linselusa86 og februarspire<3 Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Oppretta en liten skravletråd for oss jenter med IKM uke 22!! Håper det sitter en liten spire denne pp
Make№4 Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Da var jakten på egget igang...fikk tantebesøk den 3 juni så har derfor IKM den 31 mai. Denne mnd skal jeg bruke el tester for første gang og skal vel starte på dag 10 å teste...er inne i 5 pp og håper virkelig snart spiren sitter og får en etterfølgende voksende mage.. Har hatt en avslappende mnd med prøving så får jobbe mer intenst med kos i sengehalmen denne mnd... Ønsker alle dere andre lykke til med jakten på egget og prøvingen...og krysser fingrene for at spiren sitter slik at vi får et februarbarn i 2011..)
Opp og hopp Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Heihei! Da var vi også med i babygaloppen igjen! Vi prøver nå på nr 3. Dette er 2 pp og ikm er 2 juni! Krysser fingrene for oss alle denne mnd jenter! Tvi tvi alle sammen!
funky Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 IKM 2 juni... vi er i 3pp nå, håper så inderlig vi får d til... jeg har pco, så er livredd for ikke å klare d, skal bestille time hos gyn, i håp om at han kan hjelpe med noe pergo...
frøken! Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 IKM ca 3 juni =) 1pp for oss så blir en spennende tid fremover=)
AO3 Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Det er litt uvisst når jeg har IKM, men My Days på telefonen sier 2. juni, basert på forrige syklus. Nå er ikke mine sykluser helt etter skjema, men vi får se!
Rosemarin Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 Denne mnd starter vi egentlig prøvingen. Sist mnd var "skjer det så gjør det ingenting". Men hadde jo et lite håp om at det kanskje kunne feste seg en spire. Gru / gleder meg til å bli gravid. Prøver på nr.3
hel1a og aprilsnuppa Skrevet 13. mai 2010 #10 Skrevet 13. mai 2010 Jeg melder meg også inn her med IKM 4-6 juni. 1 pp etter sa i april, krysser fingrene for at spira fester seg skikkelig denne gangen!! Har så lyst på en liten en. Brukte bare 2 pp den gangen d gikk galt, så er egentlig innstilt på å bli gravid fort! Men man vet jo aldri, spennende blir det... Skal prøve fertilitetsmonitoren også denne gangen, rakk aldri å få testet den sist gang... Lykke til jenter!!!
Rosemarin Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 Jeg blir ikke med denne runden :-( Men satser på juni. Det er ikke så lenge til heldigvis.
♥ma-lo♥ Skrevet 16. mai 2010 #12 Skrevet 16. mai 2010 Har min 2 pp på Pergotime. Fertilitetsmonitoren gikk fra lav fertilitet i går til Max i dag! Har hørt det kan være lettere å bli gravid i pausemåneden, blir spennende å se! Ha en fin 17.mai alle sammen! :-)
mayflower Skrevet 16. mai 2010 #13 Skrevet 16. mai 2010 Jeg melder meg inn her. Jeg har IKM 3/4. juni. Har litt variende sykluser, men de ligger som oftest på 24/25 dager. Har i allefall IKM i uke 22. Har på nytt meldt meg inn på BIM etter en lengre pause. Ble egentlig litt gal av BIM og meldte meg ut og holdt meg unna, men nå er jeg avhengig igjen etter å ha lest aktivt de siste par månedene. Vi sluttet på pilla oktober 2008 (tror det var rundt der). Har enda ikke blitt gravide. Nå skal det sies at vi ikke har prøvd iherdig etter det. Det var mer sånn skjer det så skjer det. Men nå er vi i gang for fullt. Vi hadde jo håpet på januarbarn (Jeg jobber som lærer og mener at barn født tidlig på året kan ha en fordel faglig sett), men det ble det ikke noe av. Jeg begynte sist måned å teste etter EL. Før det visste jeg ikke om jeg hadde EL engang. Det var deilig å få det bekreftet at jeg har EL. Det var utrolig morro og se det på CBD at jeg hadde eggløsning. Vi har kjøpt inn digitale tester denne pp også (jeg liker å få ting i klartekst, jeg orker ikke å måtte tolke og tru), og satser på at mine beregninger om EL på fredag 21. mai stemmer. Det blir spennende å se. Begynner å teste i morgen. Vi krysser fingrene, som vi også har gjort før, for at vi blir gravide denne PP. Vi har iallefall planene i orden, og er klare med "sexplanen" for denen PP. Ikke så veldig sexy, men vi vil så gjerne ha barn så da får vi leve med litt planlagt sex. Det er en ting jeg ikke blir helt klok på når jeg leter på nettet, kanskje dere kan hjelpe. Når man får positiv EL-test. Når på døgnet bør man ha sex? Jeg tester på ettermiddagen mellom 16 og 17. Er det trygt å vente til man legger seg i 22-23 tida, eller kan det vær for sent? Jeg vet jo ikke når egget slipper. Sist PP hadde vi sex på søndag kveld, fikk positiv EL-test på tirsdag ca kl 16 og hadde sex sånn rundt 22-23 på kvelden. Når jeg testet på onsdag var EL over så da hadde egget sluppet. Men vi traff jo ikke, så da var det kanskje for sent å ha sex på kvelden tenker jeg??? Tar gjerne i mot råd. Ble veldig langt dette her, men dere får bære over meg. Har mye på hjertet.
mayflower Skrevet 17. mai 2010 #14 Skrevet 17. mai 2010 Første EL-test er tatt for denne PP. Den ble negativ som forventet, men det er greit å begynne tidlig slik at man er sikker på og ikke gå glipp av EL. Nå skal vi spise en god middag. Gratulerer med dagen alle sammen.
♥ma-lo♥ Skrevet 17. mai 2010 #15 Skrevet 17. mai 2010 Koselig at du er inne her, mayflower! Du lurte på når det er gunstigst å ha sex, jeg tenker at det er best så tidlig som mulig når fertilitetsmonitoren viser max fertilitet, for da er det allerede sædceller inne før egget er på vei til å slippe. Så vi la inn akjser i går tidlig og i dag tidlig, da jeg hadde max fertilitet i går og i dag. Skal ha sex i morgen også, for å være sikker. Og så må man jo passe på å ha sex noen dager før EL også, i og med at sædcellene kan leve i noen dager. Jeg ble litt øm i puppene i går og mer i dag, så det er tydelig at egget har slippet. Så på ultralyd at der var en fin eggpose som hadde vokst fint, så jeg vet at jeg mest sannsynligvis har hatt EL. Jeg har IKM mandag 31.mai. Har forresten hatt en koselig og fin 17.mai-feiring! :-)
bibbi@ Skrevet 17. mai 2010 #16 Skrevet 17. mai 2010 Melder meg inn her jeg også! Er på fjerde runde etter en MA i uke 18 i januar. Har giret meg så veldig opp de første forsøkene så tror jeg må prøve å ta det litt som det kommer denne runden - så slipper jeg kanskje unna den største skuffelsen?! Ikm 3. juni. Aner ikke når jeg har eggløsning, men satser på at prøving annenhver dag i den antatt mest fruktbare perioden duger... Lykke, lykke til jenter!!!
mayflower Skrevet 17. mai 2010 #17 Skrevet 17. mai 2010 Planen er å ha sex annenhver dag, dagen vi får positiv EL-test og dagen etter. Sist PP hadde vi sex på dag 7, 9 og 11 (positiv EL-test på dag 11). Siden det da ble slik at vi ikke hadde hatt sex dagen før positiv EL-test skal vi prøve å få det til slik denne PP. Slik at det kanskje blir sex på dag 8, 10 og forhåpentligvis positiv EL-test på dag 11 slik at vi kan ha sex denne dagen også, også får vi prøve dag 12 også. De sier jo at det skal holde og ha sex annenhver dag, men jeg føler kanskje at sjansen er større om jeg har sex kvelden før dagen med positiv EL-test. Vi får se. Er vel typisk at jeg får positiv EL-test på dag 12 slik at hele planen min går at skogen Hadde mye slim når jeg var på siste toalettbesøk. Er nok kanskje det som kalles EL-slim fordi det la seg på papiret og det kunne strekkes. Var også veldig blankt. Sist PP var dette slimet borte når jeg hadde EL, hadde det i dagene før. Så det begynner jo å ligne på forrige PP dette her. Det at slimet er borte før EL er heller kanskje ikke positivt tegn? Dagene kan ikke gå fort nok. Jeg er på dag 7 i syklusen. Hvilken dag er dere andre på? (Blir veldig lange disse innleggene, beklager dette men jeg har så mye på hjertet ser jeg)
linselusa86 og februarspire<3 Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #18 Skrevet 17. mai 2010 Hei jenter! Koselig å se at det er litt aktivitet på tråden:) denne uken er det tid for myyye sengekos!! lurer litt på en ting. Har skikkelige el-smerter nå i kveld. Er det tidsnok med sengekos i morgen da?? Er det sånn at ved el-smerter, så slippes egget, eller hvordan fungere det? Noen som vet?
mayflower Skrevet 17. mai 2010 #19 Skrevet 17. mai 2010 Jeg har forstått det slik at man kan ha EL-smerter flere dager før EL, samme dagen, rett før, rett etter, dager etter... Du skjønner kanskje tegninga. Så jeg tror ikke det er noen fasit på det. Jeg ble gal av å prøve å kjenne etter de smertene og slimet osv, så jeg begynte med EL-tester og det er kanskje det beste jeg har gjort. Jeg merker at jeg er mye roligere. Så det kan anbefales.
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 18. mai 2010 #20 Skrevet 18. mai 2010 melder meg inn! ikm 3. juni om syklus er 28 dager som normalt eller 32 dager med ikm senere om denne bidro og wy gjør som denne mnd.. men iallefall,er på dag 4 i syklus,venter el dag 17 i syklus så er like greit om lutealfasen blir lengre denne mnd og=) håper på spire til oss alle!
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #21 Skrevet 18. mai 2010 Har ikm nå på torsdag 20.mai. Tok test i dag bare for nysgjerrighetens skyld. Fikk en svak postitiv, tok en til og fikk negativ så er litt usikker jeg....har ikke flere tester liggende.
mayflower Skrevet 18. mai 2010 #22 Skrevet 18. mai 2010 Ny EL-test idag. Negativ. Men det var som forventet. Vi tar allikevel en runde i høyet idag.
bibbi@ Skrevet 19. mai 2010 #23 Skrevet 19. mai 2010 Kjente stikkinger i magen i går - ved egglederne - så håper på en eggløsnig i dag. Så nå må gubben til pers i kveld også IKM ca 2. juni. Dette er egentlig en fin fase - når man går sånn og venter og tenker at "denne gangen går det"! Det er verre når det nærmere seg ikm og man febrilsk begynner å ta tester, som alle er blendende hvite. Men denne gangen går det vår vei, jenter!!!
Ann-Kristin og William Skrevet 19. mai 2010 #24 Skrevet 19. mai 2010 Hei jenter! Får melde meg inn her jeg da, skulle egentlig hatt EL 11.mai men neida.. hadde det i går jeg! Blir gal av det her! At ikke syklusen kan være stabil.. men men.. 1 juni blir det spennende Kan jo fortelle litt om megselv, er ei jente på snart 22år, er forlovet med verdens beste mann! Vi har vært sammen i snart 4år og er i vår 4PP
♥ma-lo♥ Skrevet 19. mai 2010 #25 Skrevet 19. mai 2010 Er på 4. dagen etter max fertilitet på Clearblue fertilitetsmonitor, kjenner ingen ting ennå. Kanskje litt mindre øm i puppene. Regner man dagen etter som eggløsningsdagenEL? Hvordan går det med dere andre, da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå