Gå til innhold

Veldig fødeklar!!!!!


linntj

Anbefalte innlegg

Må bare få ut litt frustrasjon her. Jeg har ikke termin før 28. men har i løpet av de siste dagene blitt drittlei og helt klar for fødsel...

Føles som jeg har nok vann i kroppen til en middels stor afrikansk landsby, alt er et ork, klarer snart ikke bøye fingrene og eneste skoene som er litt behagelige er mannen min sine sko... Magen er altfor stor og bare i veien uansett hva jeg vil gjøre, så håper jeg er heldig og ting starter snart. Er så klar for å møte vesla som "plager" meg så....

 

Kom igjen andre fødeklare mai-jenter: del frustrasjonene og lengselen etter å bli ferdig, tror ikke jeg er alene om å være lei nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så klar her også!!!! Har termin 17.mai og trodde egentlig jeg skulle klare å holde tålmodigheta litt lenger, men denne svangerskapskløen og mangelen på søvn tar snart knekken på meg!!!! AAAAAAAAAArrrrghhhh... Kan det ikke skje noe snart?!?!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt ikke aleine...

 

Jeg har termin på onsdag, og har nå i nesten to uker vært av og på med modningsrier hver dag... Var på sykehuset 24. april pga konstante smerter kombinert med rier, og var da i latentfasen. Har ringt sykehuset et par ganger med regelmessige rier som jeg følte var fordi fødselen endelig var i gang, men de har gitt seg hver gang før de kommer med fem min i mellom... Har hatt flere dager med 6-7 min mellom riene, men det har vart 2-3 timer før det har gitt seg..

 

25. april var jeg hos jordmor på kontroll, og hadde da høyt blodtrykk. Var fortsatt innenfor grensen, men jeg må være ekstra oppmerksom på tegn som øden, hodepine og magesmerter.. Og hodepine får jeg i grunnen når jeg er sliten også,...

 

Jeg klarer stort sett å sove en del timer om natta, men våkner opp like utslitt som før jeg la meg.. Noen dager klarer jeg å sove litt på dagtid, men med halsbrann, bekkenløsning og vonde magemuskler er det mange dager jeg ikke klarer å ligge..

 

Bekkenløsning fikk jeg i uke 8, og har helt siden da vært ute av stand til å gjøre husarbeid og småting her hjemme... Begynner å bli lei av å måtte be om hjelp til alt..

 

Veit ikke hvor mange dager jeg orker å gå gravid lenger hvis det skal fortsette som nå.. Jeg føler meg helt utslitt, og orker ingen ting. Oppholder meg stort sett i sofaen, og får timene til å gå ved å legge kabal på pc'en..

 

ja ja... kunne nok fortsatt i evigheter, men det får holde.. har i allefall fått lettet litt på "trykket"..

 

Jeg er veldig glad for at vesla er flink til å bevege seg slik at jeg kjenner at hu har det bra i allefall...

 

Skal til legen igjen på tirsdag, men tar nok en tlf dit i morra hvis det er for ille.. Håper bare jeg slipper å gå to uker over..

 

Noen flere som har frustrasjon å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, vi har termin samtidig! =) 28 mai her også.. Og jeg er VELDIG fødeklar..

Jeg har gått med bekkenløsning nå i 5 mnd (siden 9 desember), og er rett og slett drittlei.. Er nå lagt inn på sykehus til observasjon fordi jeg ikke klarer å gå lengre, og har så mye vann i kroppen, at jeg føler den skal sprenges. Så jeg har joinet rullatormafiaen en stund =) Hodepine, blodtrykk som hopper opp og ned, kaldsvette og feber som kommer og går. Merkelig nok, ingen tegn på noe som helst i hverken urin eller blod. Så jeg eller jordmødrene/legene aner ikke hva som blir å skje iløpet av de nærmeste dagene. Forhåpentligvis, for min egen del, blir det keisersnitt, eller igangsettelse av fødsel litt for tidlig.

Gler meg som bare det å bli ferdig med dette, ikke minst til å klare å stå oppreist og klare å gå noen skritt igjen! For makan til tungt svangerskap har jeg ikke hørt om før. Og er godt å høre jeg ikke er den eneste som har det dårlig nå! Vi får alle ta til takke med at alt dette snart er over, og at det kommer noe godt ut av det! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg leser her ser ejg selv hvor heldig jeg er:) bare litt vann i kroppen og magen i veien.

men fortsatt dritt lei, måtte slutte jobbe tidlig pga blødninger, å er så lei av å gå hjemme å vente på at det kan akje noe. men jeg har ikke termin før 29 mai så kan fortsatt gå noen uker.

men skal bli godt å få ut lillemann, blir ting litt lettere med klær og sko får man håpe.

men er lov å være litt lei, når kroppen ikke fungere, banne og sverte litt over plagene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsene deres av å være utålmodig...Det kom så plutselig fra å synes det var helt ok å være stor og gravid til å føle meg som en flodhest. I tillegg er det vanskelig å fungere ordentlig på dagtid når det enkelte netter er minimalt med søvn. Og da blir jeg ekstra stressa for tenk om fødselen starter etter en natt uten søvn? Men vi er jo heldige som er så nære termin nå (27.mai her) at om babyen kommer så gjør det ingenting. Føler bare at hun ligger der inne og lurer mens jeg blir feitere og feitere og strekkmerkene styggere og styggere...:) Gleder meg sånn til å trille tur og komme i form igjen. Gleder meg til å spille ball med ungene og bade på sensommeren. Også gleder jeg meg utrolig til å bli kjent med babyen der inne...Dere må ha lykke til resten av svangerskapet. Føler med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei , jenter. Jeg er også veldig fødeklar. Har termin 17 mai så nå går jeg bare og venter. Har masse modningsrier og veldig mye lyskekramper , spesielt på kvelden. Jeg holder på å bli gal. Bena låser seg helt når jeg går og jeg kommer knapt på do:( Er litt bekymret i forhold til fødsel pga disse krampene. Hvis de kommer under pressriene da blir jeg frustrert. Stå på jenter. Håper vi snart er i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar her å, termin 30. mai.. men ja, har gått såå fint hittil, men nå, nå er jeg lei. Konstant kynnere, vondt å reise seg, vann i kroppen til tusen, og søvn det, det er oppskrytt det.. Kom ut snille deg, mamma orker snart ikke mer.. du har vært så snill frem til nå, vær flink nå.. kom ut, kom ut, kom uuut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig med dere. Plagsomt på slutten. Hatt høyt blodtrykk ca 4 uker, og gått til kontroll på fødeavd. Pga 10 dager til termin idag og at det er litt i urin og masse ødem beslutta lege å sette meg i gang i morgen!! Så happy. Kunne ikke blitt bedre. Gleder meg veldig til lille prinsessa er ute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termin 29 mai og er superklar for å bli ferdig.. er fryktelig lei nå. men er redd for at jeg kommer til å gå over tiden. Ingen antydning til at noe kommer til å skje de nærmeste dagene i hvertfall. har lite nedpress og nesten ikke murringer så det virker ikke som kroppen er klar :(

men får krysse fingrene for at jeg ikke går lenger enn til termin i hvertfall....!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre flere som er super klare for å føde. Er tungt nå på slutten og jeg også har fryktelig mye kynnerer og stråling ned i skjeden, ikke mye behagelig. I tillegg så har disse hemoridene begynt å komme i bakenden, forferdelig ubehagelig, men kom på slutten i mitt forrige svangerskap også, men mer og vondere nå denne gangen. Bærer på en stor baby denne gangen også. Skal på vektestimeringskontroll igjen denne uken og hvis hun ligger an til å bli en stor plugg slik som broren så setter de meg trolig igang. Krysser fingre og tær for er hun moden nok så la meg få henne ut så kan vi heller trille turer og kose oss. Lite søvn, dårlig søvn, det å ikke kunne bevege seg uten å føle seg som et menneske med kols er helt forferdelig :-)

Lykke til alle jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips for hemorider: hold på en isbit.. da trekker blodårene seg sammen, og de minker i str.. lurt å enten gjøre det når man sitter på do eller du kan putte isbiten i en pose... Men pass på så du ikke holder såpass lenge at du får frostskader da.. ta heller en liten pause innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk meg en tur til sykehuset i dag. våknet med murringer i magen som attpåtil fikk topper og jeg JUBLET!!!! nå er det snart over tenkte jeg. vi dro til sykehuset for å få sjekket skikkelig siden vi bor ca 2 timer unna med sykebil... Etter å ha fått konstatert at her er det KUN modningsrier og at hr blir det INGEN fødsel, dro vi hjem med beskjed om å komme tilbake når det ble SKIKKELIGE rier..... :(

jeg skulle hatt vesle-jenta mi i armene nå, ikke sittet hjemme og trykket ut frustrasjon på datan......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...