*Mammalykke* Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Gutten min på 6mnd spiser grøt til frokost og kvelds. Tenker å begynne med middag snart.. Men er det meningen at de skal ha mest fast føde nå? Og mindre og mindre melk?
lillegutt09<3 Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Gutten min er 6,5 mnd. 06.30 : mme 09.30 : grøt + mme 12.30 : mme 15.00 : middagsglass 17.30: grøt 19.00: mme så natta De på helsestasjonen sa at jeg godt kunne gi melk etter grøt og middagsmåltidene fordi at det var viktig at han fikk i seg næringen som er i melken. Så kommer nok til og fortsette med det en stund. Har akkurat begynt med middag da, så er bare 5-6 skjeier hver dag enda.. Er veldig gøy å se grimasene som kommer
supersalg Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 skal man gi grøt/middagsglass til de ikke vil ha mer også tilby pupp? vil de få opp apetiten på mat etterhvert. tulla her på 5mnd virker ikke ut som hun er så glad i mat. har begynt med smaksprøver ..
Lillemor&Gutta Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Hehe det er mye som går i lille kroppen ja. Frokost. 1 porsjon grøt også får han mme ca en haltime etterpå før dupp. Lunsj. 1 porsjon grøt og mme og dupp Middag. 1 halvt glass middag (blir vel snart et helt tror jeg) og mme og dupp. Kveldsgrøt et par timer før leggetid og 200 ml mme rett før leggetid.. Han har bestandig vært matglad hvertfall
strikkemor til 2... Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 min pjokk får mme, og jeg syns det virker som om han begynner å bli lei av det nå! 06.30: 60ml mme 10.00 50ml (halv porsjon) grøt + 50ml mme 14.00 100ml mme 17.00 60ml mme 18.30 1porsjon grøt + vann tidspungtene varierer veldig, og mengden på melk også! syns han spiser så lite, så je har begynnt med smaksporsjoner på middag!
Tingeling&guttaboyz Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Jeg ammer morgen og kveld, før fast føde og før han skal sove. Han er 5,5 mnd og får full posjon grøt morgen og kveld, prøver å gi middagsglass når han er sulten på dagtid, men dette syns han er helt pyton. *sukk* Etter jeg har prøvd en stund med middag får han frukt med fullkorn i stedet. Så har vel 2 fulle måltider og ett halvt. Jeg tror at dersom du gir mme er tanken at du skal trappe mer og mer ned på denne til ikke over 0,5 L når barnet nærmer seg året. Amming er det vel ingen restriksjoner på... Kun når du vil amme mindre selv (og at barnet får nok jern gjennom den faste føden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå