Bubba75 Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Har en venninne som jeg snart har kjent i 20 år. Hun har alltid vært veldig negativ til det meste egentlig. Litt sånn at det er gæærnt når det er kaldt og snø, men med en gang sola kommer så er det for varmt. Det bedret seg i en periode på 2-3 år da hun møtte mannen sin, men nå har hun falt tilbake til gamel takter. Hun sier lite, og jeg må dra alt ut av henne. Greit at hun ikke vil dele sine innerste hemligheter, men det må jo gå an å prate om hva man driver med for tiden f.eks. Blir litt sånn at jeg må holde samtalen i gang absolutt hele tiden. Men hun er veldig flink til å sende meldinger og ringe, det er bare det at når hun ringer så presenterer hun seg, og så sier hun ikke mer... I dag toppa det seg litt for meg. Hun spurte om jeg kunne være med på noe i dag, men jeg har vært opptatt og svarte at dessverre så passet det ikke. Da fikk jeg et skikkelig kvasst "gå rundt grøten"-svar tilbake, som ikke var til å misforstå. Hun mener tydeligvis at hun gjør alt for å imøtekomme sine omgivelser, mens de ikke gjør noe tilbake (det gjelder nemlig en venninne til). Og hun har litt rett. Jeg er dårlig til å ringe, og vegrer meg både for det, og for å foreslå å gjøre ting med henne. Syns det er mer slitsomt enn hyggelig å være med henne, og derfor blir det mye hun som spør. Skjønner at det ikke føles godt for henne. Så nå sitter jeg her og lurer på hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke klart å svare på tekstmeldingen fra før i dag. Vet ikke hva jeg skal svare. Jeg ble både opprørt og sinna, og det er kanskje ikke verdens beste utgangspunkt for å ta opp noe som helt sikkert ikke blir gøy å snakke om. Og det har vært så mange episoder nå, at jeg lurer på om det er verdt det. Føler at vi er venner av gammel vane bare. Samtidig regner jeg med at hun har et helt annet syn på hvordan situasjonen er, så ting er jo ikke bare svart-hvitt.
Gjest sug lut Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Avslutt henne. Du har ikke mer glede av vennskapet, og dere har ingen kjemi. Det er befriende med utrensking når det er for sent med annet, og best å gjøre det direkte.
ღBellღ&gulletღ Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har sittet på den siden som tar iniativ, og får liten og sjelden respons tilbake. har følt at det er ett vennskap som går bare den ene veien. Det er vondt. Det er frustrerende. Og det gjør at jeg vegrer meg til å kontakte andre. Jeg føler meg glemt.
Bubba75 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2010 Har gått og tenkt på dette en god stund, og det er det jeg har kommet fram til og, men gruuuer meg. Og vi har flere felles kjente, så vi vil jo treffes rett som det er.
Bubba75 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2010 Jeg skjønner at det er vondt å sitte på den siden. Samtidig har vennskap noe med kjemi å gjøre. Skal det være verdifullt så må det være gjensidig. Og ja, jeg syns dette er innmari leit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå