Panterjenta85 Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Har ei jente på 8,5 mnd. Hun sliter så å roe seg om natta og vrir seg i senga helt til hun sovner. Når vi sitter med henne ligger hun stort sett alltid å promper når hun vrir seg så det er tydelig at hun har det ubehagelig. Så da har vi prøvd å vri litt på måltidene. I utgangspunktet fikk hun: Morgenpupp frokost: grøt 1,5 dl vann Lunsj: fruktmos og en brødskive Middag: middagsglass Kvelds: grøt 1,5 dl vann Kveldspupp Nå bytta vi lunsjen og kveldsen, men da får hun to måltider med grøt veldig tett. Hun er ikke veldig overbegeistra for grøt så nå tenker jeg at jeg må bytte ut det grøtmåltidet med noe annet. Hun er veldig gla i brød, så tenkte å prøve med litt pålegg på. Men får hun i seg like mye av ei brødskive som en stor grøtporsjon? I natt var det ekstra ille. Hun pleier å våkne i firetida og må roes litt ned igjen med smokk og "lalling" (vi har akkurat slutta med nattpupp), men i natt våkna hu tolv og rapa og prompa og gråt masse. Vi kan jo ikke fortsette å ha det sånn!
erteposen + 4 Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Tror du at det er for lite mat? Det høres ikke slik ut. Brød metter jo kanskje ikke like mye, men det er jo mye godt pålegg. Tvillingene spiser leverpostei, kremost, makrell i tomat, litt prim, kaviar og små biter med kokt kjøtt på skiva fra 8 mnd.
Panterjenta85 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2010 nei tenker vel helst på metthetsfølelsen. prøver brød til lunsj nå iaffal Men hva drikker dine til maten? Snuppa får til nå bare vann. Hun nekter mme og jeg har så vidt melk til morra og kveld nå...
Marbella Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Det er sånn sirka like mye som lillemor her også spiser, men jeg ammer henne og hun får sikker pupp 3-6 ganger i løpet av en dag enda, men ikke noe på natta.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Fikk nesten litt frysninger jeg nå, det der er akkurat som å les om vår lille jente på 8,5 mnd! Helt likt. Omtrent samme måltider, vår er også mer glad i skive enn i grøt, hun også promper masse en god del kvelder/netter og virker plaget, må roes ned i 4-5 tiden og har nettopp sluttet med nattpupp. Hun her har også ofte en ille byge i 22.30-23-tiden der hun er veldig urolig (og småvåkner 1-4 ganger hver kveld etter legging). Hun har normal avføring, ellers hadde jeg tenkt litt på melkeallergi/intoleranse. Begynner å bli veldig sliten og lei av dette, men også litt bekymret. Føler at nå _burde_ dette ha begynt å gi seg, er jo bare få dager unna å bli 9 mnd. Har du snakket med lege eller HS om dette?
Panterjenta85 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2010 så rart! Ja jeg har også begynt å tenke på om det er noe hun får som lille magen ikke tåler, men hun virker så opplagt og har normal avføring (illeluktende, men normal hehe). Er jo litt bekymret for at hun ikke får i seg nok næringsstoffer, men tenker også at så lenge hun ikke virker sliten/matt så må jo alt være bra. Vi sliter med å få henne til å sove på kveldstid, men det har blitt bedre nå som hun selv har regulert dagsovingen fra tre timer til 2 timer. Hender vi må inn å putte i smokken etter at hun endelig har sovnet, men som regel går det greit. Det er bare den perioden fra hun er lagt i sjutida og til hun faktisk sovner som er "krevende". Hun virker så utilpass stakkar! Har ikke prata med HS om det. Vil at det bare skal være en periode som går over av seg selv. Men om det varer lenge må vi nok ta en prat med henne. Når vi introduserte fast føde ved 6 mnd hadde hun 5-6 bæsjebleier daglig så vi pratet litt med HS om det, men det har stabilisert seg nå. Nå er det bare denna lufta! hehe... Har lurt på om det kan være så enkelt at hun svelger mye luft når hun bruker avent sin tutekopp også da, men veit jo ikke...
Panterjenta85 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2010 også glemte jeg det jeg skulle skrive: Nå har vi spist lunsj. Brødskive med kaviar. Hun har smakt kaviar før, men nå var det mye bedre enn forrige gang.. hehe... Tidligere har hun fått "tørr" skive til fruktmosen, men nå ble det bare skive med pålegg. Virker som om hun blei mett av ei skive iaffal. Vi får se hvordan det går!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 Hm ja, kan være det kommer en del luft ned med tutekoppen. Hun her setter stadig vannet i vrangstrupen og svelger mye luft da. Her legger vesla seg relativt greit de fleste kvelder, vi har mer problem med at hun våkner og vi må inn til henne. Smokkene finner hun selv, men det er ikke godt nok. Håper dere finner ut av det med deres lille jente :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå