Gå til innhold

Alt er så anderledes...


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med termin ca 7 januar. Hurra!! Da jeg tok testen i forrige uke var jeg skråsikker på at jeg var gravid, i og med at jeg hadde ømme bryster og litt stikking i underlivet. Jeg har fremdeles ømme bryster, men jeg er ikke kvalm og det er det som "bekymrer" meg. Jeg har to barn fra før og var super kvalm med begge til i 12 uke - da det ga seg like brått som det kom. Jeg er altså ikke kvalm denne gangen og lurer egentlig på om det kanskje er dødt i magen. Nå skal det sies at det er 8 år siden sist jeg var gravid.

Har noen andre det på samme måten? Jeg har aldri hørt om noen som var kvalm bare med en og ikke med begge/alle....har dere?

Tror jeg må ringe gynekologen min og få tatt en ultralyd...huff altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner igjen alle bekymringene i 1.trimester.

Vi har termin samme dag, jeg har ingen symptomer, (unntatt manglende mens og en positiv grav.test)

 

Jeg husker dessverre lite av hvordan den første graviditeten min var (blir 3,5 år mellom barna), angrer litt på at jeg ikke noterte ting underveis.

 

Hvis du er bekymret, kan du jo ringe legen/gynekologen og høre hva de sier.

 

Vil gjerne høre hvordan det går med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest flere steder at kvalmen ofte ikke starter før rundt uke seks og husker fra mitt forrige svangerskap at jeg ikke kjente noe sånt før jeg var syv uker på vei. Det er jo tidlig for deg enda, så kan jo hende det bare ikke har startet! Forøvrig vet jeg om flere som har hatt helt forskjellig grad av kvalme i de ulike svangerskapene, så tror ikke du trenger å bekymre deg. Men sjekk allikevel hvis du er usikker, dumt å gå og gruble!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også å være veeeldig kvalm. Tenker at det bare ikke har startet enda;) Så nyter det så lenge jeg kan...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var så kvalm med de to første at du aner det bare ikke. Lå nesten i 8 uker på soverommet og forbannet alle som drev med grilling ute. Klarte ikke den lukta!! For ikke å snakke om parfymelukter, butikklukter, kroppslukter m.m.

Så det er derfor jeg synes alt er så anderledes denne gangen. Jeg er snart i uke 7 hvis alt stemmer, og er enda ikke blitt kvalm. Men jeg har forstått det sånn at det kan være anderledes med andre fedre. De to første hadde jeg med min forrige samboer for 13 og 9 år siden. Nå er jeg etablert på nytt med ny samboer så det kan kanskje hende denne matchen er anderledes?? I neste uke skal jeg til gynekologen min og han har UL, så det blir usannsynlig spennende å se hva som skjer der inne og om det er noe der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mitt forrige barn som snart blir 3 år var jeg kvalm og dårlig fra dag 10 i syklusen. Altså flere uker før jeg visste at jeg var gravid.testet positiv på graviditetstest 8 dager før forventet mens. Denne gangen har jeg nesten ingen symtomer, tok ut kobberspirat 9.april, hadde sex en gang og regnet med å få mensen 8 dager senere. Da den ikke kom og jeg ikke følte meg gravid tok jeg en test som var negativ ca 4 dager på overtid. Da tenkte jeg bare at uttak av spiral hadde tullet litt med syklusen min. Da mensen aldri kom tok jeg en ny graviditetstest som viste gravid +3 uker siden befruktning. Tror nok eggløsningen var senere denne gangen, men jeg er nok ca 7 uker på vei (8+2 ifht forigen mens). Så dette svangerskapet er helt annerledes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...