Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Gutten vår på 3 år våknet brått fredagskveld og hadde store problemer med å puste, bjeffende hoste og lyd i brystet ( hadde vært forkjølet noen dager). Har aldri opplevd dette før og det var skremmende. Jeg kjente panikken bre seg i hele kroppen og kjørte i full fart til legevakten, der fikk han kortisonpreparat, han ble da raskt bedre og kunne puste normalt igjen så vi dro hjem. Han har ikke fått noen nye anfall etter dette ene og har vært pigg både lørdag og søndag, ikke merket noe utenom litt snørrete, han har heller ikke hatt noe feber. Men jeg kjenner jeg er bekymret for å levere han i bhg i morgen, tenk om han skulle få det igjen der, både jeg og mannen jobber en halvtimes kjøretur fra barnehagen. Hva tror dere? Og dere som har barn som har hatt falsk krupp, har de fått flere anfall dagene etter?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Jeg er alenemor til en gutt på 4, å han har hatt en del falsk krupp. Første gangen var VELDI skremmende, å jeg ble livredd, men heldigvis visste jeg hva d var, så jeg tok han rett ut i kald luft, å da gikk d over etter en liten stund. Gutten min kan få anfall ca to dager på rad, men aldri på dagtid. Han får d alltid på kvelden når han sover, å alltid helt i begynnelsen av en forkjølelse. Han hadde d nettopp nå for tre dager siden, men var i bhg dagen etter siden d ikke var noe feber å han var i fin form. Hvis gutten din virker frisk, så tror jeg ikke d er noe fare i å sende han i bhg. Bare informer de ansatte, de vet hva de skal gjøre om d skjer igjen, å d går over når de kommer ut i kaldere luft. Lykke til og god bedring til lillemann!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Min eldste hadde falsk krupp i fjor. Fikk det midt på natta, fikk ikke puste, full panikk, kjørte på legevakta. Dagen etter var han helt frisk, og ville i bhg. Vi gav beskjed i bhg om å ringe med en gang hvis det var noe, og sa hva som skjedde om natta. Gikk helt fint! Har hørt dette er mest vanlig å få om natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå