NostraStoria Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Går til behandling for bekkenløsning/låsning nå etter svagnerskapet..er veldig vond nå 4 mnd'er etter svangerskapet noe som hindrer meg til mye i hverdagen..noen som har erfaring og tips?? Føler jeg blir bare tjukk og inaktiv av å ikke kunne trene noe annet enn stabilitet osv hos fysio/manuellt. Ikke får jeg gått ned den resterende fødselsvekta når jeg ikke trener aktivt. De gangene jeg går tur på ca 20/30 min ender det opp med at jeg blir dårlig i flere dager etterpå. Ja, vet..sutre sutre...Trenger bare tips til hva jeg kan gjøre utenom behandlingen. Blir så utrolig lei av å være dårlig!
Gjest ->>- Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Fungerer du på sykkel? Dét og vanngymnastikk var ting jeg kunne drive med året etter fødsel. Riktignok en kjerringsykkel med rett rygg og lavt sete, men da gikk det greit.
NostraStoria Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2010 Greier ikke å sitte på en sykkel, da det presser enormt på bekkenet.... :/ Sist jeg prøvde kom tårene og var vond i lang tid etterpå..da syklet jeg i kun 5 min! Har en hybridsykkel i kjelleren som står og venter på meg til jeg er i stand til å sitte på den. Gjorde vanngymnastikk når jeg var gravid men måtte avslutte siste tiden pga fikk vondt av den treningen. Kanskje det er bedre å prøve nå..!
Gjest ->>- Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Da tror jeg ikke det er så mye mer ... For min del bedret ting seg gradvis og var ikke så verst sånn 7-8 måneder etter fødsel. Manuellterapi hjalp og hjelper. Du kan alltids trene vekter og denslags, men det blir jo ikke det samme som å få beveget seg.
NostraStoria Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2010 Takk pila! Ja, det kommer seg nok etterhvert. Etter at jeg har blitt litt mer stabil i bekkenet med stabilitetestrening, så blir det styrketrening og forhåpentligvis kan jeg begynne å sykle igjen etter en god stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå