Gå til innhold

Ufrivillig hjemmeværende!


Miss Snow

Anbefalte innlegg

Joda, jeg jobber enda, og har ingen planer om å kaste inn håndkleet der enda (kniver tross alt om nytt vikariat). Men utenom jobb er jeg nærmest fengsla hjemme. Jeg kollapser på sofaen rett etter jobb, og der blir jeg liggende hele dagen. Samboer er heldigvis verdens største engel, som ordner ALT her i huset om!

 

Igår skulle vi ut og handle litt, kanskje kikke på litt babyting for moro og sånne ting. Etter å ha gått ut i bilen og kjørt til senteret, var jeg så sliten at jeg bare måtte kjøres hjem igjen. Idag begynte dagen bra, nesten ikke kvalm og alt var bra. Men etter å ha tatt meg en lang dusj ble jeg så sliten at jeg nå ligger på sofaen i morgenkåpe, mens samboeren min måtte dra i familiebursdag alene.

 

Jeg håper så INDERLIG at formen blir bedre snart, for jeg syns det er utrolig trist å være så lite deltagende i alt som foregår rundt meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg veldig godt.

Fram til for en uke siden så hadde jeg det på samme måte... jeg sovna rett etter middag når arbeidsdagen var over og våknet når sambo hadde lagt ungen. (da snakker vi brått 3 timer) og jeg hadde ikke fått tilbragt noen tid sammen med guttungen i det hele tatt... men heldigvis så er formen mye bedre og jeg føler meg i så god form at jeg er tilbake på jobb og gjør masse husarbeid i tillegg:)

 

Du skal nok se at formen din blir bedre, kroppen din trenger nok bare litt tid på seg. Og med tanke på at det er et barn som vokser inni magen så er det en ganske stor påkjenning... så klart du er trøtt og sliten...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig kjedelig å ha det sånn! Jeg orker heller ingenting. Har vært sykmeldt i flere uker nå pga kvalme og at jeg er helt tom for energi. Bare sover og sover. Føler meg litt dum som ikke klarer å jobbe. Blir vel bedre etterhvert:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tvungen sykmeldt og holder på å gå på veggen her hjemme...er så rastløs!

 

Ungene får korte dager i barnehagen og bare 4 dager, så de fyller jo opp litt av tida.

 

Er enda sliten, fort kynnere, kvalm, trøtt og mye hodepine.. Men, håper det vil gå over snart her og!

 

Lykke til dere andre og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en liten trøst at vi er flere om å være sånn ;) Min plan var jo at alt skulle bli helt supert den dagen jeg kom til andre trimester. Men foreløpig har det latt vente på seg.

 

På et vis går det bedre når jeg er på jobb, for da blir jeg oppholdt så mye at jeg ikke rekker å kjenne at jeg er dårlig, men rett før helga og idag var det virkelig helt forferdelig. Går og brekker meg hele tiden, og det er ikke alltid det er så fort gjort å hoppe unna folk, så de ikke hører de ekle lydene. På tur hjem fra jobb begynte det igjen, og det endte med masse magesyre på tur opp som bare måtte svelges rett ned igjen. Da følte jeg meg stusselig altså! I tillegg sliter jeg fryktelig med å få ned nista, men uten den i magen blir jo kvalmen enda verre.

 

Nå er det heldigvis kortuker på jobb de neste fire ukene (heia helligdager og annet rask), så jeg skal være masse hjemme og sove leeeeeenge så mye jeg kan. Så krysser jeg fingre og tær for at vi alle sammen blir bedre snart. Jeg kjenner det virkelig begynner å tære på meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det også. Er sykmeldt frem til neste uke. Da er jeg i uke 15. Hvor langt på vei er dere og hvor lenge har dere fått sykmeld? Jeg er så redd og gruer meg til neste legetime pga at jeg er redd jeg må jobbe igjen fordi jeg har vært sykmeldt i 2 mnd. Men jeg er ikke i form enda heller. Hvordan skal jeg komme meg på jobb når jeg bare etter en dusj må legge meg nedpå i minst 30 min? Tror jeg også har fått tendenser til bekkenløsning. Prøvde meg 15 min på et kjøpesenter her for noen dager siden å det var nok for jeg fikk så vondt i hofta og korsryggen. Jeg jobber som selger/ vareutsetter i butikk. Hvordan skal det gå med meg da? Håper på å bli bedre men er redd det er for tidlig med jobbing neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal tilbake til legen i morgen, men jeg blir nok sykmeldt resten av svangerskapet. Jeg er i uke 16 nå, og blir tvungen sykmeldt fra uke 18 siden det er tvillinger, så da er det ikke noe for meg å gå tilbake til for to uker.

 

Jeg slet veldig med bekkenet i de to første svangerskapene, og jobbet i butikk, på slutten med nr.1 gikk jeg på krykker for jeg hadde så vondt. Så med nr.2 ble jeg sykmeldt fra uke 18 pga bekkenet og resten av svangerskapet.

 

Har enda problemer med bekkenet når jeg ikke er gravid, så viktig være forsiktig med det. Forklar det til legen din, og om jobben ikke kan tilrettelegge for deg så burde du kunne bli sykmeldt om du synes det er for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa til meg at det er han som bestemmer om jeg skal sykmeldes eller ikke, så jeg skulle ikke ha dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte å jobbe. Det var hans avgjørelse, så hvis jeg plutselig orker å gå en tur eller gå på butikken så skulle jeg gjøre det med god samvittighet. Godt å tenke på egentlig.

 

Skal tilbake til han om 2 uker.. Da er jeg 15 uker på vei.

 

God bedring alle sammen:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at dere er så dårlige, men helt ærlig : godt å høre at det er flere som meg som sliter!

 

Føler meg som en unnasluntrer fordi jeg har vært sykemeldt ganske lenge grunnet sterk kvalme :( Har ikke hatt sjans til å jobbe.. Men de gangene jeg faktisk føler meg ok blir jeg bare grepet av en veldig dårlig samvittighet for at da skulle jeg vært på jobb...

Hadde egentlig bestemt meg for å gå tilbake på jobb i 20% selv om jeg ikke er noe bedre, bare for å ... Nei, jeg vet ikke.... Bare for å komme meg tilbake til livet, på en måte! Men det er kanskje litt naivt å tro at jeg blir i bedre form av å presse meg tilbake på jobb???

 

Føler meg innestengt og isolert, har knapt sett en russ i år, føler det er tidlig Mars, og så er vi i midten av Mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...