Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjent det komme som mens-knip 5 ganger i dag. Første gang imorges rundt 9-tiden. Vonde menssmerter, helt neders i magen. Kommer plutselig, varer opptil 30 sek og borte igjen. Ikke sammenheng med kynnere. Det har jeg hatt lenge. Er det hodet som fester seg ? (hodet var ikke festet på siste kontroll for 5 dager siden)

Forrige svangerskap festet ikke hodet seg ordentlig i det hele tatt, så har ikke opplevd dette før. Dvs smertene kan minne om de jeg hadde da fødsel var igang sist, men da begynte det som svake murringer (etter tegningsblødning) og som kom oftere og bygget seg opp intensitet til skikkelige rier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei nutri

Har hatt menslignende smerter i flere dager nå, så jeg er nok desverre like lite klok som deg her. Tror det er en del av modningen... kan visst ta mange dager til uker til fødselen starter....

Skrevet

oki. hvor mange ganger om dagen hadde du sånn egentlig? Jeg føler disse knipene kommer oftere nå....

Skrevet

Det er en del av modningen:) Har hatt menssmerter i en del uker nå, og det er kroppen som jobber rett og slett:)

Skrevet

takker for svar.

Men skal det virkelig komme så ofte?? nå har jeg begynt å notere klokkelsett, og det er 3-5 minutter imellom. Og ikke gir det seg når jeg beveger på meg heller. De siste 3-4 gangene er det trykk i korsryggen også.

Er litt urolig pga har fått beskjed at denne fødselen kan gå raskere. Sist gikk det bare 5 timer fra første antydning til mensmurring (2 timer etter tegningsblødning) og til gutten var født....

Skrevet

Du kan jo kanskje ringe føden og fortelle situasjoen og høre hva de sier! Lykke til!

Skrevet

da har jeg ringt. Reiser på kontroll, så får vi se. krysser fingre

Skrevet

fødsel var definitivt igang. 6 dager før termin. Hadde 6cm åpning ved ankomst sykehuset. 1t 20min senere var prinsessa født. rakettfart, men det gikk strålende. Et par overfladiske rifter bare. Sender en takk til flinke jordmoren Ragna på SUS. Er hjemme igjen nå og vi koser oss. Vesla har et godt sovehjerte men er også storeter :-)

Lykke til alle forestående mødre

Skrevet

Gratulerer så mye! :)

Skrevet

OI :-) Var noe på gang ja, hehe :-) Gratulerer så mye!!

Skrevet

Oi, gratulerer så mye.

Jeg er også plaget med endel mensmurringer og litt ryggsmerter i det siste. Men det er ikke kommet noe regelmessig, kun i laaaaange perioder......Men hadde ikke time hos verken jm eller lege denne uken (uke 39) så får ikke sjekket modning..... Kanskje (håpe) at jeg føder snart også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...