Gå til innhold

Sover han for mye på dagen? (snart 7 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har frem til nå nylig kun sovet 40 min per dupp noe som har ført til mange dupper per dag. For bare noen uker siden sov han 4 dupper per dag, før han gikk ned til 3. Nå holder han på å gå fra 3 til 2 dupper virker det som. Noen dager (slik som i går) sov han 2 lengre på 1 time og 15 min og en dupp på ca 1 time og 45 min. I snitt sover han ca 3 timer hver dag. Er det for mye? Han sover ikke godt om natten og har begynt å lure på om han faktisk sover for mye på dagen slik at han styrer mer på nettene, Hvor lenge sover deres små på dagen og hvordan er nettene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår jente har 3 lurer på dagen, og hun blir 7 mnd 17.mai.

Lengden på lurene varierer, men tilsammen er varigheten ca 3-4 timer.

Her tar vi kveld rundt kl 20, og da er hun som regel oppe kun 1 gang i løpet av natten for mat (ca kl 4), før vi står opp i 7tiden på morningen.

Ammer han, eller får han noe mat i tillegg? Dattera vår begynte å styre mye på nettene, men etter at vi begynte å gi grøt til kvelds, så har dette ordnet seg.

Nå skal det sies at ikke alle nettene er like greie, i natt feks var hun oppe 4 gang, før vi tok morgen...

Skrevet

Lillegutt sover også ca 3 timer tilsammen på dagen. Legger seg kl 21.00 og jeg vekker han kl 08.00. Han våkner selv en gang i løpet av natta for mat. Grunnen til at jeg vekker han er fordi vi endelig har klart å snu døgnrytmen til det normale. Redd for at det skal bli ødelagt igjen ved å la han sove lenge!

Skrevet

Han legger seg kl 19 og vi står stort sett opp i 7 tiden (jeg nekter å stå opp før 6, og han får ikke sove lengre enn til 8). Jeg har stort sett ammet han hver 3. time om natten, men vet han klarer en økt om natten på ca 4 (kanskje opp til 4,5). Det å gi han mat 2 ganger det går foreløpig helt fint, men det er alt det rotet ellers. Våkner og nekter å roe seg med smokk, sytrer en del og oftere og oftere går denne sytringen over til skriking. Da er jeg allerede så trøtt at jeg gir han mat, men han er jo ikke sulten for han sovner ved brystet så og si med en gang.

Han får grøt til frokost og til kvelds. Nå i helgen begynte vi også med grønnsaker midt på dagen, men det kan ikke ses på som et måltid enda. Jeg ammer han også ganske mye på dagtid fremdeles. Han legger ikke kjempegodt på seg så all mat jeg kan få i han er en bonus (er også derfor jeg syns det er helt ok å gi han mat 2 ganger om natten).

Men han er en kjempe blid og fornøyd gutt på dagen, jeg begynner bare å bli sykt sliten av å ikke ha sovet mer enn 3-4 timer sammenhengende på 7 mnd...

Skrevet

Hei!

Tvillingene mine sover også 3-4 timer fordelt på 3 dupper. De blir 7mnd. på torsdag. De sover som regel 30-40 min hver dpp, men den siste uka jar jeg fått de til å sove lenger på den midterste duppen ,ved å trille de når de våkner. (ellers blir de sure og trette) Jeg ammer de, men den siste uka har jeg begynt å gi de mme et par ganger i løpet av dagen, siden de har virket sultne og A har ikke tid til og ligge ved puppen lenger. De spiser grøt morgen og kveld og middag i 14tida( de deler 1/3 glass).

A er urolig på natta, vil ha pupp hver3. time og han er vanskelig og roe ned, mens J sover som en stein og våkner som regel 1 gang.

Det virker som babyer er forskjellige, så det kan jo hende gutten din er av den urolige typen, så kan det jo være tenner som plager han også, at det klør og er irritert i gummene. ?

:) lengter også etter litt søvn...

Skrevet

Min blir 7 mnd i slutten av mai og han sover mellom 3 og 4 timer på dagen. Stort sett nærmere 3. Fordelt på 3 dupper og siste mellom 3 og 4 og er da våken til leggetid kl 8. Sover rundt til kl 6 (da vekker pappan han) og vi ligger i senga å koser/leker til 7-7:30 før vi står opp. Kan gi mat når han våkner også sover han vidre til 8-9 men syns det er bedre å bare starte dagen da han må ha så så mange måltider med mat om dagen for å sove rundt om natten. Står heller tidligere opp enn å sitte opp hele natta.

Skrevet

Blir rundt 3 timer til sammen her også:) 7 mnd på fredag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...