo være supert for gutten å ha et koselig år hos besteforeldrene:)

Skrevet

Det skal nok mye til før ei mormor melder sitt eget barnebarn til barnevernet. Jeg ville iallfall ikke ha gjort det uten at det var mishandling.

Bruk dine svigerforeldre med frimodighet du!

Skrevet

Moren din har jo ingenting å komme med her, er da ikke barnemishandling at svigers ikke har bad. Menjeg lurer jo litt på hvordan de får vasket seg? De har vel utedo, antar jeg. Men vasker de seg kun med klut over vasken? Hadde aldri følt meg ren.

Skrevet

Jeg regner med at selv om svigerforeldrene dine ikke har bad så har de mulighet for å vaske seg selv med godt og varmt vann, gå på do, pusse tenner m.m. ?

I så tilfelle skal de vel fint klare bleieskift og vask av et barn også, det går jo for det samme...

La din mor kontakte barnevernet hvis hun ønsker, det er jo i tilfelle hun som dummer seg ut her:)

Skrevet

La henne styre på, man gjennomskuer ganske fort sjikanøse meldinger i barnevernet.

Tenk så fint det er for tassen å være på gården, bli kjent og trygg på dyr etc. Kjempegode stimuli!God omsorg beror ikke på om folk har bad eller ikke. Vaske gutten får de jo uansett. De har vel tilgang til rent vann skulle jeg mene :-P

Hilsen ei som jobber i barnevernet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...