lilletjukka ;o) Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Hvorfor er det greit når man er gravid?? Det er greit med moren min og noen få som står meg nær, men hvorfor skal mammas venninne ta på meg - og alle andre for den saks skyld? Puppene mine har også vokts - vil du kjenne på de også??
mo9x Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Å jeg er så enig!!! ALLE skal klappe og klå, til og med folk jeg knapt nok kjenner. Syns det er direkte frekt. Jeg mente her en dag å klappe tilbake på magen til en gubbe som faktisk hadde større mage enn meg. Men tenkte det fikk være måte på å være frekk.Måtte likesom vise bedre folkeskikk enn ham Hva skal man si uten at man blir oppfattet som ei surve?
Melkerullen Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Ja, det er rart! Jeg har egentlig ikke noe imot akkurat det og må innrømme at jeg noen ganger har gjort det samme selv, på andre gravide - vet ikke hvorfor, synes bare det er så fantastisk at det ligger noen der inne, hehe. Det som forundrer meg, er at det visstnok er lov å kommentere og si hva en vil til gravideo m hvordan de ser ut - som om vi ikke kan bli såret av visse kommentarer under svangerskapet... Men du kunne jo prøve å klappe tilbake på deres mage neste gang, hehe - så kan jeg kommentere deres egen vektoppgang/kroppsfasong neste gang noen sier noe til meg, hehe
Teres Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Veldig enig!!! Er utrolig lei av å bli 2klådd" på, når i alle dager ble kroppen min allemannseie?????? Og er også lei av å bli kalt"bolla" og tjukka" av svigerfar, for pokker!!! Veier bare 51 kg og er 166 cm, jobber som en helt for å få på meg mer, og er KJEMPEGLAD for å ha kommet opp i vekt, kjipt med slengkommentarer da!!! Oi, litt hormonell idag... Helt ok at nære venner/familie ber om å få se/ta på magen, men SPØR FØRST DA!!!!!!
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Jeg ER så enig! Klikker i vinkel! Greit med nære venninner og mamma, men alle andre kan holde fingra av fatet! I det minste spørre først, selv om jeg syns det er vanskelig å si nei. Magen min er MIN. Få deg din egen jævla gravidmage hvis du syns det er så gøy!
Fruen+jente okt.10 Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 Ååh, detta er sååå irriterende altså. Jeg har konsekvent sagt det til absolutt alle som vil ta på magen at jeg ikke liker det. Jeg var også tidlig ute og si det til gubben også - at jeg ville si ifra sjøl når det var OK for meg at han tok på magen. Helt absurd at man skal klå på en mage bare fordi det er noe inni den, er jo ingen som tar på en "tom" mage. Sa det til jordmora at jeg ikke syns noe om det. Hu bruker ALLTID og komme med gode råd og tips - men denne gangen sa ho bare "ja dessverre så blir gravide ofte allemannseie". Så jeg kommer bare fortsette og si til folk at jeg ikke liker at de tar meg på magen. Det er min mage, og kun min!
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Syns dere er heldige jeg. Med min første - som jeg gledet meg til - var det ingen der til å ta på magen min. Skulle ønsket at det fantes noen som hadde gledet seg på lik linje med meg selv og som hadde tatt litt på magen, snaket om babyen osv. I stedet var alle livredde for å støte meg ved å spørre osv - de visste jeg var singel - og det var nesten tabu å ta på magen og si: få kjenne, så spennende!
Gjest *Jan/febKommerGullNr.2* Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Hadde blitt glad om noen hadde ville tatt på magen min jeg. Synes det er koselig at flere vil kjenne. Men det var ikke mange som tok på den sist nei. Måtte spørre både mamma og min kjære om de ville kjenne spark..
EnUndreneMor Skrevet 9. juli 2010 #9 Skrevet 9. juli 2010 noen ganger kan det være koselig når noen tar en på magen, men noen ganger er det oxo upassende, jeg jobbet i en salong på første barnet mitt, og da kom kundene bak kassa for å kjenne, enda jeg rygget bakover og viste med hele kroppen at jeg ikke likte det, og man kan ikke si ifra heller for da blir de fornærmet, hehe men så får man bare bite det i seg og tenke at det varer ikke mange mnd:P hehe
tingeling78 Skrevet 23. juli 2010 #10 Skrevet 23. juli 2010 Helt enig.. slutt å ta på magen min. Kommer jo folk jeg ikke kjenner en gang og tror de kan stryke og klå i vei. Og ikke nok med det... Sist da jeg fikk datteren min ble hun født med masse hår på hodet. Måtte ha på henne lue overalt ellers kom folk bort for å ta på henne. På kjøpesenter en gang kom en dame jeg aldri har sett før og løftet henne ut av armene mine, for hun var jo så søøøt med det håret. Ærlig talt; min mage, min kropp, mitt barn!!!
*Lille Persille" Skrevet 23. juli 2010 #11 Skrevet 23. juli 2010 Det er ingen som tar på magen min! I forrige svangerskap skjedde det bare en gang at noen tok på den og det synes jeg bare var hyggelig )
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 24. juli 2010 #12 Skrevet 24. juli 2010 http://www.dagbladet.no/2010/07/23/tema/klikk/foreldre/12680133/ Håper folk leser dagbladet så vi får fred:D Er bare så ubehagelig at folk plutselig skal sitte helt oppi deg og stryke på magen. Ytterst unaturlig for meg også!
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. juli 2010 #13 Skrevet 24. juli 2010 Herlig artikkel! Vil tro endel fikk lest det
Gjest Skrevet 27. juli 2010 #14 Skrevet 27. juli 2010 Litt sånn avsporing men dog innenfor samme tema: Kom over et litt vittig spørsmål/vits en gang, og det lyder som følgende: Hvorfor er det sånn at man absolutt MÅ klappe/stryke gravide damer på magen og gratulere, men det er ingen som stryker menn på pungen og sier : Godt jobba:-) ?? Jeg lo så tårane trilla jeg alså.......Den var jo noe drøy men i mine øyne morsom:-)) Forøvrig syns jeg i grunn at man ikke skal stryke/ta/ klå you name it på en gravid mage uten å spørre først....Er ikke alle gravide som liker det noe særlig og syns det der er veldig privat hvilket det jo i grunn er, og det må respekteres.
MyLittlePony Skrevet 28. juli 2010 #15 Skrevet 28. juli 2010 Hahah....fantastisk vits!! Den skal jeg ta med meg :-) Forresten så er det nesten ingen som tar på magen min, men de gangene det har skjedd har jeg blitt litt satt ut...for det er jo en veldig uvant følelse at noen tar der...hehe...men så langt har det ikke vært et problem akkurat :-) Og heldigvis for det!
kristineselnes Skrevet 5. september 2010 #16 Skrevet 5. september 2010 Jeg syns det var greitt at gubben min tok på magen min...!! men alle di andre ønska jeg dit peppern gror!!! Veldig irriterende! masse folk mann aldri knapt har vekslet ett ord til deg,kommer bortover og skal stryke og ta på magen og spørr om ailt går bra. det syns jeg var ekstremt slitsomt. Enda værre ble det da knerta vårres kåm til verden og vi var kommet hjem fra sykhuset. då kåm det kjerringer " langveis fra" for og se den lille babyen!!! og dette var kjerringer jeg bare hilste på til vanlig for mann vet liksom hvem de er men aldri har vi utvekslet enn samtale..åsså bare tropper de opp på døra di og forlanger og se babyen!!! ÅÅÅÅ.....jeg var så forbainna av og til altså!!! jeg sa det mange ganger til gubben min at jeg skulle ønske jeg kunne ha flyttet på en øde øy langt til havs slik at jeg slapp og ha noe med folk å gjøre!! :-) :-) Har roa meg noen hakk nå da...4mnd siden hun kom til.
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 6. september 2010 #17 Skrevet 6. september 2010 Jeg syntes det er koslig alt ettersom humret og hvordan jeg føler meg. En venninne sa til eg vis du blir plaget med dette kan du ta på deg hijab, daer det ingen som rører deg. Jeg ble litt sjokkert. Så forklarte hun at hun hadde tatt en på en gravide mage på en kvinne med hijab for noen år siden og da hadde mannen til denne kvinnen nærmest drapstruet henne for at hun ødla noe hellig osv med sine skitne hender... Jaja så da er det forskjeller der og nå.. Så det går tydeligvis ann å si ifra, kanskje på en litt bedre måte da =)
me-mommy...?har fått nr 3 Skrevet 8. september 2010 #18 Skrevet 8. september 2010 hehe... en venninde av med gjorde noe jeg synst var litt tøft... hun tok igjen med samme mynt... skal si de ble paff!!!
gotchi87 Skrevet 9. september 2010 #19 Skrevet 9. september 2010 Jeg ser ikke "problemet" deres jeg... Synes det er skikkelig koselig at de tar meg på magen, til og med folk jeg ikke snakker med til daglig!
Småttenharblittstorebror Skrevet 9. september 2010 #20 Skrevet 9. september 2010 Gjør meg ingen ting å bli tatt på mangen, men folk kan vise meg den respekten å spørre først om det er greit. Og det er selvsagt de folken jeg IKKE vil skal klasse på meg som kommer, stryker og klemmer på magen. Og gjerne kommenterer etterpå så stor var ikke jeg/kona mi på samme tid... Ja, takk da... så er jeg feit også...
eskil2687 Skrevet 18. september 2010 #21 Skrevet 18. september 2010 Helt enig med deg,ikke engang mannen min får røre magen min. Synes det e ekkelt rett og slett. Puppene mine har også vokst mye,blitt kjempeharde og vonde. Ka skyldes det tror dokker?? Har ikke opplevd det før,venter nå mitt 5 barn. Er bare 10 uker på vei enda,men alt har vokst så innmari og mannen min liker det så godt,noe jeg ikke liker at han tar på meg noen steder for tia. Er jeg slem synes dokker?????
❤lilleprinsentilmamma❤ Skrevet 18. september 2010 #22 Skrevet 18. september 2010 Jeg er helt enig med HI ! Jeg føler at jeg plutselig har blitt allemannseie! Jeg har begynt å si i fra om at jeg ikke liker at folk tar/klapper/stryker på magen min. De fleste tar det veldig bra:) På fredag måtte jeg si i fra til svigermor, da vi var på middag hos henne. Hun hadde holdt på hele kvelden!Hun tok til og med vekk hendene mine når jeg hadde de liggende på magen min. Jeg synes at det er greit hvis hun hadde spurt meg først ,om hun kunne få kjenne, men det gjør hun ikke..... Jeg ba henne om å slutte å ta på magen min. Jeg fortalte henne , at jeg ikke liker at "folk" tar på magen min, heeele tiden! Hun sa at det var bare tull fra min side og at hun har rett til å ta på magen min så ofte hun vil , for hun er jo tross alt bestemoren. NEI, det gjelder henne også! Hun kan spørre først! Det er min kropp og jeg som bestemmer!!!
Teres Skrevet 21. september 2010 #23 Skrevet 21. september 2010 Herlig tråd!!! Nå har jeg bare noen få uker som gravid igjen, og har moderert meg kraftig ift at folk tar på magen. Folk jeg kjenner syns jeg bare er hyggelig at SPØR om å få kjenne:) MEN kjenner jo at det ikke alltid er så gøy å sitte med magen bar med masse hender overalt...Og sliter SERIØST med singel søster til min kjære, ho dytter og herjer sånn at det faktisk gjør VONDT!!! Også blir det rop og skrik når gullet svarer tante, er jo for pokker ikke rart når magen blir herja med!!!! Vanskelig å si at ho må ta det litt med ro, gjorde det engang, og da ble det sure miner....ARG!!!! Kan jo ta litt hensyn til at det er ubehagelig for den gravide også da.... Vet jo at det på ingen måte er farlig for babyen, men seriøst!!! Prøv å ha en basketball under genseren, som noen dytter og herjer med, ikke akkurat behagelig.. Magen er VÅR, koselig at folk er engasjerte, men jeg har faktisk behov for å få være i familieselskap med klærne PÅ innimellom jeg.....Og da blir man kalt ego, herlig herlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå