Gå til innhold

Er dere flinke til å smøre de små med solkrem?


knerten09+ knerteline11

Anbefalte innlegg

Huff jeg glemmer det bestandig, så knerten har støtt røde kinn etter vi har vært ute og gått tur når det er sol. Er nok litt kombinert med frisk luft roser, men hadde kanskje blitt bedre om han fikk litt solkrem på de mest solfylte dagene. Hjelper heldigvis litt å smøre med a-krem etterpå, men det beskytter jo ikke den sarte huden mot strålene fra sola.

Når vi drar til Hellas snart skal jeg i alle fall være flink å smøre han ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne vært flinkere til det merker jeg. Var flinkere da storesøster var baby. Hadde jeg bedre tid da mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, her smøres det ikke.. de skal jo helst ikke ha for mye solkrem når de er små.. (selvsagt må de smøres hvis det er fare for å bli brent da, men..)

 

Men jeg vet at de kommer til å smøre litt i barnehagen hvis det er veldig sterk sol, men foreløbig er de ikke ute så lenge av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke smurt han i det hele tatt, men holder han unna solen. Altså når vi triller så får han jo litt sol og ute også. Han snur seg vekk fra sola så får ikke mye i ansiktet.

 

Når det blir mindre klær må man jo smøre bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi smører :) Spes når vi er ute på lekeplassen og slikt. Men tenker at det kommer uv stråler selvom hun er i skyggen så prøver å være flink! :)

Den tynne sarte babyhuden tårler nok ikke så VELDIG mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi smører i ansiktet på soldager.

 

Men blir nok mer smøring nå som det blir mindre klær og mer sol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi smører med en gang vi går ut i ansiktet og det er sol - ca hver dag nå - legen på helsestasjonen sa til oss i fjor sommer når vi dro til syden; "Er bedre at de smøres med solkrem enn at de blir brent.....og at han hadde brukt det på alle sine 3 barn og de hadde ikke tatt skade av det.!

Vi er flinke til å bruke solbrillene fra apoteket. Stort sett får de være på hele tiden;-))

 

Så her blir det mer solkrem på resten av kroppen når klærne faller av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smører alltid ansiktet vis det er sol ute, heller det enn å bli brent:)

Sola er så sterk nå, å han elsker å bevege seg rundt, så det er ikke lett å holde han vekk fra sola..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...