Gå til innhold

Når er det vanlig å få melk?


Bolla med 2 små <3

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 31 nå og har fortsatt ikke fått melk i puppene.. Har en vennine som sier hun fikk melk i 4-5mnd.. Klemmer og klemmer men ikke noe tegn til melk i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du er førstegangs fødende er ikke det rart i det hele tatt.

Jeg fikk ikke "melk" før etter jeg hadde født med førstemann, men nå med andremann har jeg fått råmelk.

Ikke noe å urolige seg for, huske rjeg også uroet meg for det, men uten at jeg trengte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke klem......

Da kan du få lekkasje under hele amminga..mer enn vanlig.. (har jeg lest)

jeg fikk noe blankt noe når jeg alt var 17-18uker på vei...

som kom uten at jeg klemte..

 

er førstegangs selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg er 29 uker på vei og oppdaget for noen dager siden at jeg har lekket litt melk i bh`n. Vet ikke hva som er normalt...Men det er nokk ikke unormalt å få tidli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er andregangs - fik aldri melk med første, ikke etter fødselen en gang. Men nå fikk jeg råmelk allerede i uke 25, og nå seneste idag har jeg begynt å leke ordentlig melk uansett hvor mye jeg prøver å stoppe det. Er 31+6 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke melk før 4 dager etter fødsel med førstemann. Har ikke fått melk foreløpig denne gangen heller, men det kan jo skje :-) Er 32+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hallo Malene Alice!

 

Du trenger ikke stresse med melka, den kommer naturlig for DIN kropp når den kommer. Det kan være først når du ser og ikke minst hører babyen din gråte at melke produksjonen din setter fart.

Det å klemme er bare stressende, og hjelper ikke i det heletatt! Gi deg heller tid noen uker til, kanskje kommer melken som blank væske som ikke ligner melk, først.

Jeg skal ha mitt tredje barn nå,- og dette med melka har vært forsjellig fra gang til gang. Denne gangen er den sein. (uke 34 jeg nå)

Men jeg skjønner at du er spent. Det er vi alle sammen. Selv om noen har fått litt melk allerede, er ikke ammingen i boks.

Du kommer til å greie det helt fint, det viktige sammarbeidet om melkeproduksjonen, begynner først når barnet er ute, og du legger det til brystene. Da er det bare avslapping og teknikk som gjelder sammen med mange timer kos og raping!! Husk at vi er skapt for oppgaven!!

Lykke til for oss som ikke har melk enda !!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg også lurer litt på det her.Jeg er førstegangs og fikk melk i uke 23. Det lekker en gang i blant, men bare på natten. Men det er bare fra den ene puppen. Er det normalt!? Håper det kommer på begge etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er normalt, det sier jo de fleste. Fikk melk ganske tidlig med førstemann, lekket en del i BH`en, og spesielt om natta. Om natten bruker jeg ikke BH, ble litt ubehagelig ettehvert å begynte med BH og innlegg, hvis ikke ble jeg så blaut.

Lekket mer fra det ene brystet enn det andre, og hadde også alltid mer melk i det ene brystet enn det andre etter fødsel (har hørt om mange som har det)

Denne gangen kom det litt senere, ca uke 26. Råmelk denne gangen også. Akkurat samme "plagene". Og mer i det ene brystet.

Som regel kommer det melk hos alle etterhvert, men noen må kanskje streve litt mer etter fødsel for å få det til og for å få "nok". Selv mistet jeg etter 9mnd, gradvis, men synes ikke det gjorde noe. Noen pumper hele tiden i tillegg til å amme for å få mer. Alt er individuelt. Men det er viktig og ta det med ro, stresser man for mye, kan man miste melka pga av det..

Ble litt langt dette, deler bare min erfaring..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Med førstemann fikk jeg ikke melk før tre dager etter fødselen, og denne gangen har jeg ikke fått noe ennå, er 37+2, regner med det kommer etter fødselen engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...