Lykkeliten *På overtid* Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Jeg er 14+3 og har gått opp 2 kg hittil. Sist svangerskap gikk jeg opp 13 kg.Det er til å leve med. Ei venninne av meg gikk opp 40 kg!! Så er nok store forskjeller ja.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 jeg er 27+0 idag å har lagt på meg 6-7 kilo, la på meg 13-15 kilo med nr 1, husker ikke helt. Denne gangen var jeg 9kilo tyngre enn når jeg ble gravid med nr 1 så jeg håper jeg ikker legger på meg så mye mer enn sist
Seriøst Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Jeg er 18+3 og har lagt på meg 1-1.5 kg til nå. La på meg rundt 20 kg med begge guttene, så rekner med jeg havner der nå også. Heldigvis var det en del vann da, håper jeg skal slippe unna det verste nå.
Brillemamma Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Jeg er 18 uker, lagt på meg ca 7kg. La på meg ca 25kg de to forrige sv.skapene..regner med det blir noe sånt nå også :/ Heldigvis er kiloene vekke etter noen mnd..men likevel, tungt å dra på alle de extra kiloene under sv.skapet
DevilDoll © Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 I uke 15 og lagt på meg 2 kg.Sist gikk jeg opp 9 kg men kan nok glemme det denne gangen. Er i elendig form og orker ikke trimme som jeg gjorde da.
Scarlette Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Jeg er 17+ 2 og har vel lagt på meg omtrent 1kg snart. Men til dere som la så voldsomt på dere, hvordan gikk det etter fødselen da??
Seriøst Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Med meg gikk det veldig fint Nesten alle kiloene forsvant kort tid etter fødsel. Jeg hadde som sagt en del vann da, og det rant jo bare av Så rundt 13 kg var borte allerede første uka, også forsvant det tre kg til uka etter.
lucky meee:) Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 7 kg til nå og er i uke 20 i morgen. Ble diiiiger forrige gang og blir vell d denne gangen også
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 er 14+4 og har gått opp litt over 4 kg hittil... sist for snart 12 år siden gikk jeg opp 9kg tilsammen..så kan se ut som det blir litt aderledes denne gang ja... men har ønsket emg litt ekstra denne gang siden gikk alt for fort og for mye ned sist gang...hadde vært greit å ha noe å tære på under ammingen...gikk ned over 11 kg sist på veldig kort tid og var mager,utslitt og null energi..er slank i utgangs punktet så tåler noen kg opp heldigvis...fik beskjed om å lsutte å amme etter uker sist pga min egen vekt bare raste:(
Surk Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Er ca 14+4 idag... har teke av ca 6 kg... har vore mykje kvalm, kasta opp litt... men har egentlig fått i meg mat og... men er berre gla det forsvann litt før dei kjem på igjen... tyngre denne gangen, enn det eg va med nr 1 .. tok av dei første mnd da og.. beg ikkje å legge på meg før etter ca veke 20... la kanskje på meg 12 kg eller noke da. Blir vel sikkert fort noke slikt denne gangen og.. når matlysta kjem på topp igjen!!
Sesilia Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 Er 21 uker på vei, har lagt på meg ca 3 kg... Sist gikk jeg opp bare 8! Tror det er noe med anlegg i min familie, vi er lettvektere og alle har lagt på seg lite i graviditetene... Men regner med å gå opp mere denne gangen, men vi får se hva vi ender på
ramona68 Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 Hei. Er i uke 17 i morgen og har gått opp 2 kg så langt, men gikk først ned 4 kg før kvalmen og oppkastet ga seg. I forrige svangerskap veide jeg 7 kg mindre enn jeg gjorde fra start nå og da gikk jeg opp 27 kg. Er stor fra før så de nesten 30 var enorme. Mye vann og 14 kg var borte etter 2 uker. 7 året etter (slanket meg til bryllupet mitt) og 7 henger igjen. Jeg er i 37 år og er jo ikke akkurat ung lenger heller. Dette svangerskapet er tøfft, syns jeg. Termin 27 oktober. Noen flere?
mamiladi Skrevet 9. mai 2010 #13 Skrevet 9. mai 2010 Er i uke 16 og har gått opp ca 3 kg til nå. Gikk opp 25 kg forrige gang hvorav 10 henger igjen ennå :-/ Jeg håper at jeg ikke legger på meg like mye denne gangen, fordi jeg sleit noe veldig med bekkenløsning de siste mnd i forrige svangerskap, og denne gangen kunne jeg kjenne det i bekkenet allerede 2mnd.. Så jeg vil ikke at det skal bli for tungt :-/
gutt 06 og jente nov 2010 Skrevet 9. mai 2010 #14 Skrevet 9. mai 2010 14 uke i dag,og har lagt på meg 4 kg ca. sist la jeg på meg 26 kg,d er absolutt ik planen dn her gangen !!
Metteee Skrevet 9. mai 2010 #15 Skrevet 9. mai 2010 Er i uke 27 nå, og på kontrollen i uke 24 hadde jeg lagt på meg 1,7 kg.
Nat27 Skrevet 10. mai 2010 #17 Skrevet 10. mai 2010 sist veiing hadde jeg lagt på mg 5 kg. (uke 16). Syns det er litt mye, men vet at det skyldes lite aktivitet og litt for god matlyst og behov for søtsaker i 1. tri. Tenker litt at kroppen hadde behov for disse kiloene siden jeg bare var 50kg i utgangspunktet..(er jevnt over liten...) Merker at alt har stabilisert seg nå, så jeg satser på at min egenvekt ikke øker med det samme tempoet heretter. Forrige gang la jeg på meg omtrent det samme i 1. trimester, men gikk ikke opp et gram i løpet av 2. tri., enda jeg spiste vanlig og hadde normalt aktivitetsnivå. MEN - så kom kiloene PLUTSELIG i 3.tri. og totalt la jeg på meg 17 kg....
vbu Skrevet 10. mai 2010 #18 Skrevet 10. mai 2010 Synes alle har lagt på seg så lite. Har lagt på meg 8 kg og er i uke 26. Var i utgangspunktet slank (bmi 20) men irriterer meg vanvittig at jeg har gått opp så mye og så fort. Har matlyst som jeg er en elephant og bekkenløsning som gjør trening vanskelig. Redd at jeg kommer til å legge på meg altfor mye Men sånn generelt, jeg er nysjerrig hva slags bmi dere begynte på i tillegg til vektøkning?
Cat&Gullungene Skrevet 10. mai 2010 #20 Skrevet 10. mai 2010 Man kan ikke sammenlikne vektoppgang uten å se på ugangspunktet. Jeg er høy og tynn med BMI på 18, så i forrige svangerskap la jeg på meg 22 kg. Nå er jeg som sagt 19+2 og har gått opp 4-5 kg. Er fornøyd med det, selv om jeg kunne ha spist sundere...
mamiladi Skrevet 10. mai 2010 #21 Skrevet 10. mai 2010 Wææ, nå måtte jeg jo sjekke bmiforskjellen :-) Huff. Startet på 20 første svangerskap, denne gangen 24 (+10kg). Hmpr.. Fikk satt vektoppgangen litt mer i perspektiv der. Ikke mer kake på meg :-D
Cat&Gullungene Skrevet 10. mai 2010 #22 Skrevet 10. mai 2010 Jeg mente absolutt IKKE å stresse noen med den BMI'en altså!!! Jeg HATER nemlig selv å diskutere vekt, siden folk til alle tider tydligvis har ment seg berettiget til å påpeke min vekt. Jeg er natulig tynn, ferdig med det. Andre er litt rundere, og fine med det!!! Det eneste jeg ville ha fram er at det innimellom virker som det er et mål i seg selv her inne og skrive at man er i uke 26 og har lagt på seg 1,25 kg, eller helst 500 gram! Hadde jeg, og andre tynne, hatt det som mål, hadde noe vært riv ruskende galt. Spiser man nogenlunde normalt (selvfølgelig MER enn når man ikke er gravid, det er jo bare naturlig!!) - tror jeg hver enkelt kropp tar til seg det den og babyen trenger! Om det er få kg eller ganske mange.
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #23 Skrevet 10. mai 2010 Er i uke 25 nå og gått opp 6 kg. Spiser som jeg pleier.. å trimmer ikke mer enn hva det vil si med to 3åringer i hus... så normal aktivitet holder meg i sving...
♥lykkelig 2 barns mamma♥ Skrevet 10. mai 2010 #24 Skrevet 10. mai 2010 Er snart i uke 26 og har lagt på meg 6 kg! Har begynt å fått litt vann i kroppen. Så det i går da jeg tok av meg sokkene.. :-O
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #25 Skrevet 10. mai 2010 Jeg veide 20 kg mindre denne gangen jeg blei gravid i forhold til da jeg blei jeg gravid sist gang. Jeg har slanket meg en del, men da jeg fant jeg ut at jeg var gravid, sluttet jeg med å slanke meg og vips var det opp to kg med en gang. Så er vel litt derfor jeg har lagt på meg ett par-3 kg. Jeg startet denne gangen med en BMI på 24. Jeg skal prøve så godt jeg kan å holde vekten noenlunde isjakk gjennom svangerskapet slik at jeg slipper å begynne helt på nytt med slankingen etterpå. Men det er ikke så lett da jeg har matlyst som en sulten ulv hele tiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå