Gå til innhold

Førti, feit og ferdig (snart, please).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i min 40. uke av svangerskapet. Regn med at jeg kommer til å henge her et par uker til før en eventuell nedkomst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skjønner, jeg leser alt du tenker og poster det før du skriver det.

Skrevet

Great minds think alike! Det ække kødd engang.

Gjest sug lut
Skrevet

Det er det lengste svangerskapet noensinne. Bortsett fra mitt eget siste, som også varte og rakk, synes jeg du har vært gravid lenger enn man burde forvente av noe menneske, Anne-B. Nok nå. Plopp ut før 17.mai, synes du ikke?

Forresten, er det min syke hjerne eller hadde ikke du engang nicket Anne-B har to fine pupper? Fnis.

Skrevet

Syns jeg har gjort en bra innsats, men til nå virker ungen til å sitte som støpt fast. Endevendte et helt bed i går (fant 6 løker som jeg har spart fra komposten og satt i jord, spennende) i håp om noe kanskje skulle begynne å skje, men det kom ikke så mye som en kynner engang. Sist var jeg ute i min 43. uke før jeg fikk mast meg til igangsetting. Før 17. mai hadde vært fint, sånn at jeg får på meg bunaden.

Hahaha, ja, det kan meget godt hende at jeg har hatt! Jeg har et meget avbalansert forhold til mine to skrukketroll. Ønsker meg gladpupper, sånne som sier "boioiooooing!" når bhen (som man da strengt tatt ikke har bruk for) kommer av.

Skrevet

Gladpupper er for pyser!

Du får vaske huset, sprike med beina for villige menn, hoppe strikk, drikke tonic og spise kanel. Jeg har hørt det skal hjelpe;)

Gjest amandine
Skrevet

Kjære deg AnneB! Sympati og medfølelse, gikk selv 17 dager over den berømte datoen med sistemann, begynte å tro jeg var og ikke minst se ut som en elefant.. De lengste dagene i mitt liv, uten tvil, og prøvde alt for å få han ut! Han kom først noen timer før jeg skulle settes i gang, altså er det kun harde trusler som gjelder!

Skrevet

Du har min aller dypeste medfølelse! Og det krysses fingre og sendes fødestøv i bøtter og span.Du får vel bare håpe på at det går fort og greit når det endelig setter i gang og frem til da får du fortsette å spa å styre.

Neste år er det kanskje min tur igjen, er værtfall en som hinter noe grusomt her =P

Skrevet

Full sympati.

Anbefaler mengder med jalapeños til middag og bæring rundt en hel dag på trassig 2-åring (hvis du skulle ha en i nærheten). Det er utrolig effektivt for å starte fødsel.

Skrevet

Huff, som du jobber og står på!

Jeg tror du må skifte strategi S L A P P E A V ! ! !...

Sove, sove, sover, hvile, hvile, hvile, varme bad, te, meditasjonsmusikk, god bok, sove litt til.... Helst reise vekk fra familien, så det lar seg gjennomføre. Hør med pms-farmen om de har et egntet rom til deg :-)

Skrevet

Kan jo hende det er avslapping som skal til, med eldste var jeg en ordentlig latmakk de siste ukene, og da gikk jeg bare 5 dager over.

Vi fikk en kurv med diverse eteriske oljer og badekuler i bryllupsgave, så kanskje jeg skal søke tilflukt i badekaret for å få brukt dem, i stedet for å la det stå og lukte godt. Og er det bringebærte som skal virke modnende? Må innrømme at jeg har tatt det meget med ro med alle slike kjerringråd i alle svangerskap.

Skrevet

Tonic, altså uten gin? Kjedelig! Jeg har ønsket meg champagne ved hjemkomst.

Neida, får heller være glad for de puppene man har. Pupper til å bli glad i = gladpupper. Så får det heller bare være sjarmerende at det sier "deis" i stedet for "boioing."

Skrevet

Tusen takk for medfølelser og gode tips og råd. :) Jeg fortviler egentlig ikke, og er ikke lei på samme måte som de forrige gangene, men det kommer godt med!

Skrevet

Aner ikke med kjerringråd. Tror det er bringebærblad-te? Min strategi har i allefall alltid vært å slappe av. Har tenkt at ungen kommer når den kommer uansett, så kan likesågodt være utvilt :-)

Skrevet

Nei, ingen vits i å være helt pumpa. Det var jeg sist, men fordi jeg gikk så mange døgn med masrier. Det var grusomt. Snørr og tårer alle veier.

Skrevet

Mitt beste tips er aa kjoepe billett til en konsert eller noe, men det maa vaere noe du virkelig har lyst til hvis ikke funker det dessverre ikke, da vil ungen komme ca 1 dag foer dette slik at du ikke faar delta.

Har selv god erfaring med dette og har spredd det til mine venninner og fungerer straalende hver gang.

Ellers saa er jeg enig at dette er et av de lengste svangerskapene ever !

Skrevet

Det er vårfest på skolen på termindato. Ellers har vi jo 17. mai da, som er en dag jeg elsker. Vi sang "Ja vi elsker" på senga nå i kveld, vi var så andektige som bare det.

Gjest amandine
Skrevet

Er dette siste gang? Det var det nemlig for meg , og jeg tror det var omtrent eneste grunnen til at jeg ikke gikk helt i frø, jeg visste det snart var over og aldri mer. Jeg er en av de snodige som på tross av mye svangerskapsdrit synes det er kjempefint å være gravid og kult å føde he he iallefall etterpå! Har øvd på Ja vi elsker, vi også, jeg får klump i halsen allerede, og Broremann på 6 har klokkeklar guttestemme som kan ta innersvingen på hvem som helst.. Lykke til, AnneB! Blir stas å se deg som ferdig 3barnsmor!

Skrevet

Ja, 17 mai er jo en slik dag saa jeg vurderer aa sette pengene mine paa den 16 mai. Spesielt hvis dere oever og forbereder dere litt til naa.

Skrevet

Ja, det er siste gang. Vet selvfølgelig aldri, men kan ikke tenke meg en attpåklatt eller noe sånt heller, nå vil jeg ha ro og være ferdig med bleieskiftarbeid når denne her slutter med det. Tror nok det er slik som du beskriver det, at jeg vet med emg selv at nå vil jeg ikke ha flere, så jeg har ikke vært så utålmodig, sur og lei som med de to andre. Kommer til å savne følelsen av et lite menneske i magen, gleder meg til babytida, men nå er det nok. :)

Ja, jeg får også klump i halsen, det er en av de fineste dagene i året. "Elsker, elsker det og tenker på vår far og mor.." Det å være norsk er først og fremst en følelse. Tusen takk! Jeg gleder meg. :)

Gjest amandine
Skrevet

Håper du får en lett og grei fødsel! Her var det så fint blitt med sånn jordmor-hjem-prosjekt, at vi dro hjem rett etter Kamikazebarnet var ute og så kom jordmor hjem til oss og ordnet blodprøver og sånt.

Da vi fikk felles nr 2 var jeg ordentlig lei meg etterpå for jeg trodde det var siste gang.. Denne gangen var det mye bedre, he he, for nå er jeg også sikker på at det er siste, jeg planlegger knyting av snorer og aldri mer! Jeg er jo nesten redd for mannen min om dagen he he vi slet så fælt med nr 1, men de to neste kom før vi rakk å snu oss..

Skrevet

pfff.... sistemann du liksom! =P

Den der skal du få spise i deg om noen(les endel) år frøken! Husk hva jeg har sagt, det blir 4 til slutt.. hehe...

Skrevet

Kjøp ei brystpumpe og pump i vei. Det er det eneste som virkelig kan sette igang en fødsel (dersom du er moden da), sex er bare for å hjelpe på modningen.

Dette sa iallefall en av de tre jordmødrene jeg holdt sysselsatt siste uka før fødsel. Hun var nok så lei at hun delte denne godt bevarte hemmeligheten med meg for å få fred:)

Skrevet

Man kan jo endre mening, men sånn som det er nå, ser jeg det ikke for meg. Jeg prøver å fortrenge det der. ;)

Skrevet

Vi har kjøpt lapskausblandeing på pose og kransekakemasse i pølse. Så det blir hurtig-17.-mai om det skulle skje at mor ligger og gauler i takt med korpsmusikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...