Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

JADA, det går an. Da jeg våkna i dag var hender, føtter og til og med ansiktet hovent! Jeg så ut som Donald....Nå har litt yoga og strekkeøvelser (ikke forsøk å forestill deg hvordan det så ut) fårr det meste av hevelser til å reduseres littegrann, men fortsetter dette her kan jeg ikke engang gå ut.

Drikke vann, unngå salt, røre seg vet jeg jo om. Er det noen andre ting man kan gjøre for å unngå eller redusere hevelser som dere vet om?

(Har også høyt BT, men beskjed fra sykehuset at det ikke er svangerskapsforgiftning og det vet de pga at jeg ikke hadde det sist og det nå er samme barnefar...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det finnes noe på helsekosten du kan ta, som er ok for gravide også. Jeg har ikke brukt det selv og aner ikke hva det heter, men du kan jo stikke innom og høre med de?

Skrevet

Jeg har kuttet ut salt siden starten, og drikker en del urtete, som kjerringrokk og brennelse.

Har en mye mer normal kropp denne gangen enn sist, for å si det sånn, hehe. Med førstemann var jeg ganske rund og god, også i fjeset, pga mye væske, og følte jeg gikk rundt med fødetryne de siste tre mnd før termin....

Disse teene er trygge for gravide. Smaker høy, men har nå blit vant til smaken :-)

Skrevet

Hvor høyt blodtrykk har du da? Uff. Jeg synes du absolutt skal ringe til legen!

Mamman min fikk svangerskapsforgiftning med bror min, nr 4! Men ikke med oss tre første. Og pappa er nok pappa til oss alle ;) Vi er som snydt ut av nesa på han hele gjengen =)

Skrevet

Ehh. Jeg glemte og si... Akupunktur er det eneste som tar vannet hos meg. Det hjelper MYE på blodtrykkem mit også =)

Skrevet

Jeg får innrømme det: Jeg er rar nok til å ha kjøpt egne proteintestere til urinen. Ble litt skremt da blodtrykket lå på 140/80 og kontrolltimen etter dette ble lagt til 2 uker etterpå... Ikke skyhøyt, men stor stigning fra tidligere. Ikke proteinutslag i dag så det er nok ok.

Men jeg stussa litt på at beskjeden om at det var nær sagt utenkelig at jeg kunne få det i dette svangerskapet pga at jeg ikke fikk det sist...

Skrevet

Gytha, at man ikke kan få svangerskapsforgiftning i svangerskap nr to dersom ikke med førstemann tror jeg er bare bs! Det tror jeg må være en feil eller misforståelse av noen sort. Pass godt på deg selv og Hold øye med både blodtrykk og urinprøvene:-) Ps hovne lepper er sånn typisk fødeansikt - er du rett ved termin? Lykke til!

Skrevet

Huff, hørtes ikke bra ut.

Har selv heldigvis unngått særlig med vann i kroppen.. Men de leppene mine, gaaaah, som de ser ut! særlig når jeg nettopp har våknet. Skikkelig svæææære "fiskelepper". Huff og huff.

ps: forrige sv.skap hadde jeg veldig mye vann i beina, såpass at jeg ikke kunne bevege mer på tærne..føltes som å være lam i tærne:S Uansett, da hjalp det med soneterapi:)

Skrevet

Du kan altså ha svangerskapsforgiftning med nr.2 selv om du ikke hadde det med nr.1, selv om det er samme pappaen, bare at det er mindre sjangs når du ikke hadde det med nr.1. jeg hadde sjekket opp om det har vert en missforståelse.

Skrevet

støttestrømper har reddet meg fra crocs og tøfler de siste ukene.. tar de på om morran og går med de helt til jeg legger meg.. da kan jeg bruke vanlige sko og unngår hovne legger... det er en rel OL-gren å få de på, og mannen må dra de av om kvelden;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...