Gå til innhold

Til alle matglade/kokkeglade. Jeg har en utfordring til dere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger råd til hva jeg skal lage til dåp.

Dette er rammebetingelsene:

Jeg vil ha varm mat.

Helst noe som passer til både barn og voksne, 45 personer til sammen.

Det skal kunne lages på forhånd (i alle fall delvis) og fryses.

Noen som har forslag? Sist laget jeg en kyllingrett med kokosmelk og masse gode grønnsaker, noe som i grunn ble veldig vellykket.

Hva skal jeg lage denne gangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det koldtbord med både varme og kalde retter... Hadde vi ikke hatt dette, hadde det blitt sodd på oss.

Skrevet

Det har jeg aldri hørt om, men hvorfor ikke? Hva er det?

Skrevet

Buffet er ikke aktuelt. Det er for mye som må gjøres samme dagen, og så er vi en familie som holder mye taler og da blir det litt mye rot hvis alle skal gå frem og tilbake og forsyne seg.

Sodd er jo veldig godt, men kvalifiserer det som festmat? Vi er, som du sikkert skjønner, ikke fra vestlandet eller Trøndelag :-)

Skrevet

Chili con carne, lager megakjele dagen før, serverer med guaccamole, tortilachips, maisbrød mm.

Skrevet

Så at det var til dåp, hadde kanskje ikke l aget det da...

Skrevet

Finnbiff med potetmos?

Eller sosakjøtt som Paveel også foreslår.

Jeg ville nok laget lasagne eller noe med kylling. Kylling utgår kanskje siden du hadde det sist?

Skrevet

Sodd er festmat og utrolig godt. Kan jo serveres med rundstykker istedenfor det tradisjonelle flatbrødet.

Kylling pleier jo å være sikkert for voksne å barn da, kanskje en annen slags kyllinggryte, eller ovnsrett med kylling. Kjekt å lage ferdig en ovnsrett i aliminiumsformer å fryse ned. Da er det jo bare å ta det rett opp å steke.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg synes det er passende med stek av et eller annet slag i dåp.

Svinestek? Stekes nesten ferdig dagen i forveien, skjæres i skiver når den er kald og legges klar i formen med folie over. Så er det bare å varme det før servering. Sausen kan også lages før. Potetene er skrelte dagen i forveien og står klar i gryta, så er dte bare å koke. Samme med grønnsaker.

Få noen til å ordne med maten mens dere er i kirken, det er jo bare til å slå på komfyren=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...