bringebærsnipp Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Har fått rødflammet utslett i ansiktet (takke seg til mineral makeup!) det svir og er irritert. jeg er allergisk og kan få dette avogtil men da smører jeg med sinksalve om kvelden og er fin igjen på morgenen etter. nå går det ikke bort og jeg synes det blir verre... noen fler som har opplevd liknende i svangerskapet? Og er det noen tips om hva som kan hjelpe?
Cat&Gullungene Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Det er kanskje noe annet enn det jeg har, men jeg har gjennon hele svangerskape vært plaget med kløe og flammende utslett. Virker som det kommer av alt mulig, og det går som oftest vekk like fort som det kommer. Jeg kan bli illrød på hals, bryst, ører, panne eller siden av kinnene, nesten som elveblest, hvor huden er rød og står et par mm opp fra resten av huden. Vet ikke hva det er. Regner med at det er normalt. Virker som en allergisk hudreakjon av det øverste hudlaget. Jeg har skyldt på økt blodgjennomstrømming og overfølsomhet...
leirbål Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Jeg får også lett røde irriterte hudpartier nå som jeg er gravid. For meg så er hudkremen det eneste som hjelper. Jeg har funnet en god, og smører meg grundig minst en gang om dagen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Aldri opplevd det samme selv, men fant denne artikkelen om hudforandringer i svangerskapet; http://www.lommelegen.no/799088/hudforandringer-i-svangerskap-1 Men hvordan går det med deg for tida, lenge siden jeg har sett deg her inne nå=) Husker du tok en sånn kjønnstest, stemte det m jente? Morsomt isåfall;)
bringebærsnipp Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2010 Hudkremer hjelper nok ikke på det jeg har.. Takk for link. etter å ha lest artikkelen regner jeg med at det er det allergiske eksemet mitt som rett og slett har blitt verre pga graviditeten. :S Og ikke vil bort igjen! ser jo og kjenner at det er det samme, bare verre og konstant nå. Har egentlig vært heldig med huden til nå og klart å holde det i sjakk med masse olje tilskudd, men nå er vist ikke det nok lengre. Skal prøve å sitte litt ute i sola og evt ta noen korte solariumsbesøk, det hjelper ofte. godt det blir sommer og sol nå! Ja, er lenge siden jeg har vært her nå. er masse å gjøre på jobb i april/mai/juni og itillegg pusser vi opp hjemme. Eller skal jeg si: LArs pusser opp og jeg lager mat, spiser og sover...;P he he.. Kjønnstesten stemte! Vi skal ha ei lita jente. :-D *stolt* Jordmora så veldig klart og tydelig på UL at det var ei jente, så satser på at det er rett siden testen også viste det. Går bra med deg også håper jeg?
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Jeg hadde en runde med elveblest i ansiktet i uke 19/20. Aner ikke hva som utløste det (muligens reker, men har spist det siden uten reaksjon) men var nøye med rens & fukt i en ukes tid så gav det seg. Aloe Vera hjalp for å berolige det røde. Har hatt slike utslett tidligere også, litt sånn tilfeldig når og hvor. Var hovne flekker som ble røde og klødde, særlig i området rundt munnen. Så ut som en kjøttkake, særdeles ulekkert. Men det gikk i alle fall over etter en uke!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 Så artig at det blir en liten jente da, og at testen stemte;) Her ventes jo jente nr 2 nå, så blir nok mye rosa og hello kitty her i heimen fremover ja:D Morsomt det da, og håper jo at de vil få mye glede av hverandre etterhvert og bli gode venninner=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå