Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Vi kranglet om ungene, og hvordan oppdra dem. Jeg ble irritert og sioer "du skjønner jo ingenting". Hvorpå han sier "hvorfor sier du det". Jeg svarer "fordi jeg mener det". "javel" svarer han. "jeg syns du er litt tjukk"! Når vi ettterpå skal snakke ut sier han at han sa det fordi han ble rasende fordi jeg sa han ikke skjønte noe. Jeg mener at det uansett er verre å komme med utsagn som går på kropp og utseende. Jeg er skikkelig lei meg i dag:( Om dere syns det har relevans for saken så har jeg ca 5 kilo for mye som jeg jobber med å bli kvitt, etter fødsel for 11 mnd siden.
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Åherreguder, akkurat den dialogen ville vært morsom fra femåringer eller på en absurd sketsj på tv, men å i alvor dra inn vekta di når dere krangler om noe konkret blir jo for dumt. Jeg ville nok ha blitt rasende på ham.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 "jeg syns du er litt tjukk"! HAHA! Saklig ting å si;)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Jeg synes det er verre med utsagn som går på en persons inteliigens og tankemåte..Det er verre og endre på slike ting.... Utseende skal man selvsagt også være forsiktig med, men et utseende kan letter endres enn "Hjernen"....Jeg vil heller være tykk enn dum,- for å si det sånn... Du er dum jeg er tykk, jeg kan slanke meg.......Hvem har vel ikke hørt det utsagnet..Og det er faktisk helt riktig.... Så i denen diskusjonene er dere begge på barneksolestadiet, og begge har gått unødvendig langt i sin kritikk av partner,-men om jeg MÅTTE velge en moralsk vinner er det din mann....
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Synes det er mye verre å si at noen er dum (som jo faktisk var det du sa) enn å si at noen er litt tjukk. Kommentarer som går på intelligens sårer mye mer grunnleggende.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Vel du sier jo rett ut til han at han er en dumming da. For en som "ikke skjønner noenting" er jo ikke så særlig smart!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 Hvorfor er tjukk synonymt med stygg? Det er bare en betegnelse på en kropp..... Tjukk betyr stygg liksom? Nei!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 Hehe ja jeg får høre det jeg også :-) selv om jeg er helt vanlig. Har litt ekstra fra første fødsel så sammenlignet med formen min fra før så har jeg jo litt ekstra, men nå er jeg gravid så han holder munn. Vel hvis du vil være frekk så svarer du, "jeg er ihvertfall ikke tjukk i huet". Vil du være voksen så svar, "saklig, har du ikke noe bedre å komme med". Men mellom oss to ;-) Du er ihvertfall ikke tjukk i huet, det som ligger på kroppen kan man ihvertfall gjøre noe med!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #9 Skrevet 10. mai 2010 Herregud folkens - man kan da vel si at noen er DUM i en krangel - og mene at de er dumme der og da! (i den saken) Betyr ikke at man mener at de er dumme hele tiden ... Men å blande inn: "du er tjukk" i denne kranglen - var lite saklig! Og tydelig dumt sagt!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Ikke rart at dere krangler om du blir sur for å få svar på tiltale. Kommer du med teite utsagn, så må han få lov å svare med samme mynt. Bare fordi han er mann, betyr ikke det at du har rett! Skjerp deg og slutt å være ubegrunnet frekk hvis du ikke tåler å få svar!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #11 Skrevet 10. mai 2010 Jeg hadde blitt mindre såret hadde han sagt noe i samme gate som det jeg sa til han. At jeg er litt tykk føler jeg ble sagt bare for å såre.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #12 Skrevet 10. mai 2010 Synes "du er dum" og "du er tjukk" står i stil med hverandre, da. Man føler seg truffet og slår tilbake. Om man kritiserer intelligensen eller kroppen....ikke noe av det er vel bedre enn det andre?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #13 Skrevet 10. mai 2010 Ja det er kanskje ikke så populært å være verken tjukken eller dummen :-D Tror kanskje du traff et sårt punkt hos ham, sånn at han måtte treffe et sårt punkt tilbake. Dere får le litt av det, dere er nok perfekte sammen ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #14 Skrevet 10. mai 2010 Det jeg gjerne skulle visst var argumentene som kom forut for dette. Ikke sikkert han er dum i det hele tatt, og da er jo ditt "argument" enda mer idiotisk enn hans...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #15 Skrevet 10. mai 2010 djiises. håper du ikke tar deg nær av slikt HI! Dette var bare en sinna og sårets mann utblåsning:p Hadde du vært tøff, så kunne du svart med "jeg vet at du er, men hva er jeg" eller noe i den stilen, for det var sånn ca på det stadiet krangelen i sin helhet var føler jeg
Anne-B. Skrevet 10. mai 2010 #16 Skrevet 10. mai 2010 Han mente vel at du kalte ham for dum ved å si at han ikke skjønner noen ting, så dere er omtrent like gode. Han føler seg nok like såra som du.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #17 Skrevet 10. mai 2010 Krangelen forut var at jeg var på badet oppe mens han var nede med begge barna. Jeg hørte veslegutten på 10 mnd skrike. Da han fortsatt skrek etter 3-4 min gikk jeg ned for å spørre hva som foregikk. Faren satt da i en stol og så på at gutten gråt. Jeg spurte hvorfor han ikke gjorde noe for å trøste. Mannen svarer da at gutten gråt fordi han ikke fikk leke med telefonen til faren, og at han fikk bare gråte seg ferdig. Jeg svarte at jeg mener han burde avlede gutten ved å finne en leke eller noe annet han kunne se på. Han mener jeg er ettergivende, og at vi får sutrete barn fordi jeg ikke liker at de gråter. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå