Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Jeg syns det er så vanskelig, for jeg har en sånn teit tanke i hodet mitt som sier at jeg må kunne det jeg skal lære meg. Idag er jeg vaskehjelp hos andre, for det kan jeg jo Men jeg tør ikke søke til noen studier, for jeg kan jo ingenting om "politikk, samfunn, teknikk, økonomi" etc. Studerte du til noe du kunne en del om og allerede visste du hadde interesse for, eller hopper du bare ut i noe uten å egentlig kunne noe?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Valgte fag som interesserte meg og har aldri planlagt noe, men fikk jobb umiddelbart.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Tenkte på hva jeg kunne tenke meg å drive med i mange år uten å gå lei. Valgte å jobbe med mennesker i stedet for å bli "kontorrotte". Vurderte sykepleier, vernepleier, sosionom, barnevernspedagog osv... Endte på sosionom fordi det virket mest allsidig, og jeg kunne jobbe innen flere ulike felt som jeg syntes virket interessante. Kunne forsåvidt ingenting om dette da jeg gikk ut av videregående. Men det kan man jo stort sett ikke om noenting på den alderen:) Synes du skal velge det som engasjerer deg, og virker spennende og interessant... Lykke til med valget:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå