Gå til innhold

"Er du 19? Du ser jo ut som en liten jente jo.."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette får jeg høre alt for ofte..

Ingen tar meg seriøst, siden jeg ser ut som en liten jente i både størrelsen og i ansiktet. Alle som ser meg sammen med ungen min lurer sikkert på hva slags umoden mor den ungen har som lar en så liten jente drasse rundt på ungen alene..

Jeg blir ikke tatt seriøst, og dette har virkelig gjort meg usikker. Så da høres jeg fort litt barnslig ut i stemmen de gangene jeg føler meg usikker. Dette løser seg heldigvis opp i løpet av samtaler, og forhåpentligvis får de et annet inntrykk av meg da. Jeg er jo ikke barnslig inni meg. Er bare fanget i barnekroppen..

Det at jeg er liten av vekst kan jeg jo ikke gjøre noe med, men jeg har virkelig lyst til å endre hele ansiktet mitt. Møtte noen nye folk i går, og har i ettertid fått høre at de trodde at jeg bare var 14-15 år...

Noen andre som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du da?

Skrevet

19-åringer er små. De har helt rett.

Skrevet

der står jo at hun er 19år:p

Skrevet

Haha, dummeste jeg har hørt 20:10. Sett mange 19 åringer som ser ut som 30 åringer. Det er ille det!

Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra og begynte å jobbe da jeg var 19. Veldig ofte fikk jeg høre at jeg så ut som en småjente. Men jeg gjorde det bra på jobb og ble tatt seriøst. Jeg merket stor forskjell etter hva jeg kledde meg i. Ikke at du skal kle deg som ei kjerring, men unngå de verste fjortisklærne. Jeg viste forresten leg på polet fram til jeg var 30 ... Trøst deg med at du kommer til å se yngre ut enn andre på diin alder når du bikker 30. :-)

Og det viktigste er jo at du er en god mor, og det veit jo de menneskene rundt deg som er viktige for deg. ikke bry deg så mye om hva "folk på gata" tenker, det har også med modenhet å gjøre.

Skrevet

Kos deg med det :-) Det varer ikke evig! Men jeg skjønner deg. Ikke noe gøy å være mamma og folk tror du er 14... 19 år er mer enn ungt nok som mor om ikke 5 år blir trukket fra i tillegg...

Skrevet

Jeg har samme problemet, men jeg er 25 og blir fremdeles tatt for å være 17-18 år.. Litt pinlig i forbindelse med jobb osv, da jeg ofte føler at jeg ikke blir tatt på alvor alltid. Det er selvfølgelig ikke slik med de som kjenner meg/vet hvem jeg er, men spesielt i møte med nye brukere og kolleger. Min bestemor sa senest til meg for en uke siden at jeg så ut som en "drittunge" og at jeg ikke så eldre ut enn en 15 åring. Hyggelig. Men men, det kommer jo godt med når vi blir eldre da;)

Skrevet

Jeg har det på samme måten... Er 21, men "alle" tror jeg er max 16-17 år..Når jeg sier hvor gammel jeg er, så får alle bakoversveis.

Jeg har en liten nett kropp, nesten ikke pupper, og et ungt ansikt. Er det min skyld liksom? Skjønner ikke at folk kan ta mer hensyn og holde inni seg at man ser ut som en 16 åring.

Er også jævlig lei av å høre "å guud, hvor tynn du er!" JEG tar meg nær av det! Jeg skulle ønske jeg hadde litt mer her og der på kroppen, og er ikke slik at jeg slanker meg. Men likevel, så er det slik at mennesker synes det er "lovlig" å kalle slanke mennesker for tynne. Er like frekt som å si til en feit person at "du er feit".

Skrevet

19 åringer er jo strengt tatt små jenter, så ser ikke helt greia di her....

Skrevet

...og når jeg er på butikken o.l med barnet, så merker jeg blikkene fra folk.

Og de blikkene sier: "er hun MOR eller? Stakkars, er jo bare barnet selv jo!"

En gang sto jeg foran en mann og dame i køen, og babyen min lå i handlevogna. Jeg la merke til at de så mye på babyen, og tilslutt hørte jeg han si til dama: "Se, hun har en unge! Er det mulig?!"

har aldri følt meg mer utilpass..

Skrevet

Hvis det plager deg så mye, ville jeg prøvd å gjøre noe med utseendet mitt for å se eldre ut. Gå til en flink frisør og forklar at du vil ha en eldre look, hår og farge har utrolig mye å si. Unngå topper som viser magen og for mye kløft, fjortisbukser (pinetrange med hull osv), andre typer klær du vet ungjenter på 15-16 gjerne kler seg i.

Skrevet

Jeg er 30 år gammel og her om dagen kom jeg gående med min 21 mndr gamle datter og måtte vise legitimasjon for å kjøpe sigarettpapir!!! Ja, gjett om hun var flau hun som satt i kassen.

For 9 år siden, når jeg hadde min første baby, så jeg ut som jeg var 16-17 år gammel.

Jeg ble ikke tatt seriøst på jobben, ikke nok med at jeg så ung ut, men jeg var også 10-20 år yngre enn kollegene mine.

Ikke bry deg, det kommer bedre tider, du vil bli tatt seriøst og du kommer til å holde deg ung mye lengre enn andre.

Skrevet

Tusen takk til dere som kommer med gode, trøstende ord :)

Godt og se at jeg ikke er den eneste som sliter med dette. Folk er alt for flink til å dømme andre etter utseendet, desverre...

Får spandere på meg en time hos frisøren, jeg da.

HI.

Skrevet

For et teit svar:

"unngå å gå med trange bukser med hull i, og topper som viser magen. Slikt som gjerne jenter på 14-15 bruker"

Beklager, men jeg er selv 20, og går med slike klær. Vil heller se litt yngre ut, og gå med det de fleste andre 20-åringer går med, enn svære vide bukser, og mamma-topper!

nei, fysj hvor ulekkert..

Har ingen stress med å bli eldre jeg;) Tenk hvor deilig å være 40 år, og se ut som en 25 åring da;)

Skrevet

å gå med magen bar er jo ulekert på alle andre arenaer enn badestranda i grunn! Trange jeans med hull, det kan være OK, selvom jeg ikke helt har forstått med på moten hvor man betaler dyre dommer for en ødelagt bukse?!

Man skal kle seg etter alder, sier alle som "har greoe på slikt". Og dermed bør ungdommen få ha førsteretten på de mer "sinnsyke" delene av moten. Altså de klærne som lyser opprør, utfordrende eller direkte shabby (one piece). Voksne mennesker kan da gjerne kle seg ungt, men hopp over britney buksa, og christina toppen, og sats på skikkelige klær som er figurnærme OG dekkende ;)

Skrevet

Jeg hadde samme problemet da jeg var på din alder. Det som hjalp veldig for meg, som er blond fra naturens side, var å farge håret veldig mørkt, nesten helt svart. Det gjorde ansiktet mitt hardere og fremhevet det lille jeg hadde av rynker og vips virket jeg noen år eldre enn jeg faktisk var.

Skrevet

Og jeg har forresten aldri gått med magen bar men alltid vært stort fan av 50-talls klær som ikke roper fjortis for å si det sånn ...

Skrevet

Det er vel knapt lekkert på noen....Og alternativet er heldigvis ikke bare "svære vide bukser, og mamma-topper!"

Jeg har heller ikke problemer med å bli eldre, selv om jeg er 30 og ser ut som akkurat det, uten "svære vide bukser, og mamma-topper!"

Skrevet

Når jeg var 19 år så fikk jeg også høre jeg så ut som jeg var 15. Jeg var veldig tynn og langt lyst bleiket hår. Jeg ble så lei det til slutt at jeg farget håret i en normal tone og klippet det kortere. Jeg kjøpte inn litt mer voksne klær men syns allikevel ikke det hjalp så mye desverre.

Folk som pratet med meg forsto jo raskt at jeg var eldre men jeg syns allikevel det var ubehagelig til tider.

I dag er jeg 32 og gravid med mitt 2.barn. Jeg har en ansvarsfull jobb og jeg tør å stå opp for meg selv i forskjellige situasjoner. De fleste blir overrasket nå når jeg tar ordet i forsamlinger og ser hvor trygg jeg er på meg selv.

Men min eldste datter sa så sent som på lørdag at jeg så ut som jeg var ungdom og ikke voksen som de andre mammaene på skolen..

Jeg overhørte også en kommentar på et shoppingsenter i vinter om meg selv da jeg hadde med meg min datter på 6 og hennes venninne på 7 om at jeg var en fryktelig ung 2 barnsmor:)

Men jeg hadde det som deg i mange år og synte det var veldig ubehagelig. Jeg er fortsatt veldig klar på å være direkte mot andre mennesker og er veldig bevisst på kroppspråket mitt da jeg merker det har veldig mye å si for hvordan folk behandler meg.

På feiringen av min egen 30 årsdag ble jeg nektet inngang på 18 års pub da vakten ikke trodde jeg var gammel nok...

Du får trøste deg med det at du fremdeles vil se ung ut når du nærmer deg 40 år.. ;)

Skrevet

Du er heldig. Jeg har bestandig fått høre at jeg ser eldre ut. Vet ikke helt hvorfor jeg får høre det. Har ikke rynker eller grått hår liksom. Det sårer iallefall veldig...Jeg nevnte det for en hudlege engang og spurte hva det var som gjorde at jeg så så gammel ut. Han sa at jeg hadde fantastisk hud og at når jeg var 30 ville jeg begynne å se yngre ut for alderen igjen...det hjalp litt.

Skrevet

Jeg ser også liten ut og det er ikke gøy nei. Da jeg var gravid med yngste var jeg 22 år gammel og gikk som "under 13 år" på en ferge!! Nå er jeg 27 og ser nok ut som 20 ca. Nei, det er enn så lenge skikkelig kjipt. Kanskje liker jeg det om 5-8 år, men ikke nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...